|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 52, lipanj 2011. :: Iz knjižnica
Projekt Interes za čitanje lektire
Svima je poznato kako školska knjižnica potiče čitalačke vještine i teži odgoju i obrazovanju budućih čitatelja/čitateljica. U sklopu ostvarivanja tog cilja čitanju školske lektire pripada značajno mjesto. Tijekom školske godine 2008./2009. proveden je projekt pod nazivom Čitalačke vještine i interes za čitanje lektire. Projektom se istraživalo u kojoj mjeri učenici čitaju lektiru, čitaju li radije knjige sa službenog popisa ili naslove koji nisu na popisu lektire, ima li brzina čitanja veze s aktivnošću čitanja te kolika je uloga spola čitatelja. Nositeljica projekta je Vlasta Pavlović, knjižničarka OŠ Bartola Kašića Vinkovci. Istraživanje se temeljilo na praćenju aktivnosti čitanja učenika 4. razreda tijekom školske godine. Projekt se sastojao od praćenja brzine čitanja (u suradnji s pedagoginjom škole) te praćenja zainteresiranosti učenika za čitanje lektire (podaci iz školske knjižnice). Cilj projekta bio je poboljšati vještine čitanja, poticati učenike na čitanje, motivirati učenike za čitanje naslova koji su na službenom popisu lektire, ali i za naslove koje će čitati u slobodno vrijeme te razvijati kulturu čitanja. U skladu s navednim ciljem postavljeni su i zadatci: - pratiti aktivnost posudbe učenika 4. razreda
- istražiti utječe li pripadnost razrednom odjelu na čitatelja
- čitaju li učenici samo sa službenog popisa lektire
- čitaju li više djevojčice ili dječaci.
Rezultati su pokazali da su učenici 4. razreda aktivni korisnici školske knjižnice. Od tri četvrta razreda, razredni odjel c istaknuo se najvećim brojem posjeta i najvećim brojem posudbe knjiga iz školske knjižnice. Praćenjem posjeta i posudbe došlo se do zaključka kako su i djevojčice i dječaci podjednako aktivni čitatelji. Djevojčice više uživaju u bajkama i pričama ljubavne tematike, dok dječaci više vole priče u kojima ima „akcije“. Broj pročitanih knjiga i aktivnost učenika prema razultatima istraživanja nije uvjetovano brzinom čitanja. Učenici s manjim brojem pročitanih riječi u minuti bili su aktivni u školskoj knjižnici. Najaktivniji čitatelji su učenica A. i učenik D. Oba učenika pohađaju isti razred, razred koji je na drugom mjestu po aktivnosti posuđivanja knjiga. Učenica A. prilikom testiranja u tom razredu imala je najveći broj pročitanih riječi, a učenik D. najmanji. Učenici 4. razreda uglavnom su čitali knjige sa službenog popisa lektire, ali su i dopunjavali i čitanjem naslova zabavnog karaktera. Učenici su pokazali veće zanimanje za lektiru kada im je dopuštena sloboda biranja. Na početku školske godine (u rujnu) postavljen je pano na kojemu su učenici mogli tijekom godine dati svoj „sud“ o pročitanim knjigama. Na kraju školske godine analizom učeničkog suda uvidjelo se kako se učenici čitaju naslove koje su na zadanom popisu lektire, ali u manjoj mjeri svoje čitanje dopunjuju čitanjem naslova zabavnog karatektera, aktualnim temama. Tijekom neformalnog razgovora, učenicu su priznali da im se više sviđaju knjige zabavnog karaktera, aktualne teme, a manje knjige ozbiljnije tematike. Učenici pokazuju interes za raznolikijom literaturom, traže literaturu za rekreacijsko čitanje ili čitanje u slobodno vrijeme (stripovi, detektivske i ljubavne romane). Želimo li učenike koji vole čitati, trebamo im pomoći da shvate kako je čitanje zabavno. Tek kad oni mogu birati što će čitati, zadovoljava se njihova potreba za moći i slobodom. Poučavanje radosti čitanja zadaća je roditelja, učitelja i školskih knjižničara. Stoga, odgajajmo učenike koji će s radošću posezati za knjigom kao izvorom znanja i radosti i koji će razvijati kulturu čitanja, a koja će im biti od velike pomoći tijekom čitavoga života. V. Pavlović vlasta.pavlovic@skole.hr
|
|
|
|