|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 59, lipanj 2013. :: Tema broja: programi i usluge za djecu i mlade // poticanje čitanja
Knjigozemlje – nova akcija u sklopu projekta KLJUČ do znanja
Majda Bakić voditeljica projekta, Knjižnice grada Zagreba – Knjižnica Dugave majda.bakic@kgz.hr Uz postojeće akcije (Recenzije i Nagovor na čitanje) koje se provode u sklopu projekta KLJUČ do znanja, osmišljena je nova akcija za promociju knjige i poticanje čitanja pod nazivom Knjigozemlje. Knjigozemlje je zajednički naziv za različite kreativne radionice koje mogu biti originalne ili preuzete iz domaćih ili stranih izvora. Cilj je akcije ponuditi raznovrsne i maštovite načine analize književnih djela i time pobuditi kod učenika interes za nove pustolovine čitanja, te za otkrivanje novih uzbudljivih dimenzija koje skrivaju knjige. To je naglašeno i u nazivu akcije koji je asocijacija na svima poznato Međuzemlje i Prstenovu družinu. Do sad su održane dvije radionice. Radionica Cookin Up Books preuzeta je iz knjige The Creative Teacher, skupine autora: Steve Springer, Brandy Alexander, Kimberly Persiani. Održana je na inicijativu učiteljice iz OŠ Dugave, Ksenije Adamović. Radionica je ponudila kuhanje tada aktualne lektire Durica - male ljubavi Ivice Bednjanca, u trajanju od dva školska sata. Strip, koji inače učenici rado čitaju, ali nerado ispisuju u formi koja je propisana za lektiru, dobio je svoj recept i na taj način se odmah zadobila pozornost, znatiželja i dobra volja učenika, koju je teško dobiti kad se radi o klasičnoj obradi lektire. Dakle, potrebno ih je samo malo zavarati, pa umjesto pisanja ponuditi kuhanje lektire, i eto odmah pregršt novih, veselih kuhara. Radionica Mudar kao knjiga, dobar kao sunce osmišljena je povodom stote godišnjice objavljivanja romana Ivane Brlić Mažuranić Čudnovate zgode šegrta Hlapića, kojom se knjižnica Dugave pridružila manifestaciji Hlapić 2013. na poziv Hrvatske udruge istraživača dječje književnosti. Za cijelu je radionicu potrebno izdvojiti dva puta po dva školska sata, no ona se može, po želji, odraditi i djelomično. U prvom dijelu razgovaramo o romanu na način da iz kape, nalik na Hlapićevu, izvlačimo papiriće na kojima su ispisana njegova dobra djela i mudre izreke i misli iz romana. Na taj se način uključuju svi učenici, pa i oni kojima inače nedostaje samoinicijative, u promišljanje i razgovor o djelu s posebnim naglaskom na njegove etičke odrednice. Na kraju ispisujemo sve na plakat i prigodno ga ukrasimo otiscima svojih ruku, čime se simbolično pridružujemo Hlapiću u želji da stvorimo bolju i tolerantniju zajednicu u kojoj živimo. To je i glavni motiv drugog dijela radionice u kojoj djeca anonimno ispisuju probleme koje imaju oni ili njihovi prijatelji ili pak, one probleme za koje su čuli da postoje u njihovom susjedstvu i šire, a ne znaju ili nisu sigurni kako ih riješiti. Zatim iste nasumično podijelimo i ponudimo rješenja i to na način da zamislimo kako bi ih riješio Hlapić, a kakva bismo rješenja mi ponudili. Na kraju sve pročitamo i zajednički prodiskutiramo. Preostale dvije točke radionice su izborne. Prva se odnosi na promišljanje etičke dileme koja je ostala otvorena u romanu, a ukratko glasi: Zašto oni koji pošteno i vrijedno rade ne mogu od svoga rada i živjeti, te su često i najsiromašniji u društvu? Drugom i završnom točkom radionice pozivaju se djeca da napišu nešto o Hlapiću u formi koju sama izaberu. Ovaj kratki pregled završit ću duhovitim rješenjem jednog učeničkog problema: „Mene muči lektira!” - „Hlapić bi olakšao lektiru, a ja bih je ukinuo!” Pozivamo vas da pročitate na našim internetskim stranicama kako nas je sve Hlapić nadahnuo i da nam se pridružite u otkrivanju Knjigozemlja, s posebnim naglaskom na moguće Hlapićevo rješavanje problema, pa i onih s lektirom (http://www.kgz.hr/default.aspx?id=7209).
|
|
|
|