|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 56, lipanj 2012. :: Iz knjižnica
KLJUČ do znanja
Projekt KLJUČ do znanja provodi se u Knjižnici Dugave od srpnja 2011. godine. Naziv i logo projekta implicitno sadrže i njegov glavni cilj, promociju knjige i čitanja. KLJUČ je, naime, skraćenica od Kluba ljubitelja čitanja. Aktivnosti koje provodimo u okviru projekta su prikupljanje recenzija o pročitanim knjigama koje čuvamo u Riznici recenzija, postavljanje izložbi ulomaka Iz riznice recenzija na plakate i internet stranice knjižnice, te akcija Nagovor na čitanje u kojoj članovi KLJUČ-a čitaju svoje recenzije vršnjacima, razgovaraju o knjigama i tako ih nagovaraju na čitanje. Do sada smo postavili tri izložbe ulomaka iz Riznice recenzija u kojima je sudjelovalo 40 učenika sa 175 recenzija, uz napomenu da se taj broj stalno mijenja. Cjelovite recenzije se čuvaju u Riznici recenzija koja je dostupna svima na Odjelu za djecu i mlade. Osim recenzija, Riznica je obogaćena i crtežima junaka iz knjiga i filmova, zatim popisima knjiga iz tematskih izložbi Zmajevi žive vječno, Vile i vilenjaci, Morske avanture koje prate temeljne izložbe recenzija. U novije vrijeme prikupljamo i recenzije filmova. Najmlađi recenzenti su učenici trećeg razreda, a najstarija je učenica prvog razreda srednje škole. U Riznici se mogu pronaći i osnovne smjernice za pisanje recenzija, zatim uputstva o sudjelovanju koja su vrlo jednostavna. Naime, potrebno je recenziju poslati poštom ili elektroničkom poštom na adresu knjižnice ili voditeljice projekta, te još niz smislica za pridobivanje mladih čitatelja. Recenzije se mogu pisati i na stranim jezicima i pod pseudonimom. Akcija Nagovor na čitanje daje odlične rezultate jer se redovito poslije održanog „nagovora“ pojave novi recenzenti. Do sada smo održali šest akcija za 190 učenika. U cilju što bolje i šire promocije projekta kontinuirano dijelimo promidžbene letke našim korisnicima, a u tijeku školske godine 2011./2012. poslali smo više stotina letaka na devet osnovnih i srednjih škola na području Novog Zagreba zajedno s ostalim projektima koji se provode u Knjižnici, Otkrivamo mlade talente i Cronauti. Procjenjujem da je ukupno podijeljeno više od tisuću promidžbenih letaka za projekte, no najviše uspjeha u promociji donosi kombinacija istih s usmenim objašnjenjima uz veliku podršku. Također treba istaknuti i medijsku promidžbu kao izrazito važnu u ovom segmentu. Projekt je do sada popraćen prilogom na HTV-u u emisiji Puni krug i prilozima na HR-u, u emisijama Izvan okvira i Stigla je pošta. Pozitivni učinci projekta su višestruki, spomenut ću najvažnije: poticanje djece i mladih na čitanje i kritičko razmišljanje, razvijanje vještine pisanja, poticanje mašte i kreativnosti i uvažavanja različitih mišljenja. Zadovoljni smo rezultatima koje smo postigli u prvoj godini, no želja nam je da projekt proširimo i na širu zajednicu. Stoga smo dogovorili trajno postavljanje recenzija na internetsku stranicu KGZ-a koja će zasigurno pridonijeti boljem ostvarenju našeg cilja, te planiramo od jeseni započeti s nizom kreativnih radionica za poticanje čitanja. Za sam kraj još nekoliko izvadaka iz osnovnih smjernica koje se nalaze u Riznici recenzija: Dobar recenzent, član KLJUČA je: - onaj koji voli čitati i razmišljati o pročitanim knjigama - onaj koji voli čitati i razmišljati o recenzijama drugih članova KLJUČA - onaj koji se nadahnjuje, ali nikada ne prepisuje iz tuđih recenzija - onaj koji misli svojom glavom - onaj koji uvažava tuđa mišljenja i kad se ne slažu s njegovim - onaj koji pročita barem 10 knjiga i napiše barem 5 recenzija godišnje -onaj koji uspije nagovoriti barem jednog prijatelja ili poznanika na čitanje knjiga i pisanje recenzija (nije obavezno). Nagrade za svaku pročitanu knjigu i napisanu recenziju su slijedeće: - bogatstvo znanja - moć koje to znanje donosi - slava koja se s tim bogatstvom i moći postiže. M. Bakić majda.bakic@kgz.hr
|
|
|
|