-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 63, lipanj 2014. :: Tema broja: školske knjižnice (knjižnična raznovrsnost u homogenosti)


Školske knjižnice u fokusu: skup ravnatelja osnovnih škola grada Rijeke na temu školskih knjižnica
Osnovna škola Ivana Zajca Rijeka, 20. studenog 2013.

Ljiljana Črnjar

voditeljica županijske matične službe, Gradska knjižnica Rijeka

ljiljana.crnjar@gkri.hr

 

U školskoj knjižnici Osnovne škole Ivana Zajca Rijeka, dana 20. studenog 2013. održan je skup ravnatelja osnovnih škola grada Rijeke na temu školskih knjižnica.

Zajednički su ga organizirali Odjel za odgoj i školstvo Grada Rijeke, županijska matična služba Gradske knjižnice Rijeka i Osnovna škola Ivana Zajca koja je odabrana kao primjer dobre prakse u pogledu stručnih uvjeta školske knjižnice kao i mnogobrojnih aktivnosti i projekata koji se provode. Skupu se odazvalo 18 od 24 ravnatelja, a još iz dvije škole ravnatelji su u zamjenu poslali pedagoga, odnosno knjižničara.

Uvodno je ravnateljica Osnovne škole Ivana Zajca, Branka Mencer iskazala zadovoljstvo što je upravo Osnovna škola Ivana Zajca odabrana za mjesto održavanja skupa te je nizom argumenata i primjera iz svakodnevnog života i rada potkrijepila tvrdnju da je školska knjižnica svojevrsni dnevni boravak škole.

Pročelnica Odjela za odgoj i školstvo Grada Rijeke, Sanda Sušanj istakla je da je Odjel za odgoj i školstvo vrlo pažljivo razmotrio analizu stanja školskih knjižnica na području grada Rijeke koju je uputila županijska matična služba te je zaključeno da se ovoj temi treba dati više prostora upravo na jednom ovakvom skupu. Dodala je i činjenicu da djeca nažalost sve manje čitaju te da je to jedan od važnih razloga zbog čega treba jačati školsku knjižnicu, među ostalim, i kao nezaobilazno mjesto razvijanja čitateljskih navika i poticanja čitanja.

Ljiljana Črnjar, voditeljica županijske matične službe Gradske knjižnice Rijeka održala je izlaganje pod nazivom Knjižnice osnovnih škola grada Rijeke: stanje i mogućnosti koje je  obuhvatilo teme: uloga i zadaće školskih knjižnica, organizacija rada knjižnice prema Standardu za školske knjižnice i Državno-pedagoškom standardu osnovnoškolskog sustava  odgoja i obrazovanja, učinci djelovanja suvremene školske knjižnice, uloga ravnatelja u radu knjižnice i knjižničara, pregled stanja školskih knjižnica grada Rijeke i usporedba sa  Standardima. U zaključku je iznijela više prijedloga, primjerice potrebu da se na temelju analize stanja na razini svake škole odnosno školske knjižnice sačini plan djelovanja u cilju dostizanja minimuma Standarda, potom da se, u suradnji s Odjelom za odgoj i školstvo, sačini višegodišnji plan uređenja i opremanja knjižnica, te nužnost redovitog osiguravanja namjenskih sredstava za nabavu knjižnične građe. U vezi s posljednjim, vijest koja je ravnatelje posebno obradovala jest da će se u proračunu Grada Rijeke za 2014. godinu osigurati po 5 000 kn za nabavu knjižnične građe u svakoj školskoj knjižnici.

U nastavku skupa knjižničarka Osnovne škole Ivana Zajca Koraljka Mahulja Pejčić prikazala je vlastiti rad s naglaskom na više projekata koji se odvijaju u školi odnosno školskoj knjižnici, primjerice Most preko oceana − suradnja s Bessemer City Middle School iz Sjeverne Karoline, Stoljeće olimpizma, Tolerancijom različitosti do prijateljstva i dr. Dio tih aktivnosti prezentiran je u kratkom filmu o projektu Stoljeće olimpizma.

Učiteljica razredne nastave Maja Jugo Rušin istakla je svoje iskustvo suradnje i timskog rada u školskoj knjižnici kao i značaj i ulogu knjižničnih sadržaja u poticanju čitanja kod djece. Na kraju su nastupili učenici 2.a, 3.b, 4.a i 4.b s recitalom na temu knjige i čitanja te kolažom vlastitih impresija o užitku čitanja, knjižnici, knjižničarki i dr.

Cilj ovoga skupa bio je skrenuti pozornost ravnateljima na stanje i potrebe školskih knjižnica osnovnih škola grada Rijeke, osvijestiti činjenicu da uređena školska knjižnica umnogome može pridonijeti ostvarivanju ciljeva i zadaća odgojno-obrazovnog procesa te da je njihova uloga i podrška radu školske knjižnice i knjižničara nezaobilazna.

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-