Broj 60, listopad 2013. :: Iz knjižnica
Literarni natječaj - Pisanje i knjižnečari 2 Sesvete, OŠ Luka, 8. lipnja 2013.
Ivan Babić voditelj tribine – Kulturni četvrtak u Sesvetama, KGZ – Knjižnica Sesvete ivan.babic@kgz.hr U organizaciji tribine Kulturni četvrtak u Sesvetama (KGZ – Knjižnica Sesvete) i nakladničke kuće Alfa iz Zagreba drugu godinu zaredom održan je literarni natječaj za učenike osnovnih škola Zagrebačke županije i Grada Zagreba pod naslovom Pisanje i knjižnečari 2. Ovaj se literarni na tječaj temelji na ponovnom osvješćivanju povezanosti čitanja i pisanja, kao temeljnim vrijednostima kojima uvijek treba posvećivati posebnu pozornost. Pritom tehnike čitanja i razumijevanje pročitanoga postaju bitan preduvjet uspješnosti procesa cjelokupnoga obrazovanja. Škola i knjižnica dva su važna mjesta u kojima se te vrijednosti trebaju posebno njegovati, gdje se učenik uvodi u svijet knjige i čitanja. One ne smiju ostati ravnodušne na promjene u načinu usvajanja znanja, obilježene (ne)upitnim preplitanjem tradicionalnoga i suvremenoga te očitim odmicanjem od knjige. Kreativan knjižničar, kao i učitelj, može od učenika stvoriti čitatelja koji će s oduševljenjem i radošću upoznavati književno djelo. Natječaj je bio otvoren od 27. veljače do 19. travnja 2013. godine, a na njega su pristigla 174 rada iz 28 osnovnih škola s područja Zagrebačke županije i Grada Zagreba. Odazvalo se 45 učitelja i knjižničara koji su bili mentori trostruko većem broju učenika (153). Ono što je vrijedno istaknuti u odnosu na prošlu godinu jest ovogodišnja mnogo veća zastupljenost učenika osmih razreda. Završni susret održan je u subotu, 8. lipnja 2013. godine u 10 sati u OŠ Luka u Sesvetama. Osim dodjele pohvalnica, priznanja i nagrada učenicima, njihovim mentorima i školama, bila je to i svečanost slušanja, govorenja i čitanja. Goste je najprije pozdravila ravnateljica OŠ Luka profesorica Marina Sabolović, nakon čega je Nada Babić, urednica za hrvatski jezik (Alfa) kratko obrazložila potrebu za ovim natječajem. Stručno povjerenstvo u sastavu Ivan Babić (predsjednik), Enes Kišević, Stjepan Lice i Vesna Svaguša, nagradilo je 19 učenika iz 15 škola, a isti radovi odabrani su za javno izvođenje na završnoj svečanosti. Kako se natječaj temeljio na ponovnom osvješćivanju povezanosti čitanja i pisanja te na promicanju temeljnih vrijednosti (prema Nacionalnom okvirnomu kurikulumu) – znanja, solidarnosti, identiteta i odgovornosti, i nagrade su podijeljene prema tim kategorijama. Tri jednakovrijedne glavne nagrade stručnoga povjerenstva dobili su Marko Seljan, učenik 7. razreda OŠ A. Harambašića iz Zagreba, Nikolina Olujić, učenica 7. razreda OŠ A. Kovačića iz Zagreba i Nikola Puhin, učenik 6. razreda I. OŠ Vrbovec iz Vrbovca. Posebnu nagradu stručnog povjerenstva dobila je Ana Baran, učenica 3. razreda OŠ Brestje iz Zagreba (na fotografiji). Učenici su čitali svoje nagrađene radove, a članovi stručnoga povjerenstva (četvrti član, književnik Stjepan Lice, nije sudjelovao) obrazlagali su pojedine nagrade. Stručno povjerenstvo odabralo je ukupno 76 najuspješnijih radova za novi e-zbornik (na CD-u), proširen u odnosu na prošlogodišnji (64 rada), kojega je uredio i uvodnim tekstom popratio Ivan Babić. Čestitajući u ime Stručnog povjerenstva nagrađenim učenicima, njihovim mentorima i školama, onima koji su zaslužili biti u e-zborniku, kao i svima koji su sudjelovali, Ivan Babić je na kraju iskazao zadovoljstvo radovima, koji su u nekim segmentima svojom kreativnošću i maštovitošću nadmašili očekivanja i opravdali ponovni susret u novim, neiscrpnim knjižnim čarima, zajedno s vrijednim učiteljima i knjižničarima . U svrhu poboljšanja natječaja i obogaćivanja međusobne suradnje organizatori su izradili i poseban upitnik koji su ispunjavali mentori. Po završetku završne svečanosti natječaja Zrinka Jelaska, redovna profesorica na Odsjeku za hrvatski jezik i književnost Filozofskog fakulteta u Zagrebu, održala je vrlo dinamičan i motivirajući razgovor s učenicima o literarnim i jezičnim sklonostima, a profesorica Ana Grgić poticajne i korisne fonetske vježbe za mentore, koje mogu biti pomoć u ovladavanju vlastitim glasom, kao instrumentom kojim se pedagoški djelatnik svakodnevno služi. Više informacija na: http://www.kgz.hr/default.aspx?id=7746.
|