|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 84, prosinac 2021. :: Različite knjižnične suradnje
Razvoj empatije kroz igru – suradnja knjižnice s udrugom Korak po korak
CAP (child assault prevention – prevencija zlostavljanja djece) program je sprječavanja napada na dijete koji provodi Udruga roditelja Korak po korak putem mreže educiranih CAP pomagača u cijeloj Hrvatskoj. CAP je jedan od najkvalitetnijih programa primarne prevencije zlostavljanja djece u svijetu, koji osnažuje djecu u sprječavanju napada od strane vršnjaka, nepoznate ili poznate odrasle osobe.
Program provode posebno educirane osobe uz suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske. U našoj školi to su učiteljica Ružica Sabo, knjižničarka Biljana Krnjajić i psihologinja Martina Pavković. Prije radionica s djecom održan je roditeljski sastanak jer i većinu roditelja danas muče različiti strahovi vezani za njihovu djecu (npr. problem napada na dijete ili mogućnost da budu zlostavljana).
Cilj je CAP-a pružiti zajednici točnu informaciju o zlostavljanju, kako bi se razbili mitovi o tome. Ključ CAP-ova uspjeha jest u njegovim temeljima, odnosno u osnovnoj filozofiji jačanja djece i pružanja pozitivne podrške djeci, polazeći od pretpostavke da djecu i adolescente treba naučiti i pritom poduprijeti kako će se sami zaštititi, a ne ih učiniti potpuno ovisnim o odraslima.
Djeca su na radionicama naučila kako prepoznati nasilje i na koje se sve načine mogu zaštititi te biti sigurni, jaki i slobodni. Prikazana su im tri igrokaza: Napad vršnjaka, Neznanac protiv djeteta i Poznata osoba protiv djeteta u kojima su uz CAP pomagače sudjelovali i učenici, pomažući svom prijatelju da sačuva svoja prava. Igrokazi su ih naučili zalagati se za sebe, kako ostati sigurni, jaki i slobodni uz rječcu NE i sigurnosni vrisak, kojim će se koristiti kad su u opasnosti. Djeci je vrlo važno znati i kome se mogu obratiti kada imaju neki problem. Svoje zadovoljstvo takvim načinom rada iskazali su i u individualnim razgovorima s voditeljima. To i jest cilj CAP programa ̶ nastojanje integracije najboljih izvora pomoći u zajednici kako bi se smanjila ranjivost djece na verbalno, fizičko i seksualno zlostavljanje.
|
|
Priključili smo se i akciji koja promiče ljubaznost, ravnopravnost i prijateljstvo među učenicima. Cilj je bio upoznati djecu s pojmom različitosti i upozoriti ih na to da ona ima pozitivan, a ne negativan predznak. Svakodnevno donosimo odluke kako se odnositi prema ljudima u svom životu; možemo izabrati biti dobri ili okrutni.
Primjećujemo da su djeca postigla napredak na svim odgojno-obrazovnim područjima, a posebno u razvoju sposobnosti opažanja i doživljavanje svijeta koji ih okružuje. No najvažnije, rad na projektu pridonio je razvoju pozitivne slike djeteta o sebi, svakodnevno mu dajući povratnu informaciju o tome da može, zna i da je sve što radi i o čemu razmišlja vrijedno i važno.
Važno je prepoznati zajedničke vrijednosti koje trebaju podupirati odgojno-obrazovno djelovanje. Praktična primjenjivost pomoći će svakodnevnom radu učitelja, učenika i roditelja, stručnih suradnika i drugim članovima zajednice da suzbiju stereotipe i predrasude. Sve je to moguće suradničkim učenjem kojim svaki član skupine aktivno sudjeluje u nastavi i individualno, pridonoseći zajedničkom rezultatu u skladu sa svojim mogućnostima. Škole mogu pružiti važne modele. Zajedničko donošenje školskih pravila ili sudjelovanje u ukrašavanju učionice ili održavanja reda u razredu može biti dobar početak za identifikaciju djece sa školskim okružjem.
Izvanškolski programi djeci mogu pružiti iskustva koja će im dokazati da svojim sudjelovanjem pridonose promjeni, a pokazalo se da su učenici vrlo aktivno i zainteresirano radili na projektu.
Suradnjom smo pokušali učiniti da naša škola i razred bude mjesto brižnosti, suosjećanja, uvažavanja i prihvaćanja različitosti, mjesto gdje nema ruganja i ismijavanja i gdje su svi učenici jednakovrijedni, mirni i sretni.
Poveznice:
https://animoto.com/play/7la3lCgjyxqe59pkymBVxw https://issuu.com/biljana07/docs/issu.docx_5bd65eedf8d74d
Biljana Krnjajić OŠ Siniše Glavaševića Vukovar
|
|
|
|