|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 59, lipanj 2013. :: Tema broja: programi i usluge za djecu i mlade // poticanje čitanja
Čitaj mi!: prva nacionalna kampanja za promicanje čitanja naglas djeci od rođenja
Kristina Čunović predsjednica Komisije za knjižnične usluge za djecu i mladež HKD-a, koordinatorica kampanje Čitaj mi! kristina@gkka.hr Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež djeluje od 1999. godine u okviru Sekcije za narodne knjižnice. Ciljevi rada Komisije su provođenje istraživanja u području dječjeg knjižničarstva te poduzimanje konkretnih akcija na unapređivanju službi, usluga i programa namijenjenih djeci u narodnim knjižnicama. Tijekom 2011. godine Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež provela je istraživanje o knjižničnim uslugama za djecu rane dobi i roditelje koje se provode u hrvatskim narodnim knjižnicama. Podatci su prikupljeni u 61 narodnoj knjižnici od kojih gotovo polovica provodi navedene usluge. Knjižnične usluge za bebe i njihove roditelje razvijaju se i sve više ulaze u redovne knjižnične programe što dokazuje podatak da čak 62,3% narodnih knjižnica planira uvesti neku od knjižničnih usluga za bebe koje se do sada nisu provodile (besplatno članstvo za bebe, povremena predavanja za roditelje, igroteku, letke o važnosti čitanja naglas i dr.). Istraživanje je pokazalo da u Hrvatskoj nema kampanje za poticanje ranog glasnog čitanja djeci na nacionalnoj razini u koju bi bili uključeni svi dječji odjeli u narodnim knjižnicama te nema sustavne suradnje knjižničara sa zdravstvenim centrima i pedijatrima, ali bi iskustva i primjeri dobre prakse mogli dobro poslužiti za osmišljavanje ovakve kampanje u koju bi uz knjižničare valjalo uključiti pedijatre i medije. Potaknuti rezultatima istraživanja, Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež HKD-a predlaže potencijalnim partnerima da se povodom Europske godine čitanja naglas, 2013., pokrene prva nacionalna kampanja za promicanje čitanja naglas djeci od rođenja. Inicijativa je prihvaćena i Komisija zajedno s Hrvatskim pedijatrijskim društvom, UNICEF-om (Hrvatska), Hrvatskim čitateljskim društvom, Hrvatskom udrugom istraživača dječje književnosti pokreće kampanju Čitaj mi! Kampanja ima za cilj poticanje roditelja i uopće odraslih da s čitanjem naglas djetetu započnu već od njegova rođenja kako bi čitanje postalo dio svakodnevnog ugodnog druženja roditelja i djece, te kako bi se stvorila posebna emocionalna veza između djeteta i odraslog koji čita. Jednako je važan cilj i poticanje na što raniji dolazak najmlađe djece i roditelja u lokalnu narodnu knjižnicu i upoznavanje s dobrobitima čitanja naglas, kada i kako čitati djeci najranije dobi, što je vrijedna slikovnica i kako se ona mijenja s djetetovim odrastanjem. Tijekom ove godine u akciji Čitaj mi! provodit će se nekoliko ključnih aktivnosti. Plakati i letci koji ističu važnost čitanja naglas djeci od rođenja (kako i kada čitati djeci, što je slikovnica i kako izgledaju slikovnice za pojedinu dob) bit će postavljeni u knjižnicama, pedijatrijskim ordinacijama, rodilištima, domovima zdravlja. Pojedine će knjižnice u suradnji s ograncima Hrvatskoga čitateljskog društva dijeliti informativno-edukativne pakete za novorođenčad i njihove roditelje. Ti će paketi sadržavati informativni letak o potrebi čitanja djeci od njihove najranije dobi, kratki popis kvalitetnih slikovnica za djecu od rođenja do tri godine te slikovnicu koju mogu „čitati” i bebe. Ured UNICEF-a u Hrvatskoj, u nastojanju da dopre do najranjivijih skupina djece, podržat će podjelu slikovnica Gledaj ova mala slatka lica na redovitim sistematskim pregledima u pedijatrijskim ambulantama, uz prethodno zajedničko čitanje roditelja, djece i pedijatra. Ove će se godine slikovnice dijeliti u trima hrvatskim županijama – Karlovačkoj, Sisačko-moslavačkoj i Virovitičko-podravskoj županiji. Pojedini će nakladnici sniziti cijene slikovnica za najmlađu djecu kako bi roditelji u vrijeme krize mogli kupiti slikovnicu. Kampanju će podržati i Prvi program Hrvatskoga radija svojom emisijom Priča za laku noć, sadržajem i trajanjem prilagođenoj najmlađoj djeci. Povodom Međunarodnoga dana pismenosti (8. rujna), u organizaciji Hrvatskoga čitateljskog društva održat će se okrugli stol Čitanje naglas koji će okupiti stručnjake iz područja čitanja i poticanja čitanja djeci od najranije dobi, kako bi se društvo u cjelini još jedanput upozorilo na važnost čitanja naglas. Knjižnice pozivamo da se pridruže kampanji Čitaj mi! i organiziraju pričaonice za najmlađu djecu i njihove roditelje pod nazivom Čitam ti priču. Organizirati se mogu i izložbe kvalitetnih slikovnica na dječjim odjelima, čitanje priče za laku noć na lokalnoj radiopostaji i mnoge druge aktivnosti koje u obiteljima razvijaju svijest o važnosti čitanja od najranije dobi. U sklopu kampanje Čitaj mi! pokrenuta je i internetska stranica www.citajmi.info, posvećena roditeljima i svima koji su svjesni važnosti čitanja djeci od rođenja, a sadržava informacije o tome zašto je važno djeci čitati naglas, materijale (plakat, letak, logo) koje mogu preuzeti svi koji žele promicati čitanje naglas djeci od rođenja, nagradni natječaj koji podržavaju nakladnici svojim izdanjima za najmlađu djecu, listu vrijednih slikovnica za pojedinu dob djeteta i mnoge druge korisne sadržaje. Kampanja Čitaj mi! organizirana je u nadi da će se sljedećih godina čitanje naglas promovirati u svim županijama u suradnji s ministarstvima nadležnima za poticanje čitanja i rane pismenosti i pod njihovim pokroviteljstvom.
|
|
|
|