-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 63, lipanj 2014. :: Centar za stalno stručno usavršavanje knjižničara


Mrežni portal Centra za stalno stručno usavršavanje knjižničara u Republici Hrvatskoj

Dijana Machala

voditeljica CSSU-a, Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu

dmachala@nsk.hr

 

Novi mrežni portal Centra za stalno stručno usavršavanje knjižničara u RH (CSSU) dostupan je od 10. ožujka 2014. godine na novoj mrežnoj adresi http://cssu.nsk.hr.

Nova idejna koncepcija i redizajn mrežnog portala CSSU-a vođeni su s ciljem oblikovanja portala koji donosi i okuplja informacije o izvorima i novitetima u području obrazovanja i stručnog usavršavanja, omogućuje registriranim članovima portala personalizirani pristup sadržaju, potiče aktivnu participaciju članova u stvaranju, dijeljenju, označivanju i komentiranju sadržaja te stvaranju virtualne interesne mreže stručnjaka iz područja knjižnične i informacijske znanosti u RH.

Portal se temelji na Wordpress CMS-u, sustavu za upravljanje mrežnim sadržajem te programskim dodacima za Wordpress namijenjenim upravljanju događajima (Events Manager), izvještavanju (Newsletter, RSS Multi Importer), kreiranju društvene mreže (BuddyPress, Floating Social), dinamičkom kreiranju sadržaja (WP-Bannerize, WP-Polls) te e-učenju (WP Course Manager, Watu, teachPress). Primjena alata otvorenog koda pri oblikovanju i upravljanju sadržajem portala te poticanje aktivne suradnje interesne zajednice u stvaranju i korištenju mrežnog sadržaja omogućeno je pod Creative Commons licencom.

 

 

U okviru sadržajne strukture, portal donosi kalendar održavanja tečajeva Centra, pregled novosti i događanja vezanih uz aktivnosti nacionalnog centra za cjeloživotno učenje knjižničara, integrirani sadržaj o novim radionicama Srca s izborom otvorenih obrazovnih sadržaja, slobodan pristup e-izdanjima Centra (izvještajima, znanstvenim publikacijama i dr.), a u pripremi je i CSSU repozitorij.

Godišnji program cjeloživotnoga učenja predstavlja modularnu strukturu tečajeva, čija je vrijednost izražena u CEU (continuing education unit) bodovima te opisana očekivanim ishodima učenja sukladno nacionalnoj kompetencijskoj matrici. Novitet je i rubrika Karijera. Planiranje karijere važno je zbog razvoja i održavanja profesionalnih i osobnih znanja, vještina i uvjerenja, a s ciljem održavanja zapošljivosti te mobilnosti stručnjaka u području knjižnične i informacijske znanosti. Portal donosi informacije o razvoju politika stručnog i znanstvenog razvoja, mogućnostima razvoja stručne i znanstvene karijere, programa studentske prakse u knjižnicama. Centar za stalno stručno usavršavanje knjižničara podržava inicijative otvorenog obrazovnog sadržaja, a potpisnik je Europortfolio deklaracije, regionalne inicijative europske Europortfolio mreže, ePortfolio stručnjaka i praktičara.

 

 

Novost na portalu su i specijalizirane rubrike namijenjene posebice polaznicima tečajeva Centra, suorganizatorima tečajeva izvan Zagreba te predavačima. Lozinkom zaštićeni dijelovi portala služe u svrhu učinkovitije organizacije tečajeva.

Posebice valja istaknuti funkcije portala koje doprinose izgradnji društvene mreže tj. virtualne zajednice članova nacionalnog centra za cjeloživotno učenje knjižničara.

Portal bilježi brzorastući trend novoregistriranih članova. Članstvo je besplatno i neobvezujuće. Registracija se može učiniti na adresi http://cssu.nsk.hr/register/, a u prva dva mjeseca aktivnosti portala registrirano je više od 200 članova te više od 1000 pretplatnika na besplatne elektroničke novosti. Po registraciji, članovi mogu upravljati online rezervacijom mjesta na tečajevima, komentirati i ocjenjivati tečajeve, primati elektroničke novosti iz područja obrazovanja i izobrazbe knjižničara i informacijskih stručnjaka itd.

Prema brojčanim pokazateljima aktivnosti mrežnog portala u prva dva mjeseca vidljiv je interes 255 korisnika koji aktivno posjećuju i navraćaju na stranice portala. Ukupno se bilježi 569 posjetitelja. U online anketi o temama od značaja za stalno stručno usavršavanje knjižničara sudjelovalo je 47 ispitanika.

Portal integrira elemente nacionalne kompetencijske matrice, definirane u okviru projekta Cjeloživotno učenje knjižničara: ishodi učenja i fleksibilnost (CUK). Svi tečajevi označeni su kompetencijskim razinama te je na taj način omogućeno pretraživanje tečajeva nacionalnog centra za cjeloživotno učenje sukladno očekivanim ishodima učenja i planiranom razvoju stručnih kompetencija iz profesionalnog kompetencijskog profila.

Najznačajniji segment portala nalazi se u poticanju aktivnog doprinosa svih korisnika portala tj. registriranih članova CSSU u dijeljenju, komentiranju i označivanju sadržaja portala Centra za stalno stručno usavršavanje knjižničara u RH. U tom smislu plan razvoja portala usmjeren je na razvoj novih društvenih servisa i usluga koje potiču aktivnosti korisnika u području osvješćivanja i jačanja digitalne i informacijske pismenosti.

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-