-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 64, listopad 2014. :: Iz knjižnica


Đelo od Gisko

Srđan Lukačević, slukacevic@gskos.hr

Dubravka Pađen Farkaš, dubravka@gskos.hr 

Gradska i sveučilišna knjižnica Osijek

 

Narodne knjižnice igraju značajnu ulogu u informiranju i obrazovanju građana. One su i mjesta zabave, gdje bi svaki korisnik trebao moći, u skladu sa svojim potrebama, pronaći ono što mu je potrebno. Drugim riječima, knjižnica mora zadovoljiti potrebe za educiranjem, informiranjem, kulturnim razvojem, razonodom i ispunjenjem slobodnoga vremena. (Usp. The Public library service: IFLA/UNESCO guidelines for development, 2001. URL: http://archive.ifla.org/VII/s8/proj/publ97.pdf) Slijedom navedenoga, a s ciljem razvijanja čitateljskih navika kod građana Osijeka i povećavanja broja posuđenih knjiga te poticanja na korištenje službi i usluga Knjižnice, odlučili smo približiti djelovanje Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek (u daljnjem tekstu GISKO) kroz koncept koji bi korisnici, kao i cjelokupna javnost, instituciju počeli povezivati i sa stvarnom osobom. Cilj je bio ostvariti prepoznatljivi osobniji kontakt s kojim bi se korisnici mogli identificirati. Nastao je Đelo od Gisko, marketinški koncept upravljanja na temelju kojega knjižnica provodi dio svojih marketinških aktivnosti.

U osnovi smo imenom pokušali stvoriti međusobno razumijevanje institucije i građana te zainteresirati sadašnje i potencijalne korisnike Knjižnice za otvaranje poveznica vezanih uz GISKO na internetskim portalima te obraćanje pozornosti građana na knjižnične sadržaje u novinama, radio i tv postajama. Upravljanje marketingom i odnosi s javnošću pritom su nam poslužili kao usmjeravanje, predviđanje i poticanje na potražnju za određenim proizvodima i uslugama, odnosno u našem slučaju novim naslovima pristiglim u Gradsku i sveučilišnu knjižnicu Osijek. Sečić pojam „odnosi s javnošću“ definira kao konstantno razvijanje i provođenje programa kojima se nastoji izgrađivati međusobno razumijevanje i povjerenje između knjižnice i javnosti, odnosno programa suradnje s javnošću, rada za javnost i rada u javnosti. (Usp. Sečić, Dora. Informacijska služba u knjižnici. Lokve: Benja, 2006, str. 118)

Inspiraciju za koncept Đelo od Gisko pronašli smo u stvarnoj osobi koja za jednu nacionalnu TV kuću odabire zanimljive dokumentarne emisije. Naravno, riječ je o Đeli Hadžiselimoviću. Kao što Đelo Hadžiselimović odabire dokumentarce, tako naš „Đelo“ odabire i predstavlja nove naslove pridošle u GISKO. U ovom je dijelu važno naglasiti da su ovaj marketinški alat i promocija knjižnice zapravo besplatni. Kao ustanova u kulturi koja svakodnevno surađuje s lokalnim medijskim organizacijama, prostor za objavu obavijesti i drugih zanimljivih sadržaja dobivamo besplatno. Potrebno je bilo osmisliti dovoljno zanimljiv sadržaj koji će spomenute medijske organizacije željeti redovito objavljivati.

Poznato je da je komunikacijski tok između knjižnice i sudionika u sustavu potrebno neprestano poboljšavati. Pritom se ne smije zanemarivati niti pisana komunikacija koja širu javnost upoznaje s aktivnostima knjižnice. Stoga se svaki mjesec, već gotovo tri godine na osječkom internetskom portalu osijek031, kroz kolumnu Đelo od Gisko predstavlja nove naslove u knjižnici (http://www.osijek031.com/osijek.php?topic_id=52745) radi upravo to, predstavlja dio novih naslova pristiglih u Knjižnicu. Mogućnosti u promicanju ustanove koje pružaju internetski portali neograničene su i daju priliku ustanovi da se profilira u konkurentnu instituciju za pružanje informacija.

Osim s internetskim portalom, GISKO i HRT – Radio Osijek u 2013. godini započeli su suradnju kroz koju Đelo od Gisko u emisiji Kulturtrend predstavlja nove naslove u Knjižnici. Emisija se može poslušati svakoga petka s početkom od 14.30 sati. Na obostrano zadovoljstvo suradnja se nastavila i u 2014. godini. Kvalitetna suradnja je od početka 2012. godine ostvarena i sa Slavonskom televizijom na kojoj se u emisiji 'Ritam grada svake prve subote emitira prilog iz Knjižnice, s istim ciljem kao i za sve do sada navedene suradnje. Đelo izvještava gledatelje o novim naslovima u knjižnici, zanimljivostima i novostimaiz knjižnice, svijeta knjige i kulture općenito, te promiče knjigu i čitanje. Prilozi iz TV-emisija mogu se pogledati i na YouTubeu, pod nazivom GISKO u Ritmu grada na YouTube GISKO (https://www.youtube.com/channel/UCAePT8y3y4ORSGSLb9GZjUA) kanalu. Upravo je dogovorena suradnja i za sezonu emisije 2014/2015.

Još jedan zanimljiv projekt pokrenut je u 2014. godini pod nazivom Đelo od Gisko vodi vas u biblioteke poznatih. Niz je to intervjua koji se provode s poznatim osobama iz hrvatskog kulturnog života. Osim o knjigama razgovara se i o aktualnostima, kako intervjuirane osobe, tako i kulturno-političke problematike u cjelini. Svaki razgovor završava pozivom na posudbu naslova spomenutih u razgovoru koji se redovito mogu pronaći na policama GISKO-a. Do sada smo imali čast razgovarati sa Sanjom Pilić (http://www.glas-slavonije.hr/243728/5/Zivot-je-nevjerojatno-zabavan-a-pisanje-je-usamljenicki-posao), Sanjom Polak, Ivanom Šojat Kuči, Vitomirom Lončar (http://www.glas-slavonije.hr/242588/5/Vitomira-Loncar-Cesto-sam-u-zivotu-imala-problema-jer-mi-je-osjecaj-straha-stran), Krešimirom Mišakom, Markom Mićunovićem, Brunom Šimlešom, Vladimirom Hamom, Silvijom Šesto, Sanjom Doležal, Mirjanom Krizmanić i Anđom Marić. U pripremi su i brojni drugi razgovori koji se osim na portalu osijek031 objavljuju i u Glasu Slavonije.

Kada govorimo o promocijskim aktivnostima, knjižnica treba neprestano njegovati dobre odnose s nositeljima kulturnoga, političkog i gospodarskog života grada. Poželjno je, naime, da upravo oni u zajednici promiču knjižnicu.

S druge strane, karakteristično za marketing u neprofitnim organizacijama jest svrha njegovoga postojanja, odnosno jačanje odgovornosti pojedinca u zajednici. Naime, kada pojedinac radi na svome osobnome razvoju, od toga koristi ima i cjelokupna zajednica u kojoj djeluje. (Usp. Pavičić, Jurica. Strategija marketinga neprofitnih organizacija. Zagreb: Masmedia, 2003, str. 15)

Osim promocije knjižnice kroz rad Đele naglašena je važnost usmjerenosti na korisnike, oblikovanje usluga za zadovoljenje upravo njihovih potreba te točnost i pravovremenost pružanja traženih informacija. S druge strane, uspjeh novouvedene usluge mjeri se njezinom prepoznatljivošću u javnosti, odnosno u širem krugu korisnika GISKO-a.

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-