|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 82, ožujak 2020. :: Tema broja: Zelene knjižnice
Recycle with US: Recikliranje i ja
U današnje vrijeme razvoj zelene pismenosti kod djece od ključne je važnosti za očuvanje i zaštitu okoliša. Knjižnice grada Zagreba prepoznale su tu potrebu te putem projekta Zelena knjižnica za zeleni Zagreb provode različite programe. Programi su koncipirani tako da jačaju svijest i informiranost zajednice o ekološkim pitanjima te potaknu razvoj kritičkog mišljenja i vještina nužnih za uspješno djelovanje pojedinaca i grupa na području ekologije.
Podršku zajednici u stjecanju znanja, poticanju na promišljanje o ekološkim temama, kao i u razvoju ideja za aktivno djelovanje, dao je i Američki kutak Zagreb (American Corner Zagreb), koji djeluje u sklopu Knjižnica grada Zagreba. U suradnji s Udrugom Suncokret-Oljin, Ognjen Livada, mag. šum., voditelj aktivnosti za djecu i darovite, održao je ciklus kreativno-edukativnih radionica o recikiranju pod naslovom "Recikliranje i ja". Radionice su rezultat suradnje s Veleposlanstvom SAD-a, koje potiče aktivnosti i programe s ciljem odgovornog djelovanja pojedinaca i zajednice na zaštiti i očuvanju okoliša pod nazivom Recycle with US.
Radionice su se održavale od 20. svibnja 2019. do 4. lipnja 2019. u Knjižnici Jelkovec i Knjižnici Augusta Cesarca, koje sudjeluju u programina Američkog kutka Zagreb kao suradničke knjižnice, te u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića, gdje je smješten Američki kutak Zagreb. Ukupno je održano devet radionica u koje je bilo uključeno 190 učenika, od 2. do 5. razreda osnovne škole (OŠ Jelkovec, OŠ Matije Gupca i OŠ Davorina Trstenjaka) i jedna skupina gimnazijskih učenika koji pohađaju fakultativnu nastavu Američke kulture i civilizacije u Gornjogradskoj gimnaziji.
Svaka radionica bila je podijeljena u dva dijela. U prvom dijelu sudionici su se kroz razgovor ili interaktivnu priču upoznavali s informacijama o zagađenju planeta. Informacije o zbrinjavanju i recikiranju otpada bile su prenošene kroz spretnu izmjenu aktivnosti, poput igara koje potiču empatiju, suradnju i prihvaćanje. Voditelj radionica koristio se također kraćim dramskim prikazima, tako da su djeca poruku o recikliranju usvajala na kreativan i zabavan način, primjeren njihovoj dobi.
U drugom djelu radionice djeca su dobila priliku izraziti svoje ideje o zaštiti okoliša kroz vlastiti glazbeni, likovni ili dramski izričaj. Djeca su bila podijeljena u grupe u kojima su učila samostalno zastupati i razvijati svoje ideje. Na taj su način djeca vježbala kako da kao pojedinci funkcioniraju u timu, učila su iznositi ideje, raspravljati o njima, dogovarati mogući ishod i oblikovati konačnu verziju svog zajedničkog rada. Nakon zajedničkog rada u skupinama, međusobno su predstavila i pokazala svoje radove, od crteža, predstave, stripa, plakata, pjesme do društvene igre, u koje su zajednički pretočila svoje ideje i predodžbe o recikliranju i brizi za okoliš. U izlaganjima radova voditelj je poticao razmjenu ideja kroz dijalog, suradnju i zajedništvo među djecom. Cilj je radionice bio da djeca usvoje spoznaje, vrijednosti i vještine koje će ih ohrabriti i osnažiti da preuzmu aktivnu ulogu u zajednici u čuvanju svog okoliša te im pomoći da osjete zadovoljstvo vlastitim doprinosom u očuvanju okoliša i pozitivnoj promjeni u svojoj okolini.
U ciklus radionica uključeni su na kraju gimnazijski učenici fakultativne nastave Američke kulture i civilizacije u Gornjogradskoj gimnanziji kako bi svojim spoznajama i vještinama koncipirali izložbu radova učenika osnovnih škola. U izvođenju radionice sudjelovao je Fulbrightov stipendist Kahlil Epps (Fulbright ETA) te su učenici mogli usporediti američka i hrvatska iskustva te dobiti smjernice za englesku inačicu u pripremi izložbe. Izložbu će u uključenim knjižnicama i školama zajednički postaviti učenici i knjižničari, a posjetit će je ostali učenici škola uz stručno vodstvo učenika. Krajnji cilj radionica bio je potaknuti pokretanje novih projekata i nastaviti suradnju škola i učenika. To je ostvareno kroz planiranje projekta "EE Waste, odnosno zbrinjavanja električnog i elektroničnog otpada u školi i zajednici, u kojem će sudjelovati učenici Gornjogradske gimnazije pod vodstvom prof. Snježane Liović u okviru projektne nastave "Škole za život" i partnerske osnovne škole tijekom šk. god. 2019./2020. Projekt će se provoditi u školama i Američkom kutku, a uz hrvatski jezik učenici će pripremiti radne materijale, plakate i letke na engleskom jeziku i predstaviti svoj projekt široj javnosti. Aktivnim uključivanjem djece i mladih u projekte zelene pismenosti u našim knjižnicama želimo jačati svijest o odgovornosti svih članova zajednice kako je održivi razvoj rezultat znanja i interdisciplinarnog povezivanja, da su knjižnice mjesta učenja, istraživanja i osnaživanja svih naraštaja, kako bi zajednički sudjelovali u rješavanju stvarnih problema i razumijevanju načela održivog načina života.
Marina Ločar koordinatorica Američkog kutka Zagreb
marina.loncar@kgz.hr
Tanja Štignjedec Sulić informatorica na Odjelu za djecu i mlade – Knjižnica Jelkovec
tanja.stignjedec.sulic@kgz.hr
|
|
|
|