-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 63, lipanj 2014. :: Tema broja: školske knjižnice (knjižnična raznovrsnost u homogenosti)


Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: Ivana Brlić-Mažuranić za sva vremena

Ana Demut

Knjižnica Osnovne škole Zvonimira Franka Kutina

ana.demut@si.t-com.hr

 

Dana 30. travnja u Arkadiji, knjižari Školske knjige u Zagrebu predstavljen je projekt Čitajmo zajedno – čitajmo naglas: Ivana Brlić-Mažuranić za sva vremena. Podržala ga je Hrvatska udruga školskih knjižničara te predsjednica Vanja Jurilj.

Projekt su pokrenuli prije dvije godine knjižničari iz Krapinsko-zagorske županije: Saša Sabol, OŠ Mače, OŠ Belec; Monika Gregurić, OŠ Franje Horvata Kiša, Lobor te Denis Vincek, OŠ Ante Kovačića, Zlatar.

Ove su godine u projektu su sudjelovali učenici, učiteljice te knjižničari iz osam osnovnih škola: OŠ Ante Kovačića, Zlatar s knjižničarom Denisom Vincekom, OŠ Mače i knjižničarka Irena Buda, OŠ Augusta Cesarca, Krapina, knjižničarka Gordana Gregurević Petrović, Krapinsko-zagorska županija. Iz Bjelovarko-bilogorske županije sudjelovala je IV. osnovna škola Bjelovar s knjižničarkom Dejanom Kurtović, a učenici iz OŠ Davorina Trstenjaka, Zagreb s knjižničarkom Beatom Doko te učenici iz OŠ kralja Tomislava, Zagreb i knjižničarka Ivana Dominiko predstavljali su Grad Zagreb. Iz Sisačko-moslavačke županije sudjelovali su učenici iz OŠ Budaševo - Topolovac - Gušće i knjižničarka Mirjana Čubaković te učenici iz OŠ Zvonimira Franka, Kutina s knjižničarkom Anom Demut.

Učenici su predstavljali svoje uratke. Bilo je tu lutkarskih predstava, repanja, monologa, recitacija te likovnih mapa.

U školskoj knjižnici OŠ Zvonimira Franka, Kutina u Projektu su sudjelovali učenici 4.a i 4.b razreda, ukupno 34 učenika. Dogovoreno je čitanje djela Ivane Brlić-Mažuranić koja nisu na popisu lektire. Tako su učenici 4.a razreda čitali Kako je Potjeh tražio istinu, a učenici 4.b Regoča. U prvom polugodištu, počevši od listopada, svaki tjedan jedan školski sat održano je čitanje naglas pojedinog djela u školskoj knjižnici.

Početkom drugog polugodišta održavane su likovne radionice. Tijekom radionica učenici su po skupinama izrađivali scene iz pročitanih djela. Tako je svaki razred napravio na hamerima u boji naslovnicu pročitanog djela te nekoliko scena. Sve je to bilo uvezano u veliku slikovnicu, a na zadnjoj, unutarnjoj stranici bio je popis sudionika.

Zajedničko, ležerno čitanje naglas u školskoj knjižnici potaknulo je učenike na posuđivanje i drugih djela Ivane Brlić-Mažuranić. I ne samo to. Učenike ja zanimao njen život i rad te gdje su i kako nastajale bajke i priče. Dodatna motivacija za samostalno čitanje bile su i likovne radionice. Stvarali su se likovi iz pročitanih djela, opisivale njihove osobine.

Projekt se nastavlja i sljedeće godine jer se pokazao kao jedan od bezbroj sigurnih putokaza u radost čitanja!

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-