-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 85, veljača 2023. :: Knjižnična edukacija


Međunarodni mrežni tečaj za knjižničare BIBLIO MOOC

Massive Online Open Course ili masovni otvoreni mrežni tečaj BIBLIO MOOC za razvoj digitalnih i transverzalnih vještina knjižničara održavao se od 4. listopada do 22. studenoga 2021. godine, a financiran je sredstvima Europske unije. Spomenuti tečaj održao se u okviru projekta BIBLIO: Boosting Digital Skills And Competences For Librarians In Europe, a više o samom projektu može se pronaći na mrežnoj stranici: https://www.biblio-project.eu/.


Slika 1: Biblio logo


Tijekom tečaja sudionici su učili koristeći se videozapisima, prezentacijama i materijalima za čitanje, razmjenjivali znanja i iskustva te surađivali s drugim knjižničarima putem foruma. Na kraju svake lekcije sudionici su mogli sami procijeniti svoj napredak uz pomoć online kvizova. Takav oblik profesionalnog razvoja nije stran nama knjižničarima koji smo se stručno usavršavali putem platforme LOOMEN pa su nam i zadatci, materijali i kvizovi za samoprocjenu već dobro poznata forma. Tečaj je trajao osam tjedana, a sudionici su tjedno trebali utrošiti desetak sati na čitanje materijala, usvajanje znanja, rješavanje kvizova, praćenje novosti na forumima i slično. Tečaj se održavao na engleskom jeziku, imao je 26 modula, a sudionici su se koristili online ponuđenim stručnim materijalima i sudjelovali u raspravama. Unutar digitalne platforme BIBLIO sudionici su mogli raspravljati o knjižničarskim temama. Tečaj je obuhvatio nekoliko tematskih kategorija kao što su informacijska i medijska pismenost, komunikacija i suradnja, izrada digitalnih materijala, e-sigurnost, rješavanje problema, aktivno sudjelovanje knjižničara, razmjena znanja, iskustva i ideja. Sudionici tečaja razvijali su sljedeće kompetencije: mrežna i komunikacija licem-u-lice, komunikacija i interakcija s knjižničnim korisnicima, izrada materijala za korisnike, praćenje tehnoloških noviteta, usavršavanje u informacijskoj i medijskoj pismenosti, refleksija i upravljanje knjižnicom.

Prvi modul obuhvatio je teme: uvod u digitalizaciju, razvoj strateškog mišljenja i izrada poslovnog plana knjižnice te načini promocije i prezentacije knjižničnih programa kako bi se povećala vidljivost knjižnice. Sudionici su mogli naučiti više o tehnološkim, poduzetničkim i produktivnim mogućnostima knjižnice, kako provesti SWOT analizu i razvijati knjižnicu u skladu s potrebama, kako razvijati ideje razvoja knjižnice i odgovarati na potrebe i izazove s kojima se knjižničari i knjižnice u svojem poslovanju susreću. U sljedećem modulu knjižničari su mogli naučiti kako ostvariti interakciju putem digitalnih tehnologija kao što su mrežni sastanci, kako surađivati i dijeliti znanja, iskustva i primjere dobre prakse putem digitalnih platformi te promovirati djelatnost školske knjižnice. Jedna od tema bili su i digitalni alati i digitalni sadržaj kojima je svrha unaprjeđenje rada knjižnice, zaštita i poštovanje autorskih prava, stvaranje digitalnog identiteta knjižnice kao i osnovna načela sigurnosti podataka, knjižničnog fonda i resursa. Vrijedno je bilo ponoviti i usvojiti načela zaštite podataka i sadržaja te osobnih podataka i privatnosti korisnika knjižnice Važno je reći da se tijekom tečaja moglo naučiti više i o korisničkoj podršci, tj. o prepoznavanju potreba korisnika, o načinima upravljanja projektima i diseminaciji projektnih aktivnosti.

Tečaj je bio vrlo koristan, no posebno vrijednima držim digitalne materijale kojima se mogu i dalje koristiti za profesionalni razvoj, ali i kao smjernicama u radu u školskoj knjižnici.


Snježana Kovačević
stručni suradnik knjižničar mentor

OŠ Zlatar Bistrica,
knjiznica.zlatarbistrica@gmail.com

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-