-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 62, travanj 2014. :: Iz knjižnica


Eko-projekt u Knjižnici Osnovne škole Ljudevita Gaja Nova Gradiška

Martina Prpić

Knjižnica Osnovne škole Ljudevita Gaja Nova Gradiška

martinaprp@gmail.com

 

Knjižnice su oduvijek vodile borbu oko dviju stvari, prostor i financijska sredstva. Ni naša knjižnica u OŠ Ljudevita Gaja nije iznimka. Pokušavali smo osmisliti prostor u knjižnici u kojem bi učenici željeli provoditi više vremena, imajući na umu nedostatak sredstava. Cilj je bio privući što više učenika u knjižnicu, napraviti dnevni boravaku kojem će se svatko ugodno osjećati. Ideja je bila:Mi ćemo osigurati prostor i namještaj, a knjige će pokrenuti čaroliju kao što to jedino knjige znaju i mogu.

Osnovna škola Ljudevita Gaja Nova Gradiška ima status eko-škole više od deset godina. Svake godine provodimo niz aktivnosti kroz nastavne i izvannastavne sadržaje, a aktivnosti su usmjerene očuvanju čovjekova okoliša, podučavanju naših učenika o brizi za prostor u kojem prebivaju i okolinu u kojoj se nalaze. Neke aktivnosti već tradicionalno provodimo svake školske godine, kao na primjer akcije sakupljanja staroga papira ili odvajanja otpada u za to predviđene kontejnere.

Ove školske godine došli smo na ideju da preuredimo školsku knjižnicu. Naime, dio vremena učenici provode u školskoj knjižnici gdje je prostor za čitanje premali i potrebno je iskoristiti svaki kutak kako bi učenicima bilo što ugodnije. Iskorištavajući materijal/otpad kojim raspolažemo, napravili smo dio namještaja i stvorili od knjižnice prostor u kojem će učenici željeti provoditi svoje slobodno vrijeme na način na koji im to najviše odgovara.

 

Za vrijeme ove školske godine provodimo sljedeće aktivnosti:

 

1. Izrada taburea od plastičnih boca

U ovoj aktivnosti sudjelovali su svi učenici naše škole sakupljanjem plastičnih boca od dvije litre. Tvrtke Oriolik i Admiral, koje se bave proizvodnjom namještaja, donirale su nam tkanine potrebne za izradu taburea, a isto tako smo kontaktirali druge tvrtke za donaciju spužve. Učenici koji redovito borave u knjižnici pomagali su u izradi taburea izrezivanjem kartona i spajanjem boca. Završni dio, šivanje, radila je knjižničarka Martina Prpić.

2. Izrada dvosjeda od drvenih paleta

Dvosjed smo napravili od tri drvene palete. Ovu aktivnost vodio je nastavnik tehničke kulture Tihomir Kudra u izvannastavnom programu pod nazivom Modelari. Palete su spojene, polirane, obojane i dodana je spužva.

 3. Osvježivači zraka

Nagrađivani školski vrt naše škole bogat je i ljekovitim biljem. Učiteljica Terezija Višić vodi grupu pod nazivom Ljekovito bilje. Napravila je osvježivače prostora koristeći matičnjak, lavandu i mentu. Te osvježivače koristit ćemo i u knjižnici.

4. Označivači čitanja (dočitnici)

Naša defektologinja, Ljuba Jakić, već godinama reciklira papir, a od staroga papira radi novi koji se koristi za izradu označivača čitanja te raznih uporabnih predmeta. Ove godine reciklaža je proširena i na druge otpadne materijale kao što su plastika i limenke koji će se koristiti za izradu ukrasnih i uporabnih predmeta. Grupa se zove Reciklaža, a u njoj sudjeluju učenici koji se školuju po posebnome programu.

5.Uređenje namještaja

Nastavnica likovne kulture, Štefanija Jugović, uredit će stolice i klupe u školskoj knjižnici. Cilj je starom i djelomično uništenom namještaj brušenjem i bojanjem dati novi izgled. U ovoj aktivnosti sudjeluju učenici viših razreda iz Likovne skupine.

6. Uređenje radnoga stola

Učiteljica Jasminka Roknić, voditeljica učeničke zadruge, uredit će radni stol tehnikom decoupage. U ovoj aktivnosti sudjeluju učenici nižih razreda.

7. Vunena zavjesa

Nastavnica biologija, Nada Gajski, vodi grupu Makrame. Ova grupa izrađuje držače za cvijeće i šalice od konopa. Za potrebe knjižnice izradili su posebnom tehnikom i vunenu zavjesu.

8. Izrada stolića za dnevni boravak

Stolić za dnevni boravak napravljen je od velikoga kalema za strujne kablove. Kalem smo dobili od novogradiškog poduzetnika. Modelari su kalem uredili, knjižničari su obojali i složili mozaik od komadića keramičkih pločica. Završni sloj je epoksi-smola.

9. Izrada ukrasnih uporabnih predmeta

Učiteljica Danijela Marjanović vodi Likovnu skupinu nižih razreda. Oni su izrađivali ukrasne uporabne predmete od staklenki i konopa. To su držači za olovke i uredski pribor.

Naš eko-projekt još uvijek traje. U kreativnom procesu jedna ideja rađa drugu, tako da ne znamo koliko ideja će se izroditi i kakve će one biti, što i jest smisao kreativnosti.

Najvažnije je reći da je cilj postignut, učenici redovito dolaze u knjižnicu, provode tamo svoje slobodno vrijeme, više čitaju, uživaju u sitnim knjižničarskim poslovima poput izdavanja knjiga, odlaganja knjiga na odgovarajuće mjesto na polici, traže ideje za nove kreativne radionice. Nekima je knjižnica najljepše mjesto u školi, a to je ono što smo željeli postići.

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-