-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 84, prosinac 2021. :: Vijesti iz knjižnica


Rješavanje kriznih situacija i otpuštanje stresa

Tijekom kriznih situacija suočavamo se s neočekivanim i neuobičajenim događajima koji stvaraju visok stupanj neizvjesnosti i prijetnje nama i prioritetima organizacije čiji smo dio. Ako imamo plan rješavanja kriznih situacija i poznajemo tehnike i alate upravljanja stresom, bit ćemo efikasniji u njihovom rješavanju.

Radionica za rješavanje kriznih situacija i nošenje sa stresom svojevrsni je nastavak na prethodni ciklus radionica održan 2017./2018., iz kojeg je i proizašla tema za drugi ciklus edukacije namijenjen pomoćnim knjižničarima Knjižnica grada Zagreba (KGZ). Podsjetimo se teksta iz HKD Novosti 82 (2020) "Od rješavanja konflikta do razvoja organizacijske kulture": https://www.hkdrustvo.hr/hkdnovosti/clanak/1676

Edukacija u obliku radionice do 20 sudionika zadržana je kao provjeren recept za uspješan rad u kojem svi aktivno sudjeluju. Radionica je održana u organizaciji Matične i razvojne službe KGZ-a u suradnji s Informativno-posudbenim odjelom Gradske knjižnice, a vodila ju je Adrijana Hadžić, socijalna radnica s bogatim iskustvom u radu s ranjivim društvenim skupinama (npr. žrtvama obiteljskog nasilja, mladima iz alternativne skrbi, azilantima, beskućnicima i sl.) i postupanju u kriznim situacijama. U razdoblju od listopada 2019. do početka ožujka 2020. godine održano je 8 termina na kojima je sveukupno sudjelovalo 128 pomoćnih knjižničara KGZ-a (79 %).

Ciljevi radionica bili su svladavanje tehnika upravljanja kriznim situacijama i izrada protokola za njihovo rješavanje te prepoznavanje i svladavanje stresnih trenutaka. Svrha radionica bila je grupnom komunikacijom osnažiti djelatnike da se djelotvornije nose s kriznim situacijama i stresom.

Na radionicama su izrađivani protokoli za tipične primjere situacija, primjerice, agresivno ponašanje korisnika, različite zdravstvene probleme, netipično ponašanje i/ili dolazak korisnika bez identifikacijskih dokumenata. Razmjenom iskustava unutar grupe i s voditeljicom radionice utvrdilo se u kojim situacijama zvati policiju, hitnu pomoć, socijalnu ili neku drugu službu. Polaznici su također upoznati s kontaktima organizacija koje rade s određenim ranjivim skupinama te kada i kako o svemu izvijestiti nadređene unutar ustanove.

Osim toga, sudionici su na radionicama iskoristili priliku govoriti i o svakodnevnim izazovima s kojima se susreću (uvođenje reda u igrotekama, odgovornost za blagajnu, nepoštivanje reda i pravila u knjižnici nakon upozorenja i sl.). Sve je proteklo u opuštenoj, ali radnoj atmosferi.

Evaluirajući sve segmente provedbe i sadržaja radionica, sudionici su bili najzadovoljniji predavačkim sposobnostima voditeljice, a najnižu razinu zadovoljstva (premda i dalje u prosjeku vrlo dobru!) iskazali su u procjeni mogućnosti razvoja vještina te njihovoj primjeni u svakodnevnom radu. To upućuje na zaključak da za razvoj određenih vještina treba vremena i mnogo kontinuiranog rada. Toga su svjesni i sudionici edukacije, koji kao jedan od najčešćih prijedloga upravo navode da međusobne susrete pomoćnih knjižničara treba nastaviti i održavati redovito (po uzoru na npr. Informativnu srijedu ili Informativni utorak) kako bi imali priliku međusobno razgovarati.

Isto tako, sudionici ističu potrebu za poboljšanjem međuljudskih odnosa i ujednačavanjem poslovanja pa predlažu da se susreti odvijaju i na lokacijama pojedinačnih knjižnica. Komunikaciju su prepoznali kao jedan od ključnih elemenata na kojemu treba raditi – kako unutar svake knjižnice kao mikrosredine, tako i unutar cijele mreže KGZ-a kao jedinstvene ustanove. Nadalje, ističu i potrebu za daljnjom edukacijom u svrhu osnaživanja vještina za rad s korisnicima općenito, s osobama s posebnim potrebama, s djecom i roditeljima, o mobbingu, o tehnikama samoregulacije, predlažu i seminar osobnog razvoja i sl., što upućuje na to da i pomoćni knjižničari imaju potrebu za raznovrsnom edukacijom.


Završni dio radionice bio je usmjeren na uzroke i posljedice stresa te tehnike i alate upravljanja njime. Sudionici su navodili i brojne načine na koje se sami nose sa stresom (npr. čokolada, knjiga, filma, tjelovježba, tuširanje, tišina i sl.). U kriznim vremenima u kojima živimo dobro ih je znati što više i koristiti što češće.

 

Sanja Bunić
Knjižnice grada Zagreba – Gradska knjižnica
sanja.bunic@kgz.hr

Kristina Krpan
Knjižnice grada Zagreba – Matična i razvojna služba
kristina.krpan@kgz.hr

 

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-