-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 56, lipanj 2012. :: Iz knjižnica


Književni susreti, predavanja, radionice i izložbe u školskoj knjižnici Gospodarske škole Varaždin

Školska knjižnica ima važnu ulogu u razvoju osobnog i kulturnog identiteta mladih ljudi. Jedna od zadaća školske knjižnice jest i kulturna i javna djelatnost unutar koje se može izraziti sva kreativnost i raznovrsnost predavanja, književnih susreta, izložbi i radionica. Kako učenike srednjih strukovnih škola privući, da ne kažemo namamiti u školsku knjižnicu? Osim primarne djelatnosti (posudbe knjiga), učenike treba „bombardirati“ što raznovrsnijim događajima. Knjižnica je prije svega mjesto druženja, zabave i učenja.

Kulturna i javna djelatnost školske knjižnice Gospodarske škole Varaždin obiluje književnim susretima, predavanjima, izložbama. Svrha je ovoga izlaganja istaknuti neke od tih događaja u protekloj školskoj godini. Valja naglasiti kako je knjižnica postigla iznimno dobru suradnju s obližnjim udrugama, a samim time bilo nam je lakše organizirati kulturne susrete. Učenicima srednjih strukovnih škola upravo se kroz ovakve neformalne oblike druženja želi skrenuti pozornost na kulturu čitanja i potaknuti ih da steknu naviku redovitog dolaženja u školsku knjižnicu. Osvrnem li se na proteklih nekoliko godina, mogu zaključiti da je takav način rada i motivacije rezultirao uspjehom – knjižnica često vrvi od radoznalih učenika, koji sve više slobodnog vremena provode upravo u knjižnici. Zainteresirani su za čitanje knjiga i časopisa, redovito traže knjige pisaca koji su posebno predstavljeni na književnim susretima.

U našoj knjižnici jedan četvrtak u mjesecu (KNJIŽEVNI ČETVRTAK) rezerviran je za kulturne događaje. Navest ću neke od njih:

  • Književni susreti
  • Pisci Gospodarske škole
  • Književni susreti s našim profesorima piscima - predstavljanje znanstvenih radova, romana, priča:
  • Željko Klaić: Matko Laginja i političko-gospodarski problemi Istre (1918.-1930.)
  • Mira Šincek: Djetinjstvo na dlanu ljubavi, Laku noć, maleni, Kamenčići s planina, Gore srca i Zgodbalice
  • Gordana Kokanović-Krušelj: Čuvar i Alkor
  • Predstavljanje članova Varaždinskog književnog kruga
  • Predstavljanje poezije, zbirki pjesama:
    • Tomislav Ribić – varaždinski pjesnik i pisac
    • Viktorija Adamić i Jelena Sekovanić – mlade pjesnikinje
    • Zlata Bogović – promocija njezine zbirke haiku poezije Pjesma slavuja.

Učenici sa zanimanjem prate organizirane književne susrete te se rado uključuju u organizaciju susreta kako bi i sami predstavili svoje glazbene, interpretacijske, glumačke i ostale kreativne sposobnosti.

Predavanja, radionice, izložbe:

  • Izložba skulptura Knjiga kao objekt studentice Akademije primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci Gabrijele Vragović
  • Tirkizna boginja u posjetu školi – predavanje o prvoj hrvatskoj ženskoj alpinističkoj ekspediciji na Cho Oyu iliti Tirkiznu boginju
  • Radionica pod nazivom Govor u javnosti
  • Predstavljanje Zavoda za znanstveni rad – predavanje o najvišoj znanstvenoj i umjetničkoj instituciji u državi (HAZU)
  • Izložba osobnih karti naših pjesnika u sklopu Mjeseca hrvatske knjige 2011.
  • Lepoglavske čipkarice u školskoj knjižnici – članice Udruge Danica Brossler održale su predavanje o povijesti i nastanku lepoglavske čipke, o očuvanju, njegovanju i promicanju kulturnih i umjetničkih vrijednosti toga najpoznatijeg kontinentalnog suvenira. Naši su učenici s velikim zanimanjem pratili njihovo predavanje, posebno praktični dio (demonstraciju izrade lepoglavske čipke).

Zaključak:
Činilo se da će tehnologija, a napose pojava interneta, riješiti obrazovnu krizu nastalu sukobom tradicionalne nastave i zahtjeva novog vremena. I doista, učenje na daljinu zadovoljava niz potreba suvremenog društva osiguravajući veću dostupnost i raspoloživost obrazovanja, fleksibilnost, individualizirano i aktivno učenje, učenje na zahtjev.

No, pokazalo se da sama tehnologija nije dovoljna. Dostupnost tehnologije i vještine potrebne za njezinu uporabu tek su prvi korak za puno iskorištavanje potencijala informacijskog društva. Pojedinac (učenik, učitelj i svatko tko na bilo koji način uči) danas mora biti osposobljen da koristeći se tehnologijama dođe do potrebnih informacija, da u toj bujici zna raspoznati koja mu je informacija potrebna i kako se njome koristiti.

Školska knjižnica ima važnu ulogu ne samo u tome kako prepoznati potrebnu informaciju nego je i važan čimbenik u procesu cjeloživotnog učenja. Dobrodošao prilog različitim oblicima cjeloživotnog učenja jest i kulturna i javna djelatnost školske knjižnice u školskoj knjižnici, dakle, u neposrednoj interakciji s učenicima. Njihova pozitivna povratna informacija najbolji je pokazatelj jesmo li na dobrom putu, onome na kojem svakodnevno svojim radom i zalaganjem pridonosimo kvaliteti njihova znanja i sposobnosti, a samim time osiguravamo kvalitetniju i bolju zajednicu u kojoj živimo i radimo.

B. Dukarić
barbaradukaric@net.hr

 

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-