|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 55, ožujak 2012. :: Centar za stalno stručno usavršavanje knjižničara
Radionica CSSU-a Prostor i oprema školske knjižnice u Koprivnici
S ciljem dodatne edukacije školskih knjižničara i ravnatelja škola o tome kako isplanirati i odgovarajuće urediti školsku knjižnicu koja će uspješno ispunjavati sve svoje funkcije, u Knjižnici i čitaonici „Fran Galović“ Koprivnica održana je 6. ožujka 2012. radionica Centra za stalno stručno usavršavanje knjižničara iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu (www.nsk.hr/cssu) s temom Prostor i oprema školske knjižnice. Predavači su bili Veronika Čelić-Tica, prof., knjižničarska savjetnica, i Nenad Marinović, dipl. ing. arhitekture. S obzirom da je u školstvu na području Koprivničko-križevačke županije u tijeku ili u planu niz projekata gradnje, dogradnje, adaptacije ili preuređenja prostora u školama, u sklopu kojih se izvode ili pripremaju radovi i u školskim knjižnicama, za temu je iskazano veliko zanimanje pa se radionici odazvalo 32 polaznika. Među njima je bilo najviše školskih knjižničara, ali odazvalo se i sedmero ravnatelja škola te stručna savjetnica za kulturu iz Ureda za prosvjetu, kulturu, znanost i šport Koprivničko-križevačke županije - osnivača najvećeg broja škola u Županiji. Kroz vrlo zanimljiva uvodna izlaganja, ilustrirana brojnim primjerima dobre prakse, predavači su upoznali polaznike s potrebama i mogućnostima uređenja i opremanja školskih knjižnica, kao suvremenih informacijsko-kulturnih središta u školama, u skladu s postojećim zakonima i standardima, ali i poštujući temeljne principe kod planiranja prostora i nabave opreme za školsku knjižnicu, kao što su: prilagodljivost, svrsishodnost, kvaliteta izradbe, suvremeni dizajn i modularni koncept koji omogućava knjižnici fleksibilnost u (re)organizaciji prostora. Polaznici radionice potom su imali priliku sami ucrtavati razmještaj pojedinih zadanih dijelova standardne knjižnične opreme u pripremljene tlocrte potencijalnog prostora knjižnice. Potaknuti inspirativnim izlaganjima, ovom zadatku prionuli su vrlo motivirano i angažirano, što je rezultiralo vrlo uspješnim nacrtima i skicama zamišljenih knjižnica. Po završetku rada, neka od predloženih rješenja zajednički su komentirana i uspoređena s idealnim rasporedom opreme u školskoj knjižnici. Osobito je istaknuta važnost razmještaja standardiziranih dijelova opreme, tako da u kombinacijama tvore male funkcionalne cjeline u prostoru kroz koje će knjižnica moći zadovoljavati specifične zahtjeve različitih korisničkih skupina, ali i pojedinačnih korisnika. U zaključku radionice istaknuto je kako je i za knjižničare i za ravnatelje vrlo važno dobro poznavati sve propise vezane za organizaciju i djelovanje školskih knjižnica, kao i stručne smjernice na tu temu, jer samo tako mogu kompetentno i argumentirano nastupati prema financijerima - osnivačima i Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta kod upućivanja zahtjeva za sredstvima potrebnima za unapređenje prostora i/ili opreme knjižnice. Također je važno da škole i njihovi osnivači prepoznaju, uvaže i koriste mogućnosti suradnje sa županijskim matičnim službama, kao i Zavodom za knjižničarstvo NSK, gdje mogu dobiti dragocjenu stručnu i savjetodavnu pomoć kod uređenje i opremanja školskih knjižnica. Jedino argumentiranim i ustrajnim zajedničkim djelovanjem te stalnim educiranjem svih uključenih u planiranje i provedbu aktualnih i predstojećih projekata gradnje i preuređenja škola knjižnična struka može se izboriti da i školske knjižnice u novim školskim prostorima dobiju mjesto kakvo zaslužuju, u skladu s postojećim propisima, kao i potrebama svih potencijalnih korisnika, učenika i nastavnika. Lj. Vugrinec ljiljana@knjiznica-koprivnica.hr
|
|
|
|