|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 84, prosinac 2021. :: Skupovi u zemlji
Inovativna dječja knjižnica: primjena novih tehnologija
Mrežni seminar "Inovativna dječja knjižnica: primjena novih tehnologija", održan 22. rujna 2020. godine putem Zoom platforme, bio je prvi HKD-ov veći skup održan u potpunosti online. Organiziran je uspješnom suradnjom Hrvatskog knjižničarskog društva – Komisije za knjižnične usluge za djecu i mladež i Knjižnica grada Zagreba – Knjižnice Medveščak. Prebacivanje već osmišljenog stručnog skupa u potpuno virtualni oblik bio je veliki i izazovan zadatak za članice Programskog – organizacijskog odbora navedenog skupa.
Stručni skup „Inovativna dječja knjižnica: primjena novih tehnologija" tematski se bavio teorijskim i praktičnim aspektima primjene novih tehonologija u dječjoj knjižnici.
Pozvano izlaganje Nove tehnologije u dječjim knjižnicama: hit, hir ili potreba? održala je doc. dr. sc. Ivana Martinović s Filozofskog fakulteta Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Istaknula je kako je uloga suvremenih dječjih knjižničara osiguravati i održavati pristup novim tehnologijama i pri tome primjenjivati inovativne metode kako bi se održale veze između knjižnica i korisnika novih generacija. Naglasila je kako neprestano treba uvoditi nove kvalitetne programe koji uključuju informacijske tehnologije kao podršku formalnim oblicima učenja, kao i poticanju čitanja iz užitka.
Zatim je u svom pozvanom izlaganju Roboti na satu lektire govorila doc. dr. sc. Ana Sović Kržić s Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu i predstavila metodu korištenja edukacijskih robota kao pomagača prilikom učenja kako robotike, tako i informatike, matematike, fizike, mehanike, elektrotehnike, ali i kao pomoć u nastavi hrvatskog jezika, primjerice na satu lektire.
Pozvano izlaganje Knjižnice – mjesta znanja i novog doba održao je i Nenad Bakić s Instituta za razvoj i inovativnost mladih. Govorio je o knjižnicama kao mjestu znanja u kojima su digitalni programi idealni za djecu koja im nemaju priliku prisustvovati u svojim obrazovnim ustanovama, ali i za sve stanovnike lokalnih zajednica kojima omogućavaju iskorake u nova područja kao što je citizen science.
Slijedili su primjeri dobre prakse s odjela za djecu i mladež narodnih knjižnica u Hrvatskoj, ali i brojnih školskih knjižnica.
Mrežnom je seminaru virtualno prisustvovalo 197 knjižničara iz narodnih i školskih knjižnica iz svih krajeva Hrvatske. Takvim je načinom održavanja stručne edukacije omogućeno sudjelovanje većem broju knjižničara. Moglo bi se reći da se i sama tema stručnog skupa (posebno primjena novih tehnologija iz podnaslova) odlično uklopila u premijernu virtualnu realizaciju.
Keti Krpan keti.krpan@kgz.hr
|
|
|
|