Broj 77, travanj 2018. :: Projekti školskih knjižnica
Kreativna nastava u knjižnici uz upotrebu Web 2.0 alata
Školska knjižnica sa svojim stručnim potencijalima i planiranim djelokrugom rada odavno je označena kao mjesto suvremenog učenja i kao nezaobilazna sastavnica školskoga, a onda i knjižničnog kurikuluma.
U današnjem informacijskom vremenu, kada se o konkretnoj ponudi korisnici mogu informirati jednostavnije nego ikada prije, pozitivni odnosi s korisnicima sve više dolaze u prvi plan. Svi ustaljeni oblici kulturne i javne djelatnosti mogu se kombinirati s obrazovnim sadržajima iz svih nastavnih programa, širiti ih i povezivati. Kolika je ova djelatnost jedne škole doista kvalitetna, pokazat će njena različitost u odnosu na klasične ustaljene oblike. Svaka bi škola trebala imati svoje specifično “obojene” programe. Kroz obilježavanje važnih datuma, kao npr. Dan kravata, Dan zahvalnosti za plodove zemlje, Dan dječje knjige, Dan animiranog filma, Dan radija, itd. promoviran je rad u knjižnici u korelaciji s predmetima zavisno od teme.
U Vukovarsko-srijemskoj županiji, u Osnovnoj školi „Antun i Stjepan Radić“ u Gunji i Osnovnoj školi Siniše Glavaševića u Vukovaru, prilikom obilježavanja važnih datuma osim kreativnog djela i izrade plakata ili provedbe likovnih radionica, organizirani su i integrirani dani u suradnji s učiteljicama razredne nastave, uz upotrebu ICT-a (informacijska tehnologija).
Kroz istraživački rad i upotrebu enciklopedije, učenici su naučili kako pronaći ključne riječi u tekstu, te uz upotrebu tableta razvijali svoje digitalne vještine kroz igru.
Učenici u OŠ „Antun i Stjepan Radić“ Gunja – upotreba Web 2.0 (alat Plickers i QR kodovi)
Učenici u OŠ „Antun i Stjepan Radić“ Gunja – upotreba Web 2.0 (alat Storybird)
Učenici u OŠ „Antun i Stjepan Radić“ Gunja – upotreba Web 2.0 (alat Animoto)
Kako djecu najviše motivira zabava i interakcija koju pruža tehnologija, na interesantan način su se provodile aktivnosti kako bi se učenici potaknuli na aktivno sudjelovanje i suradnju, u svemu tome ključnu ulogu odigrao je kreativan knjižničar.
Spomenute aktivnosti koje od učenika ne zahtijevaju konstantno zurenje u ekran, nego ih potiču na kretanje i traženje informacija, novina su u načinu približavanja nastavnih jedinica učeniku. Korištenje Web 2.0 alata poput QR kodova, Plickersa, Storybirda, Animota i Kahoota, za rezultat nam daje dvostruko motivirane učenike, s jedne strane tehnologijom i interakcijom, a s druge strane, zaigranom kompetitivnošću.
Učenici OŠ Siniše Glavaševića – upotreba Web 2.0 u nastavi (alati QR kodovi i Kahoot)
Učenici OŠ Siniše Glavaševića – upotreba Web 2.0 u nastavi (alati QR kodovi i Kahoot)
Učenici OŠ Siniše Glavaševića – upotreba Web 2.0 u nastavi (alati Animoto i Storybird)
Usluge Web 2.0 alata su jednostavne i prilagodljive, a komunikacija nikada nije bila jedostavnija i brža. Poznavanje 2.0 alata važno je za društvenu i profesionalnu svakodnevnicu. Rad s učenicima predstavlja izazov za školske knjižničare a primjeri iz prakse pokazuju da možemo osuvremeniti rad u školskoj knjižnici.
Anita Tufekčić,
ariana200@gmail.com
Biljana Krnjajić,
biljana.krnjajic@gmail.com
|