-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 85, veljača 2023. :: Knjižnična edukacija


Digitalna pristupačnost u knjižnicama: mrežni seminar

Digitalna pristupačnost predstavlja uključivu praksu u kojoj ne postoje prepreke u interakciji ili pristupu digitalnom sadržaju. Neprilagođeni digitalni sadržaji mogu predstavljati prepreku za osobe s invaliditetom, ali i za starije stanovništvo, kao i za svaku osobu koja se nađe u situaciji kao što je loše osvjetljenje, spora internetska veza, privremena ozljeda i slično. Primjenom novih tehnologija mnoge knjižnične usluge postaju dostupne putem interneta, a digitalne informacije i usluge postaju pristupačne na pravi način onda kad ih većina ljudi može lako opažati i razumjeti.

Kako bi se zahtjevi digitalne pristupačnosti lakše primijenili u knjižnicama, osmišljen je webinar „Digitalna pristupačnost u knjižnicama“. Webinar je osmišljen u Središnjem državnom uredu za razvoj digitalnog društva, koji ima zakonsku obvezu o digitalnoj pristupačnosti educirati tijela javnog sektora, što uključuje i većinu knjižnica. Tečaj je izrađen u okviru programa trajne izobrazbe u organizaciji Centra za stalno stručno usavršavanje knjižničara u Republici Hrvatskoj. Webinar se održava u sklopu Modula II Knjižnične službe i usluge, a prvenstveno je namijenjen službenicima u knjižnicama zaduženima za administraciju (izradu, vođenje i održavanje sadržaja) mrežnih stranica i mobilnih aplikacija. Sadržaj tečaja primjenjiv je u svim vrstama knjižnica, s napomenom da školske knjižnice, sukladno trenutno važećem zakonodavstvu, nemaju obvezu prilagodbe zahtjevima digitalne pristupačnosti.

Webinar je besplatan, traje 90 minuta, a izvodi se putem aplikacije Adobe Connect meeting. Koncipiran je kao predavanje, a polaznicima je ponuđena mogućnost postavljanja pitanja (putem chata), na koja se odgovara u predviđenom vremenu nakon izlaganja. Nakon predavanja polaznicima se šalje prezentacija, kao i dodatni alati koji im mogu pomoći pri stvaranju digitalno pristupačnih sadržaja i usluga.

U prvom dijelu mrežnog seminara polaznicima se predstavljaju koncept i cilj digitalne pristupačnosti, objašnjava se njezina važnost i svrha, zatim se pojašnjava zakonodavni okvir, a najveći dio webinara posvećen je univerzalnom dizajnu i praktičnim savjetima kako mrežno mjesto ili mobilnu aplikaciju učiniti pristupačnima.

Webinar je prvi puta održan u lipnju 2021. godine, a u godini je dana održan ukupno četiri puta. Dosad je taj edukacijski program odslušalo 330 polaznika, najvećim dijelom u sklopu tjedna cjeloživotnog učenja u rujnu 2021. godine, a u redovitoj evaluaciji polaznici su ga ocijenili najvišim ocjenama.

Pozivaju se zainteresirani kolegice i kolege da se odazovu na sljedeći webinar, a uvijek smo raspoloživi i za pitanja bivših i budućih polaznika.

 

Tamara Horvat Klemen
Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva
tamara.horvat@rdd.gov.hr

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-