|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 63, lipanj 2014. :: Tema broja: školske knjižnice (knjižnična raznovrsnost u homogenosti)
Čokoladni odmor: zajednički projekt bjelovarskih srednjoškolskih knjižnica
Tatjana Petrinec
Turističko-ugostiteljska i prehrambena škola Bjelovar
tupskola@gmail.com
Ideja osmišljavanja cjelogodišnjeg projekta koji bi, osim zajedničkim prostorom, bolje povezao učenike i nastavnike četiriju srednjih bjelovarskih škola nastala je u knjižnici na inicijativu profesorice Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar Blaženke Urh. Knjižničarke Alica Bačeković Pavelić, Tatjana Kreštan, Zorka Renić i Tatjana Petrinec (na slici) nakon zajedničkog određivanja ciljeva i osmišljavanja aktivnosti potražile su suradnike u svojim školama za ostvarivanje ovog projekta.
Interdisciplinarni pristup temi čokolade pokazao se odličnim izborom, jer čokolada sama po sebi plijeni pažnju i budi pozitivne osjećaje. Odabrano ime projekta Čokoladni odmor tako predstavlja odmor od svakodnevnih obaveza, stanku za otkrivanje drugačijeg, zajedničkog, pozitivnog, čokoladnog. Istaknuti ciljevi projekta su: suradnja među nastavnicima svih četiriju srednjih škola, razmjena znanja i iskustava među učenicima različitih obrazovnih programa, razvijanje prezentacijskih i komunikacijskih vještina kod učenika te promocija školske knjižnice kao komunikacijsko-informacijskog središta škola. Projekt je najavljen kratkom izložbom i degustacijom čokolade na samom početku školske godine. Nakon toga učenici su uz pomoć nastavnika održali niz kratkih predavanja o čokoladi iz perspektive svog zanimanja, a predavanja i prezentacije bile su namijenjene učenicima drugih škola, drugih zanimanja. Na taj su način učenici istu temu mogli doživjeti na sasvim drugačiji način. Učenici Medicinske škole održali su predavanje Čokolada i zdravlje, a učenici Komercijalne i trgovačke škole predstavili su svoju vježbeničku tvrtku Tajna čokolade i održali prezentaciju o čokoladi i čokoladnim proizvodima.
U prostoru knjižnice postavljena je izložba Povijest čokolade (na slici), a u Turističko-ugostiteljskoj i prehrambenoj školi održane su dvije radionice izrade čokoladnih slastica: Reci to čokoladom (na slici) i Praline a la TUPŠ kojima je prethodilo kratko uvodno predavanje o tehnologiji proizvodnje čokolade koje su pripremili učenici konditori. Te su radionice snimljene i u pripremi je kratak dokumentarni film koji će se prikazivati ostalim učenicima u školskoj knjižnici. U planu je i provedba natječaja za pisanje eseja o čokoladi, druženje s ravnateljima uz vruću čokoladu te izrada bloga i prezentacija cjelokupnog projekta na kraju školske godine. Projekt je medijski vrlo dobro popraćen i prihvaćen, a u doba financijskih teškoća uspjeli smo dobiti podršku jedne tvornice slatkiša.
Čokoladni je odmor tako postao sinonim za događanja u knjižnici pa tako nastavnici i učenici čim ugledaju plakat ili pozivnicu na kojem piše Čokoladni odmor, pohitaju u knjižnicu jer znaju da će osim zanimljivih informacija o čokoladi možda dobiti i pokoju kockicu te slatke hrane bogova.
|
|
|
|