-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 61, prosinac 2013. :: Inozemni skupovi


IP LibCMASS 2013 – Intenzivni program Erasmus, Akademska ljetna škola knjižničnog i kulturnog menadžmenta
Sveučilište Hacettepe, Ankara, Turska, 8.-21. rujna 2013.

Ileana Kurtović, ilkurtovi@gmail.com
Dora Jurišković, dora.juriskovic@gmail.com
Filozofski fakultet u Zagrebu

 

IP LibCMASS intenzivni je program pod pokroviteljstvom Europske komisije čija je svrha okupljanje stručnjaka s područja informacijskih znanosti. Ljetna škola zamišljena je kao interdisciplinarni edukacijski program čiji je cilj usvajanje znanja i vještina potrebnih za suočavanje s novim izazovima u informacijskim ustanovama. Sudjelovanjem u programu stječu se vještine koje danas postaju sve potrebnije za rad u sektoru kulture.

Intenzivna škola knjižničnog i informacijskog menadžmenta ove se godine održala u Ankari, od 8. do 21. rujna 2013. Program se odvijao u knjižnici Sveučilišta Hacattepe pod vodstvom profesorice Serap Kurbanoğlu i koordinatorice projekta profesorice Tanie Todorove. Hrvatsku je predstavljao tim profesora i studenata s Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu: profesori Ana Barbarić (koordinatorica za Hrvatsku), Ivana Hebrang Grgić, Radovan Vrana, Sonja Špiranec te studenti Monika Berać, Dora Jurišković, Marko Rimac, Bojan Kupirović, Sanja Franov i Ileana Kurtović.

U programu je sudjelovalo 26 studenata preddiplomskog, diplomskog i poslijediplomskog studija informacijskih znanosti iz Bugarske, Francuske, Mađarske, Turske i Hrvatske. Program je bio podijeljen u četiri cjeline: knjižnični, informacijski i kulturni menadžment – informacijska pismenost, digitalne knjižnice − zaštita i pristup kulturnoj baštini, intelektualno vlasništvo i posredovanje informacija teinformacijske tehnologije u knjižnicama, arhivima i kulturnim institucijama.

Studenti su svakodnevno slušali predavanja i sudjelovali u radionicama na navedene teme. Tematske cjeline bile su praćene posjetima kulturnim institucijama o kojima su studenti trebali pisati radove primjenjujući prethodno usvojena teorijska i praktična znanja. Cilj programa bio je ostvariti suradnju i informirati studente o novim temama s područja informacijskih znanosti. Za vrijeme svakodnevnih radionica timovi su sudjelovali u nacionalnim i internacionalnim skupinama rješavajući zadatke kako bi utvrdili znanje s prethodnih predavanja. Zadaci su imali svrhu ne samo usvajanja činjenica već učenja kako riješiti pojedini problem, kako iskoristiti prethodna znanja u stvaranju novih ideja, kako izložiti zaključeno i argumentirati vlastite zaključke. Tijekom cijelog programa poticao se zajednički „brainstorming“ i međusobna suradnja koja je na kraju rezultirala i stručnom suradnjom (studentska konferencija Bobcatsss 2014). Osim predavanja i radionica u sklopu programa organiziran je i dvodnevni izlet u Kapadokiju. Na izletu se raspravljalo o problematici kulturne baštine, njezinoj zaštiti kao i mogućnostima pristupa istoj.

Studenti Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu bili su u tome programu iznimno uspješni. Razlog tome je kvalitetno vođenje nastave i kontinuirano usavršavanje kolegija. Profesori redovito informiraju studente o novim i aktualnim temama s područja informacijskih znanosti i angažiraju ih u mnogim međunarodnim projektima.

Nadamo se nastavku projekta IP LibCMASS i budućoj suradnji studenata i profesora. Iskustvo sudjelovanja u programima cjeloživotnog učenja, kao što je IP LibCMASS, kroz dijeljenje vlastitih iskustava i praksi, daje svakom pojedincu širi pogled na njegovu profesiju i motivira ga za daljnje učenje te poboljšava međunarodni dijalog i suradnju.

Više informacija o programu može se pronaći na: http://libcmass.unibit.bg/

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-