-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 48, lipanj 2010. :: Iz knjižnica


Projekt za mlade How Yes No (Kako da ne)

Mediji svakodnevno zasipaju vijestima iz crne kronike koji se odnose na nasilničko i problematično ponašanje mladih. Osim problema funkcioniranja obitelji, lošega utjecaja medija i dr., jedan od razloga postojanja ovoga gorućeg problema je i nedostatak brige društva i njegovih institucionalnih struktura u cjelini. On se dijelom odnosi i na slabu ponudu društvenih struktura u pogledu kvalitetne realizacije slobodnoga vremena mladih.

Grad Zadar pripada onim hrvatskim gradovima koji nisu na zadovoljavajući način riješili ovo pitanje. Dugo najavljivani Centar za mlade još uvijek ne postoji, a i pitanje je kada će se u recesijskim vremenima moći krenuti s konkretnim građevinskim radovima. Premda nema Odjel za mlade, Gradska knjižnica Zadar godinama je jedna od rijetkih gradskih institucija koje okupljaju mlade Zadrane te u okvirima svojih prostornih (ne)mogućnosti nastoji osmisliti njihovo slobodno vrijeme. Jedan od dobrih višegodišnjih primjera je Svaštarnica za tinejdžere, a u novije vrijeme Klub čitatelja za mlade. Od ožujka 2010. tim primjerima dobre knjižničarske, ali i društvene prakse pridružuje se i projekt Mladi za mlade How Yes No! (Kako da ne).

Zamišljen je kao jedan od mogućih modusa kojim bi se kvalitetno osmislilo slobodno vrijeme mladih, ali i dalo moguće uputnice za rješavanje njihovih problema. Tako zahtjevan zadatak nije moguće realizirati bez međuinstitucionalne suradnje. Stoga je drugi čimbenik u suorganizaciji i realizaciji projekta Studentsko savjetovalište Sveučilišta u Zadru. Riječ je o nizu radionica namijenjenih srednjoškolskom uzrastu, čiji su voditelji studenti volonteri Studentskoga savjetovališta. Odabir studenata psihologije kao voditelja radionica počiva na recentnijim istraživanjima: ona su ustvrdila da se mladi radije uključuju u aktivnosti koje vode njihovi vršnjaci, što se i u našoj praksi pokazalo kao dobra ideja. Cilj radionica je poticanje mladih na uočavanje, postavljanje i uviđanje nekih njihovih problema, te poboljšanje kvalitete življenja. Ovo potonje je vrlo važno u suvremenom društvu koje  osobito kroz medije manipulira temeljnim ljudskim vrijednostima te mladima daje lažnu sliku vrijednosti i stvarnosti.

Niz od šest radionica počeo je 13. ožujka, a završava 29. svibnja 2010. godine. Radionice se održavaju u Multimedijalnoj dvorani Gradske knjižnice Zadar. Predviđene za manje grupe srednjoškolaca (10 - 15 polaznika), radionice se u svim segmentima žele približiti mladima, pa i nazivljem. How Yes No(Kako da ne) skupni je naziv kojim počinje naslov svake radionice: Kako da učenje ne bude mučenje, Kako da ne štekam u komunikaciji, Kako da ne kažem 'da' , Kako da ne gubim samopouzdanje i samopoštovanje, Kako da ne ostane sve u meni te Kako da ne živim nezdravo. Problemima koji bi mogli biti obrađivani na (pre)stručan način, studenti psihologije pristupaju na opušten i mladima blizak način. Potrebno je spomenuti i da mladi imaju mogućnost vlastitoga planiranja tema i termina radionica.

Budućnost projekta ovisit će o interesu i ocjeni mladih polaznika, koji nakon svake radionice daju njenu evaluaciju. Konačna evaluacija bit će javno objavljena po završetku radionica. Uz mogućnost proširivanja radionica na mlađe dobne skupine (više razrede osnovne škole), prelazak projekta u stalni program Gradske knjižnice Zadar ovisit će i o osiguranju redovitih izvora financiranja. Time se dotiče problem društvenoga i institucionalnoga prepoznavanja vrijednosti ovakvih volonterskih projekata koji ne donose nikakvu financijsku dobit, no čija je unutarnja dobit kod mladih pojedinaca nemjerljiva.

 

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-