-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 59, lipanj 2013. :: Iz inozemstva


Međunarodna radionica Djeca i knjige
Sarajevo, 14. – 15. lipnja 2013.

Mario Kolar
Knjižnica Osnovne škole Gola (Prekodravlje)

mario.kolar@gmail.com

U organizaciji Goethe instituta iz Zagreba, Sarajeva i Beograda u Sarajevu je 14. i 15. lipnja održana međunarodna radionica Djeca i knjige: koncepti i ideje za poticanje čitanja namijenjeni djeci do 13 godina. Na radionici su sudjelovali knjižničari i učitelji iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine te Crne Gore, a među desetak knjižničara iz Hrvatske bilo je i troje knjižničara iz Podravine: Ana Škvarić, ravnateljica Narodne knjižnice Virje, Antonija Šikulec, knjižničarka u OŠ Koprivnički Bregi i OŠ „Ivan Lacković Croata“ Kalinovac te Mario Kolar, knjižničar i učitelj u OŠ Gola i OŠ Ferdinandovac.

Voditeljica radionice bila je Ute Hachmann, ravnateljica Gradske knjižnice njemačkog grada Brilona, koja je sudionicima na teorijskoj i praktičnoj razini predstavila strategije i ideje kojima njezina, ali i ostale njemačke knjižnice, pokušavaju probuditi interes za čitanje kod djece osnovnoškolske dobi. Na početku radionice predavačica je istaknula da Njemačku, kao i zemlje jugoistočne Europe, a vjerojatno i ostatak svijeta, muči problem sve manjeg interesa djece za čitanje, što knjižnice nastoje promijeniti na različite načine. Svjesni da jednokratne manifestacije ne daju željeni učinak, njemački su knjižničari osmislili „spiralni kurikulum“ kojem je cilj povezivanje knjižnica i obrazovnih institucija u svrhu poticanja čitanja. U tom smislu njemačke su knjižnice u novije vrijeme sve više postale mjesto izvanškolskog učenja, odnosno partneri u obrazovanju, koji djeci nude atraktivne programe sa svrhom da ih približe knjigama i čitanju. Dio tih iskustava predavačica je podijelila sa sudionicima radionice.

Ne ulazeći u detaljnije obrazlaganje svih programa koje provode njemačke knjižnice, u ovom ću ih kratkom osvrtu spomenuti samo nekoliko. Brigu oko čitalačkih navika njemačke knjižnice posvećuju djeci od najmlađe dobi, kroz projekte kao što su Knjige za bebe, Knjižnice za čekaonice i sl. Posebno bih istaknuo projekt Metar za čitanje. Radi se doslovno o metru na kojem se pored određene visine nalaze savjeti što i kako djetetu te visine dati za čitanje. Sličan projekt je i Medijski metar na kojem se također kod određene visine nalaze savjeti koje bi medije (knjiga, računalo, televizija, mobitel), kako i koliko dijete te visine trebalo koristiti. Među zanimljivijim projektima istaknuo bih i Kino sa slikovnicama. Radi se o interaktivnim slikovnicama (tj. prezentacijama) koje imaju filmski učinak: dijete pritiskom na određene dijelove prezentacije upravlja njezinim pokretanjem, čime stvara svojevrsni film. Vrlo je zanimljiv i projekt Kasting za knjige u sklopu kojeg djeca glasuju za najljepše korice, naslove i sadržaje knjiga. Projekt Šokiraj učitelja – pročitaj knjigu sastoji se u tome da djeca preko ljetnih praznika pročitaju knjige koje nisu za lektiru, o tome od knjižnica dobiju potvrde te im njihovi učitelji to vrednuju kao dodatnu aktivnost iz njemačkog jezika i književnosti.

Predavačica je spomenula i predstavila još mnogobrojne programe i ideje kako učinkovitije poticati čitanje kod djece, a većinu tih radionica sudionici su i sami prošli. Osim njezinih prijedloga, sudionici su i međusobno razmijenili iskustva i ideje o poticanju djece na čitanje te su svi sa sobom ponijeli mnoštvo ideja koje će moći primijeniti u svojem radu.

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-