|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 52, lipanj 2011. :: Skupovi i manifestacije u zemlji
Okrugli stol JAvno ZAgovaranje ZA školske KNJIŽNICE Osijek, 9. svibnja 2011.
U okviru 23. proljetne škole školskih knjižničara Republike Hrvatske 9. svibnja održan je Okrugli stol JAvno ZAgovaranje ZA školske KNJIŽNICE koji su zajednički organizirali Hrvatska udruga školskih knjižničara i Hrvatsko knjižničarsko društvo, Sekcija za školske knjižnice. O temi koja se nametnula kao najaktualnija u knjižničarstvu ove godine govorili su Vanja Jurilj, predsjednica Hrvatske udruge školskih knjižničara, Alemka Belan Simić, predsjednica Radne grupe za javno zagovaranje Hrvatskoga knjižničarskog društva, Ana Krželj, viša savjetnica za školske knjižničare u Agenciji za odgoj i obrazovanje; Vlade Dragun, predsjednik Splitsko-dalmatinskog ogranka HUROŠ-a, i Vinko Filipović, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje. Zaključke okruglog stola uz pomoć svih sudionika oblikovala je Zorka Renić, predsjednica Sekcije za školske knjižnice Hrvatskoga knjižničarskog društva. Okvirno, zaključci se mogu svesti na sljedeće: Sve knjižničarske udruge u Hrvatskoj (Hrvatsko knjižničarsko društvo - HKD, Hrvatska udruga školskih knjižničara - HUŠK i Hrvatska mreža školskih knjižničara - HMŠK) u svoje su programe uvrstile zagovaranje knjižnica i knjižničarske struke te je važno uspostaviti partnerske odnose među udrugama kako bi se ojačalo zagovaranje školskih knjižnica. Uspješno zagovaranje počiva na kvalitetnoj analizi i pouzdanim statističkim podacima te je stoga nužno imati javno dostupna godišnja izvješća o školskim knjižnicama. Školski knjižničari u svakoj prilici trebaju isticati važnost poštivanja Standarda za školske knjižnice i dosljedne primjene postojećih zakonskih odredbi o financiranju školskih knjižnica, posebice čl. 12. i 31. Zakona o osnovnom školstvu te čl. 87. Zakona o srednjem školstvu. U formalnom obrazovanju malo je sadržaja vezanih uz javno zagovaranje te je potrebno kroz cjeloživotno učenje razvijati nove vještine, znanja i kompetencije za to područje koje je postalo jednako važno kao i ostala područja tradicionalno vezana uz knjižnično poslovanje. Predlaže se da Agencija za odgoj i obrazovanje stoga u svoje programe uvrsti i radionice o javnom zagovaranju. U mrežu zagovarača treba okupiti roditelje, učenike i ravnatelje škole, a bilo bi dobro i uspostaviti bolju suradnju s predstavnicima u županijskim i gradskim vijećima za obrazovanje i kulturu, u upravnim odborima i različitim povjerenstvima te u Hrvatskom knjižničnom vijeću. Školske knjižnice pozivaju se da se u većem broju uključe u kampanju Imam pravo znati, imam pravo na knjižnicu kroz koju se potiče izrada Nacionalne strategije razvoja knjižnica kako bi se osigurao održivi razvoj knjižnica i odgovarajuća financijska potpora na državnoj i lokalnoj razini. Z. Renić zorkarenic@gmail.com
|
|
|
|