|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 84, prosinac 2021. :: Skupovi u zemlji
Biblioterapijski pristup u radu s djecom i mladima u knjižnici
Stručni skup Biblioterapijski pristup u radu s djecom i mladima u knjižnici održao se 26. ožujka 2021. putem Zoom aplikacije za videokonferencije, u organizaciji Hrvatskog knjižničarskog društva - Komisije za knjižnične usluge za djecu i mladež i Knjižnica grada Zagreba - Knjižnica Medveščak.
Skup se tematski bavio teorijskim i praktičnim aspektima primjene razvojne biblioterapije u dječjoj knjižnici. Knjižnica je prirodno okruženje za primjenu razvojne biblioterapije, ima kvalitetan knjižni fond s odabranim čitateljskim materijalima i knjižničare kompetentne za provedbu aktivnosti koji uključuju elemente razvojne biblioterapije i vođenog čitanja. Dječje knjižnice stvaraju pozitivna okružja koja djecu čine slobodnom i opuštenom te takve aktivnosti doživljavaju pozitivno, što su preduvjeti za uspješnu provedbu razvojne biblioterapije. Čitanje izaziva promjene u kongnitivnom, emotivnom, pa i socijalnom području čovjekova života, što su glavni ciljevi razvojne biblioterapije. Dječji knjižničari provode brojne aktivnosti poticanja čitanja od rane do adolescentske dobi (primjerice, pomoć pri odabiru knjiga i savjetovanje čitatelja te programi čitanja knjiga i razgovora o njima, radi stjecanja navike čitanja).
Na početku Skupa, pozdravne riječi uputile su Jagoda Ille, voditeljica Knjižnice Medveščak, Višnja Cej, ravnateljica Knjižnica grada Zagreba, Dijana Machala, predsjednica Hrvatskog knjižničarskog društva, te Vjeruška Štivić, predsjednica Komisije za knjižnične usluge za djecu i mladež, koja je i moderirala prvi dio.
Uvodna izlaganja održali su: izv. prof. dr. sc. Davor Piskač (Literarna biblioterapija u kontekstu pametnog čitanja), mr. sc. Ivana Bašić, prof. hrv. jezika i književnosti (Osnovni principi i ciljevi razvojne biblioterapije) te dr. sc. Ljiljana Sabljak (Rekreativno, biblioterapijsko čitanje u knjižnici).
U drugom dijelu, koji je moderirala Ida Gašpar, zamjenica predsjednice Komisije za knjižnične usluge za djecu i mladež, izneseni su različiti primjeri dobre prakse ̶ Blaženka Hunjadi-Bašek, Dina Kraljić iz Knjižnice "Nikola Zrinski" Čakovec (Procvjetajmo), Gordana Gregurović Petrović, Renata Cesarec-Topolovec iz OŠ Augusta Cesarca, Krapina (Vužgi lampicu, čitaj i popevaj! - prikaz radionice s darovitim učenicima u školskoj knjižnici), Frida Bišćan, Keti Krpan, Dunja Lovrenčić Gašljević iz Knjižnica grada Zagreba (Biblioterapijski pristup u radu s djecom na radionicama u sklopu projekta TRACE u Knjižnici Selčina), Suzana Biglbauer iz Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek (Korak po korak do čitatelja) te Iva Šišak iz OŠ Mladost, Zagreb (Spoj s knjigom!).
Sanja Dunatov i Keti Krpan, članice Komisije za knjižnične usluge za djecu i mladež, uredile su i predstavile tematski popis beletristike za djecu i mlade koji može poslužiti za biblioterapiju, a koji će se kontinuirano i nadograđivati ̶ Skup tema (i problema) u carstvu knjiga: sadržajno bogatstvo književnoumjetničkih tekstova kao poticaj za primjenu u radu s djecom i mladima (na: https://www.hkdrustvo.hr/hr/strucna_tijela/17/publikacije/).
Skupu je prisustvovalo 276 sudionika iz svih krajeva Hrvatske, ponajprije velik broj knjižničara koji rade s djecom i mladima (iz školskih i narodnih knjižnica), ali i drugi stručni suradnici i studenti zainteresirani za temu skupa, što svjedoči o širokom interesu za navedenu temu.
Zaključna je rasprava pokazala koliko je važno da knjižnice idu ukorak s promjenama u društvu i korisničkim potrebama.
Ida Gašpar, Keti Krpan, Vjeruška Štivić članice Komisije za Knjižnične usluge za djecu i mladež
|
|
|
|