|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 82, ožujak 2020. :: Vijesti iz knjižnica
Dan i Noć knjige u Osnovnoj školi Zlatar Bistrica
Noć knjige 2019. u OŠ Zlatar Bistrica obilježili smo čitateljsko-sportskom radionicom Junaci čitaju i gibaju se pod vodstvom Snježane Kovačević, stručne suradnice knjižničarke mentorice, i Sandre Belinić, učiteljice tjelesne i zdravstvene kulture, koje su prvi put surađivale u osmišljavanju i provođenju zajedničke radionice. Radionica je održana 23. travnja 2019. godine u sklopu inicijative radne skupine Futura Krapinsko-zagorske županije koja potiče rad s motiviranim, talentiranim i darovitim učenicima. Spomenutom kreativno-edukativno-sportskom radionicom, tematski usklađenom s temom Noći knjige „Omiljeni likovi i junaci iz svijeta knjige i stripa“, obilježeni su i Noć knjige i Svjetski dan knjige.
Kao uvod u obilježavanje Noći knjige, u školskoj je knjižnici održan i nastavni sat za učenike 2. razreda s temom Dječji časopisi i stripovi. Učenici su se tijekom sata služili časopisima, čitali pjesmice, stripove, tekstove, priče, rješavali rebuse i labirinte, odgonetali zagonetke i pitalice i sl. Na tim smo se satovima koristili tabletima kako bismo pokazali da se neki stripovi mogu čitati u digitalnom obliku. Učenici su s veseljem pročitali strip Duricu i nasmijali se njezinim dogodovštinama. Usto smo ponovili kako se služiti tabletima u nastavi i kako pravilno njima rukovati.
U skladu s temom Noći knjige članovi likovne skupine s učiteljem likovne kulture oslikali su prigodne interaktivne plakate s likom Durice, Petra Pana i Supermana, kako bi ošarenili školski prostor i uveseljavali učenike koji su mogli odabrati neki od likova i postati super junak-čitatelj koji im se najviše sviđa.
Iako su u vrijeme održavanja same radionice Junaci čitaju i gibaju se učenici bili na proljetnim praznicima, na radionici je sudjelovalo dvadesetak učenika od 1. do 4. razreda. U školskoj su knjižici mogli razgledati časopise i stripove iz fonda školske knjižnice i zabaviti se čitajući ih. Dvosatna radionica uključivala je čitanje i sportske aktivnosti. Za tu su prigodu u prostoru školske knjižnice (65m2) postavljeni punktovi za određene igre i zadatke.
Prva igra bila je pogađanje naslova književnoga djela (npr. Petar Pan, Durica, Šegrt Hlapić, Pipi Duga Čarapa). Kartice s nazivima dječjih romana, priča i likova posložen je na pod. Dok je knjižničarka čitala dijelove teksta, učenici su trebali pogoditi o čemu se radi i mlatilicom udariti određenu karticu. Sljedeća je igra bila pogađanje zagonetki. Zagonetke smo ispisali na listić i stavile na klupu, a rješenja smo u obliku sličica magnetom pričvrstile na bijelu ploču. Učenici su trebali pročitati zagonetku, doći do ploče, odlijepiti odgovarajuću sličicu, pretrčati poligon s čunjevima i zakvačiti listiće drvenim kvačicama na gumu. U igri je trebalo pokazati vještine čitanja i brzog snalaženja, a kako su u radionici sudjelovali i prvašići koji tek svladavaju tu vještinu, knjižničarka im je malo pomogla. Učenici su i ovu igru odigrali u dvije skupine, a vrijeme izvršenja zadatka mjerilo se štopericom. Treća je bila igra „školice“ uz odgovaranje na pitanja iz opće kulture (npr. Izgubila je cipelicu u prinčevom dvorcu. Ona je…; Boje na semaforu su…; Koji sport se igra s dva reketa i lopticom?) te bacanje kockice koja pokazuje jednostavne vježbe koje su učenici trebali izvesti (npr. sklekovi, trbušnjaci, skakanje ili stajanje na jednoj nozi i sl.). Ta je igra učenicima bila najzabavnija. Potraga za knjigama ili book hunt bila je posljednja aktivnost na radionici. Učenici su dobili listiće sa zadatcima te su trebali prošetati po knjižnici i pronaći odgovarajuće knjige (npr. o svemiru, o sportu, knjigu koja u naslovu ima neko osobno ime ili pak knjigu autora čije prezime počinje na slovo G) te zapisati naslov. Učenici su radili individualno, oni brži i vještiji pomagali su onima kojima je trebala pomoć, surađivali su i zajedno tražili knjige na policama, i ne znajući da uče kroz igru te upoznaju različitu vrstu građe u školskoj knjižnici.
Na kraju radionice provedena je evaluacija koja je pokazala da je učenicima bilo zanimljivo, zabavno i korisno, bili su zadovoljni radionicom i vremenom provedenim u školskoj knjižnici. Učenjem kroz igru uz pomoć sadržaja koji su im bliski i poznati učenici stječu nova znanja i kompetencije, a pokazalo se kako boravak u školskoj knjižnici može biti zanimljiv i motivirati učenike da i dalje redovito dolaze u knjižnicu te čitaju i posuđuju knjige.
Snježana Kovačević
|
|
|
|