-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 85, veljača 2023. :: Godina čitanja


Pripovijedajmo na razne načine i zavolimo čitanje
Školski projekt Pričam ti priču metodom kamishibai

U godini koja je proglašena Godinom čitanja važno je naglasiti kako je čitanje aktivnost koja nas svakodnevno prati, od jutra do večeri, iako toga ponekad nismo svjesni. Čitanjem se bogatimo i osnažujemo, jer bogatstvo je čovjeka  u njegovu znanju i vještinama, životnim mudrostima, iskustvu i poukama iščitanima iz svakodnevice, s naglaskom na važnost kritičkog čitanja i promišljanja. Godina 2021. proglašena je Godinom čitanja, no svaka je godina "godina čitanja", zar ne? Posebno u školi. Godinu čitanja u OŠ Siniše Glavaševića u Vukovaru obilježili smo s više različitih aktivnosti koje su pridonijele popularizaciji čitanja.

Jeste li ikad pokušali ispričati priču ili bajku? Na prvi pogled, zaista se čini kao mačji kašalj, dok ne sjednete pred zahtjevnu i kritičnu publiku, a učenici to svakako jesu.

Kamishibai je vrsta tradicionalnog uličnog pripovijedanja priča uz slike, podrijetlom iz Japana („papirnato kazalište“). Kamishibai metodom se utječe na poticanje govorno-jezičnog izražavanja, poticanje čitalačkih vještina, osvještava se osjećaj pripadnosti, razgovara o emocijama i o odnosima koji se ostvaruju od najranije dobi. Velika vrijednost ove metode je u ideji da priče izrađuju djeca zajedno s učiteljima koji ih vode u tome. Cijeli proces izrazito je dinamičan i otvoren za mnogobrojne poticaje koji podrazumijevaju davanje individualnog doprinosa, stvaranje odnosa u grupi, uvažavanje drugih te prakticiranje suradnje i zajedništva. Pomoću kamishibaija smo: poticali čitanje, njegovali ljubav prema tradicijskoj baštini i povijesti, poticali usmeno i jezično izražavanje, pripremali učenike za javni nastup i njegovali i poticali kulturu govorenja te slušanja (međusobnog uvažavanja).

Kamishibai je spoj više umjetnosti pa tako kombinira usmene i vizualne elemente u pripovijedanju. Djeca kroz radionice mogu formirati svoje priče, slikati i izvoditi svoje predstave. Kamishibai pridonosi razvoju socijalnih i intelektualnih kompetencija, bogaćenju rječnika, poticanju kreativnosti i formiranju mašte. Nakon godinu dana marljivog rada sve projektne aktivnosti smo proveli prema planu i na vrijeme. Drago nam je što je naš trud i rad prepoznat, a još nam je draže što je cjelokupni projektni rad bio izrazito pozitivno iskustvo. Puni entuzijazma i motivacije ulazimo u nove projekte te se veselimo novim izazovima. U projektu su sudjelovali svi učitelji razredne nastave. Pozitivno i motivirajuće razredno ozračje koje je besprijekorno vladalo od prvih dana nastave zadržalo se sve vrijeme. Učenici su pokazali neizmjeran trud i motivaciju i nisu klonuli niti u jednoj nastaloj situaciji. Učenicima je bilo neizmjerno zabavno i poticajno pristupiti kreativnom projektu i istraživačkom zadatku. Projekt je trajao čitavu godinu u kojima su učenici uspjeli na zabavan i jednostavan način ostvariti zadane ishode.

Cilj škole jest usmjeriti učenike prema školi, omogućiti stjecanje znanja i vještina, a za to je potrebno prilagođavati metode rada i opterećenje nastavnim sadržajima

 

Skeniraj QR code i pogledaj reviju pripovijedanja Pričam ti priču.

 

 

Biljana Krnjajić

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-