|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 84, prosinac 2021. :: Različite knjižnične suradnje
Moja prva bajka – suradnja između škola i nakladničke kuće Evenio
Povodom obilježavanja Dana dječje knjige pokrenuli smo projekt Moja prva bajka u suradnji s OŠ Belica. Organizatori projekta su: Patricija Husajina, knjižničarka OŠ Tomaša Goričanca Mala Subotica, Bojana Grgić, knjižničarka OŠ Belica, učiteljica hrvatskog jezika Nikolina Hampamer te učiteljica likovne kulture Mirna Žerjav.
Tijekom ožujka proveli smo niz edukacija kako bi učenici što lakše izradili svoju vlastitu bajku u obliku slikovnice.
Učiteljica Nikolina Hampamer na satu hrvatskog jezika pojasnila je učenicima kako napisati bajku. Skrenula im je pozornost na nekoliko zlatnih pravila pisanja. Svaka bajka mora imati stvarne i nestvarne likove, čudesne predmete, određene brojeve, čarobne izreke i sretan završetak.
Učiteljica Mirna Žerjav na primjerima naslovnica slikovnica pokazala je učenicima odnos teksta i slike, pojasnila im značaj formata slikovnice, likovne tehnike i osnovnog sadržaja na naslovnici.
Knjižničarka Patricija Husajina govorila je o bajci kao o najpopularnijem usmenoknjiževnom obliku u dječjoj književnosti, značenju riječi bajka te karakterizaciji likova u bajci. Osvrnula se na Dan dječje knjige, koji obilježavamo svake godine, kako bi se istaknula važnost dječje knjige te potaknula i razvila ljubav prema čitanju. Ovogodišnja pjesma - Poruka djeci svijeta glasila je: Glazba riječi. Na mrežnoj stranici Ivanina kuća bajki prošetali smo unutrašnjošću kuće, koja svojom stalnom izložbom postavljenom na principima znanja, kreativnosti te tematskim prikazom bajki, ostavlja dubok trag na posjetiteljima. Osvrnuli smo se i na pripovjedačicu Jasnu Held, pogledavši njezin nastup na platformi YouTube.
|
|
Na platformi Teams obilježili smo Dan dječje knjige u suradnji s OŠ Belica i gđom Jelenom Brezovec, ilustratoricom u nakladničkoj kući Evenio. Prvi sat slušali smo predavanje Kako nastaje slikovnica, kojim nam je gospođa Jelena dočarala kako je nastanak slikovnice složen proces koji čine priča, skica, ilustracije, tisak. Učenici su na primjerima iz Evenia mogli uočiti kako izgleda skica, a kako ilustracija, koja se izrađuje u programu Photoshop, u kojem postoji mogućnost uređivanja scene slikovnice. Na slici tiskarskog stroja mogli su uočiti kako se stranice slikovnice nikad ne tiskaju pojedinačno, nego u određenom broju komada.
Čitanje i druženje proteklo je u ugodnoj i opuštenoj atmosferi. Veselimo se takvu obliku rada, razmjeni iskustva između škola i poduzeća iz realnog sektora, što je ujedno i bio cilj susreta na mreži.
Patricija Husajina patricija.granatir@gmail.com patricija.granatir@skole.hr
|
|
|
|