-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 44, srpanj 2009. :: Iz knjižnica


Dječje radionice u Šibeniku

Sat lektire u knjižnici

Mogućnost drukčijeg prikaza lektire od onog klasičnog, školskog, nastavnici u Šibenskoj županiji odmah su prihvatili pa se u Gradskoj knjižnici "Juraj Šižgorić" redovito održavaju satovi lektire u obliku kviza. Na velikom plazma televizoru učenicima se u PowerPointu ispisuju pitanja (da i ne pitalice, a, b, c pitanja ili pitanja na koja sami moraju dati odgovor, te pitanja tipa izbaci uljeza). Učenici su podijeljeni u dvije grupe. Nakon što im se postavi pitanje, učenici u pojedinoj grupi imaju nekoliko sekundi da se dogovore oko odgovora koji će reći predstavnik grupe, a na neka moraju i pojedinačno odgovarati. Točan odgovor donosi bod grupi. Pobjeđuje grupa koja sakupi najviše bodova. U slučaju da obje grupe imaju jednak broj bodova, pobjednika odlučuju eliminacijska pitanja: ispada ona grupa koja ne odgovori na sljedeće pitanje.

U suradnji s pedagozima i logopedima osmišljen je i kviz za djecu s disleksijom. Na taj se način i djeci s poteškoćama u čitanju omogućuje sudjelovanje u kvizu. Pitanja se djeci prikazuju preko projektora na velikom platnu. Mnoge riječi zamijenjene su sličicama ili je uz tekst dodana i slika kako bi djeca što lakše razumjela postavljeno pitanje. Na samom početku kviza djeca dio knjige odslušaju na zvučnom CD-u. (Knjižnica nastoji nabaviti što više lektirnih naslova u obliku zvučnih knjiga upravo zbog djece s disleksijom, ali i zbog slabovidne djece, da bi im omogućila da što lakše svladaju lektiru.)

Organiziranjem sata lektire u knjižnici djecu se potiče da se zainteresiraju za knjigu, da uvide da i lektira može biti zabavna i uopće da je čitanje ugodno. Preporučavanje pročitanih naslova novim čitateljima ujedno je i cilj ovakve vrste zabave.

Računalna radionica

Osim što je djeca od osam do petnaest godina svakodnevno koriste za igranje edukativnih igrica, pisanje školskih referata ili pretraživanje interneta, računalna radionica u šibenskoj gradskoj knjižnici koristi se i za održavanje sata lektire. Naime, nakon što odigraju kviz, učenici odlaze u računalnu radionicu koja raspolaže s deset računala. U radionici se učenici upoznaju s Microsoft Word programom tako da ispune radne listove – vezane za pojedine lektirne naslove – koje su knjižničari za njih pripremili, npr. da dopune riječi koje nedostaju u tekstu, da izbace uljeza, da odgovore na a, b, c pitalice i slično. Također, učenici nauče kako će taj svoj rad poslati na ispis. Nakon što napišu i ispišu svoj tekst, šibenski učenici logiraju se na internet i pretražuju stranice Grada Šibenika, a učenici koji dolaze iz drugih naselja naše Županije pretražuju stranice svoga mjesta i upoznaju se s njegovom poviješću.

Učenici također uče kako će neke podatke s interneta spremiti u Microsoft Word i poslati na ispis, što će im koristiti kod pisanja referata. Dakle, u računalnoj radionici provodi se kratki tečaj informatike u kojem se djeca upoznaju s računalom i njegovim mogućnostima.

M. Šimić
djecji-odjel@knjiznica-sibenik.hr

 

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-