-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 64, listopad 2014. :: Iz inozemstva


Stručno usavršavanje u Rumunjskoj: radionica Digitalna pismenost – nužnost u socijalnoj i profesionalnoj inkluziji gluhih
Craiova, Rumunjska, 16. – 20. lipnja 2014.

Tihomir Marojević

Gradska knjižnica i čitaonica Vinkovci

tiho98@gmail.com

 

U sklopu Grundtivg projekta Digitalna pismenost – nužnost u socijalnoj i profesionalnoj inkluziji gluhih (Digital literacy – a necessity in the social and professional inclusion of deaf) održana je radionica za stručnjake s iskustvom u radu s gluhim osobama. Radionica se održala u gradu Craiova u južnoj Rumunjskoj od 16. do 20. lipnja 2014. godine. Na radionici je sudjelovalo 13 stručnjaka iz Rumunjske, Hrvatske, Bugarske, Turske, Slovenije, Škotske i Engleske. Iz Hrvatske je na radionici sudjelovao Tihomir Marojević iz Gradske knjižnice i čitaonice Vinkovci.

Tijekom pet dana za sudionike je bio organiziran niz aktivnosti, stručnih posjeta i predavanja. Prvog su se dana sudionici predstavili kroz kratko izlaganje. Predstavili su i svoja dosadašnja iskustva u radu s gluhima te ustanovu, grad i državu iz koje dolaze.

Raspravljalo se o važnosti digitalne pismenosti za socijalizaciju gluhih osoba, o načinima informatičkog opismenjavanja odraslih gluhih osoba, mogućnostima njihova stručnog usavršavanja i slično.

Tijekom prvog stručnog posjeta, dječjem vrtiću, osnovnoj školi i internatu za gluhu djecu St. Vasile Craiova School, predstavljene su njihove školske aktivnosti, oprema i stručnjaci koji rade s djecom. Sudionici radionice posjetili su nekoliko razrednih i vrtićkih odjeljenja kako bi imali priliku vidjeti kako izgleda jedan nastavni sat u školi i jedna radionica u vrtiću. Nakon toga predstavljen je softver koji se koristi u spomenutoj školi prilikom učenja abecede, pisanja i znakovnog jezika.

Po završetku predstavljanja softvera održana je radionica na kojoj su polaznici predstavili mogućnosti za daljnji razvoj, školovanje i zapošljavanje gluhih nakon završetka osnovne škole. Sudionici su predstavili mogućnosti gluhih osoba u svojim zemljama.

Trećeg dana radionice sudionici su bili u cjelodnevnom posjetu Beethoven Special Technological High Scool. Radi se o srednjoj školi za gluhu i djecu oštećena sluha. Većina polaznika ove škole završila je osnovnu školu St. Vasile. Škola ima nekoliko smjerova, obrtničke smjerove kao što je krojač, zatim umjetničke kao što su fotografija i kiparstvo te znanstvene smjerove koji pripremaju polaznike za fakultetsko obrazovanje. U sklopu škole djeluje i dom u kojem su smješteni polaznici škole.

Izuzetno zanimljivo je bilo predstavljanje izvanškolskih aktivnosti kao što su plesni klub No Limit koji je u emisiji Rumunjska traži zvijezdu osvojio četvrto mjesto te pantomimičari koji su se predstavili s dvije predstave.

Predstavljeni su brojni internetski i računalni alati kao što su internetski rječnici znakovnog jezika, Skype, razni chatovi, facebook i slično, koji danas olakšavaju komunikaciju gluhih osoba kao i komunikaciju gluhih i čujućih osoba.

Četvrtog su dana sudionicima radionice predstavljena najsuvremenija tehnička pomagala koja olakšavaju život gluhih osoba, među njima i slušni aparati zahvaljujući kojima se broj apsolutno gluhih osoba uvelike smanjio u posljednjih 30 godina. U školi St. Vasile su iznijeli podatak kako je školu prije 30 godina, kao i danas, pohađalo oko 300 učenika. Početkom 80-ih godina prošlog stoljeća svi su bili gotovo u potpunosti gluhi, dok je danas broj takvih polaznika pao na oko 120.

Petog dana polaznicima je predstavljen program iz kojeg se projekt Digitalna pismenost financira, kao i mogućnosti daljnje suradnje svih ustanova iz kojih su polaznici došli. Nakon toga su dodijeljeni certifikati i potvrde Europass mobilnosti.

Uz stručni dio programa, domaćini su organizirali i nekoliko neformalnih aktivnosti kako bi sudionici naučili nešto o Rumunjskoj, obišli grad domaćin te se upoznali međusobno.

Prvog dana organiziran je posjet parku Romanescu koji nosi ime gradonačelnika Craiove koji ga je dao izgraditi 1900. godine. Park se prostire na 130 ha, ima preko 35 km staza i mostova, hipodrom, zoološki vrt te jezero od 4 ha. Također, sudionici su obišli širi centar grada s brojnim trgovima i spomenicima od koji treba izdvojiti Trg Mihai Viteazula, ujedinitelja Rumunjske te spomenik Karlu I, prvom rumunjskom kralju. Domaćini su upriličili i obilazak nekoliko muzeja: Oltenia (etnografski), Povijesni i Prirodoslovni muzej te nekoliko crkvi od kojih treba istaknuti katedralu Sv. Dimitrija u kojoj se čuvaju relikvije toga pravoslavnog sveca. Možda najdojmljivije rumunjsko iskustvo bilo je gostovanje na maturalnoj zabavi Beethoven škole kada su se sudionici upoznali s polaznicima srednje škole, kušali tradicionalna rumunjska jela te od maturanata naučili nekoliko koraka rumunjskih narodnih plesova.

Na kraju treba reći kako projekt Digital literacy – a necessity in the social and professional inclusion of deaf provodi organizacija Asociatia Window Romania iz Craiove. Voditelj projekta je Ionut Smarandache, psiholog u Beethoven školi i potpredsjednik udruge Window Romania. Radionicu je, kao i cijeli projekt, financirala Europska unija kroz Grundtvig Lifelong Learning Programme.

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-