-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 63, lipanj 2014. :: Tema broja: školske knjižnice (knjižnična raznovrsnost u homogenosti)


Tulum s(l)ova - projekt promoviranja čitanja iz užitka naglas

Draženka Stančić

OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec

drazenka.stancic@gmail.com

 

Tulum s(l)ova zajednički je projekt OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec, Hrvatske udruge školskih knjižničara i Hrvatske mreže školskih knjižničara koji sad već traje u svom trećem godišnjem ciklusu. Projekt čitanjem iz užitka naglas popularizira vještinu čitanja u uzrastu 7. i 8. razreda osnovne te 1. i 2. razreda srednje škole, a osim u obrazovanje, zadire i u područje kulture.

Najvažniji ciljevi projekta jesu utjecati na jačanje pozitivnog stava učenika prema čitanju, pridavanjem važnosti čitanju iz užitka u lokalnoj zajednici omogućiti učenicima samoostvarivanje i osjećaj vrijednosti, ostvariti novu kulturnu uslugu u lokalnoj zajednici, utjecati na jačanje pozitivnog stava učenika prema volonterstvu, preobraziti projekta Tulum s(l)ova u brend.

Dvije su ključne točke u projektu, čitanje naglas u sklopu noćnog čitateljskog susreta i čitanje odraslima i djeci u lokalnoj zajednici.

Prilikom čitanja naglas u sklopu noćnog čitateljskog susreta radi izdvajanja te aktivnosti u odnosu na ostale atraktivne aktivnosti potrebno je provesti ceremonijalno čitanje. Ceremonijalno čitanje podrazumijeva upaljene svjećice po stolovima i podu knjižnice, apsolutnu tišinu dok sudionik susreta čita svoj odabrani tekst kojeg osvjetljava baterijom. Za to vrijeme ostali svojim baterijama nenametljivo (usmjereno na knjigu) osvjetljavaju sudionika koji upravo čita, svi udobno leže na strunjačama (i u vrećama za spavanje ako je u knjižnici planirano noćenje). Uvodno čitanje radi školski knjižničar. Svaki sudionik prije početka čitanja svog pripremljenog teksta predstavi sebe i razlog zbog kojeg je odabrao tekst koji će čitati. Nakon čitanja, a prije sljedećeg čitatelja, školski knjižničar pozitivno prokomentira čitateljev trud (izdvoji barem jednu pozitivnu stvar u učenikovom čitanju) i pozove ostale čitatelje da daju koji pozitivni komentar, na koji se oni odazovu prema svom trenutnom nahođenju. Sam od sebe stvara se na taj način jedan poseban ugođaj zajedništva. Učenici mogu provesti cijelu ili dio noći u knjižnici i družiti se s drugim knjižnicama preko Skypea.

U fazi izlaska na čitanje u lokalnu zajednicu odrasli članovi tima kao i učenici koji u drugoj fazi postaju dio tog tima predlažu i dogovaraju mjesta na kojima će se čitati, predlažu dodatne moguće aktivnosti. Čitanja se u lokalnoj zajednici (primjerice u ustanovama, udrugama, poduzećima i na javnim mjestima, poput domova za starije osobe, muzeja, bolničkih dječjih odjela, autobusnih čekaonica) dokumentiraju, objavljuju na Facebook stranici Tulum s(l)ova https://www.facebook.com/Tulumslova i grupi Tulum s(l)ova koja se nalazi na ovoj adresi: https://www.facebook.com/groups/tulumslova/, na YouTubeu, na školskim internetskim stranicama, a nakon čitanja šalju se priopćenja medijima.

Prvi ciklus je započeo 28/29. listopada 2011, u njemu su sudjelovale 22 školske knjižnice, a završio je svečanošću proglašenja najuspješnije školske knjižnice kod Glazbenog paviljona na Zrinjevcu u Zagrebu 19. listopada. Svečanost proglašenja najbolje školske knjižnice dio je centralne proslave Mjeseca školskih knjižnica koji je bio obilježen stručnim skupom Hrvatske udruge školskih knjižničara ranije tijekom dana u Hotelu Palace, a najuspješnijom je proglašena OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec.

Najuspješniju školsku knjižnicu odredilo je tročlano povjerenstvo u kojem je uz dvoje školskih knjižničara, Bojane Beate Doko i Josipa Strije, bila i Lidija Bajuk. Gosti na svečanosti, Pero Galić iz Opće opasnosti i Ivan Šibenik iz Replice, čitali su tekstove po vlastitom izboru. Tulum s(l)ova predstavljen je te godine i na međunarodnoj konferenciji IASL 2012 Conference The Shifting Sands of School Librarianship u Dohi, Katar.

Drugi ciklus projekta počeo je 26/27. listopada 2012. i u njega su se uključile 32 školske knjižnice. Završetak ciklusa dogodio se na pozornici šestoga paviljona Sajma knjiga Interliber. Najuspješnija je prema prosudbi Bojane Beate Doko i Josipa Strije bila Industrijsko-obrtnička škola Sisak. Ovoga su puta gošće na svečanosti bile Silva Skender, urednica Programa za djecu i mlade HTV-a, te Meri Jaman i Anita Valo iz grupe Meritas.

U treći ciklus, koji je počeo 25/26. listopada 2013. i još traje, uključilo se 38 školskih knjižnica.

I nakladnici su se već prve godine uključili u projekt pa su tako najuspješnije školske knjižnice nagradili knjigama Katarina Zrinski d. o. o., Alfa d. d., Naklada Ljevak d. o. o., Školska knjiga d. d. i Profil d. o. o. Projekt se redovito prati u medijima, a 15. studenog 2013. sudjelovali smo u tematskoj emisiji Tulum s(l)ova u Školskom satu na Hrvatskoj televiziji. Sa  svih smo strana, od školskih timova, učenika, iz medija i iz lokalnih zajednica dobili samo pozitivne povratne informacije.

 

Doseg projekta Tulum s(l)ova

Godina

2011/12.

Broj knjižnica/škola

22

Broj članova tima za provedbu projekta

92

Broj učenika

399

Broj gostiju na čitateljskim susretima

37

Ukupan broj sudionika

528

Broj čitateljskih susreta u lokalnoj zajednici

31

Ukupan broj prisutnih na čitateljskim susretima u lokalnoj zajednici

≈2380

Godina

2012/13.

Broj knjižnica/škola

32

Broj članova tima za provedbu projekta

110

Broj učenika

468

Broj gostiju na čitateljskim susretima

28

Ukupan broj sudionika

606

Broj čitateljskih susreta u lokalnoj zajednici

37

Prisutnih na čitateljskim susretima u lokalnoj zajednici

≈3203

Ukupno sudionika

≈5583

Godina

2013/14. *

Broj knjižnica/škola

38

Broj članova tima za provedbu projekta

158

Broj učenika

539

Broj gostiju na čitateljskim susretima

94

Ukupan broj sudionika

791

Broj čitateljskih susreta u lokalnoj zajednici

28*

Prisutnih na čitateljskim susretima u lokalnoj zajednici

560*

 

 

 

* Važno je napomenuti da ciklus još traje, do sredine listopada 2014.

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-