|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 77, travanj 2018. :: Projekti školskih knjižnica
Knjiga i knjižnica kao polazišta za atraktivna putovanja
Knjižnicu nikad nisam doživljavala kao omeđeni prostor jer knjige su za mene oduvijek pružale mogućnost otkrivanja drugih svjetova, omogućavale su mi da putujem i onda kada su me različiti fizički i drugi materijalni uvjeti sprečavali. Moja je najveća želja podijeliti s učenicima OŠ Matije Gupca Gornja Stubica, u kojoj radim, upravo taj doživljaj knjižnice. Zato smo cijele prošle školske godine u knjižnici proveli nekoliko manjih projekata koji su na različite načine spajali (naoko) statične knjige i dinamična putovanja, kretanje.
Najprije su PUTOVALI naši straničnici jer smo opet sudjelovali u međunarodnom projektu Bookmark exchange kojeg organizira međunarodna udruga školskih knjižnčara. Ove godine putovali su radovi naših učenika na dvije destinacije: u Escola Básica M.ª Manuela de Sá iz grada Matosinhos u Portugalu i Lakeland Elementary School iz grada Lewisville u Texasu, SAD. Razmijenili smo straničnike na ovogodišnju temu: Nauči odgonetnuti svoj svijet, a pritom i naučili ponešto o školama i kulturama iz kojih su nam stigli učenički radovi. U suradnji s učiteljicama Boženom Lacković, Mirjanom Borošak i Arminom Rod tijekom rujna su izrađeni, a u listopadu poslani straničnici dok su naši učenici svoje primjerke primili od partnera u prosincu. U projektu je sudjelovalo 77 učenika.
Zatim su učenici trećih i četvrtih razreda matične škole VJEŽBALI i čitali u društvu Pustolova Čitača. To je aktivnost koju smo i prošle godine provodili, a ima za cilj povećanje interesa za savladavanjem vještine čitanja te pobuđivanje pozitivnih emocija vezanih uz učenje i osobno postignuće. Učenici četvrtih i trećih razreda od rujna pa sve do polovice studenog trčali su u jutarnjoj smjeni, izvodili vježbe u razredu i zatim u tišini zavaljeni u udobne vreće čitali knjige koje nisu lektira. Svima je bilo zabavno, svima je bilo korisno, svi su otkrili neke zanimljive svjetove i u njima skrivene priče. Samo 15 minuta dnevno dovoljno je da se pročita omanja knjiga puna zanimljivih i uzbudljivih doživljaja. Projekt je ostvaren u suradnji s učiteljicama I. Lisak, I. Kokolić, N. Ciglenečki, A. Razum, a u njemu je sudjelovao 61 učenik.
Potom su knjige DOLAZILE u razred na sve predmete kako bismo u studenom započinjali dan s knjigom. Sukladno tematskom planiranju školskog kurikula svaki je predmetni i razredni učitelj odabrao jednu knjigu koju je u nastavcima čitao učenicima prvih 10 minuta prvog školskog sata tijekom cijelog mjeseca. Projekt je proveden na razini cijele škole (iako je malo u provedbi nedostajalo evaluacije – ne zna se točan odaziv niti utjecaj jer nije provedena analiza).
Za VIRTUALNO PUTOVANJE pobrinuli su se učenici sudionici u e-Twinning projektu Less Face, more Book. Na zanimljiv način obilježili su Dan materinskog jezika: videokonferencijom u suradnji s učenicima iz poljske škole Zespół Szkolno-Przedszkolny w Smardzewicach i španjolske škole Institut Ermessenda de Girona na kojoj su učenici sudjelovali prezentacijama o svojim materinskim jezicima. U projektu je sudjelovalo 12 učenica.
I ove su godine knjige PUTOVALE od kuće do kuće naših učenika trećih razreda u knjižničnoj naprtnjači u okviru projekta Čitamo mi u obitelji svi kojeg provodimo u suradnji s Hrvatskom mrežom školskih knjižničara. U projektu je sudjelovalo 48 učenika i njihovih obitelji.
DOPUTOVALI su nam i književni gosti 16. 12. 2016. Andrea i Kašmir Huseinović te 20. 3. 2017. Jadranka Čunčić Bandov na književne susrete s učenicima.
No, najviše smo uživali u projektu PUTUJEM S KNJIGOM/POTUJEM S KNJIGO. Taj međunarodni projekt u suradnji s prijateljskom školom Križevci kod Ljutomera iz Slovenije razvijen je s ciljem poticanja čitanja i razmjene iskustava učenika u prijateljevanju s knjigom. Započet je još u vrijeme Mjeseca hrvatske knjige 2016. Inspirirani slovenskim uspješnim višegodišnjim projektom Bralna značka kojim se kod učenika potiče čitanje iz užitka, učitelji OŠ Matije Gupca odlučili su učenicima pružiti priliku da se odmaknu od standardnog shvaćanja lektire i sami krenu u istraživanje uzbudljive literature za mlade. Pozvani su zainteresirani učenici sedmih i osmih razreda da u fondu knjižnice odaberu knjige koje ih zanimaju, popričaju ukratko o njima sa svojim učiteljicama/učiteljem na satu Hrvatskog jezika i najzanimljivije naslove predstave čitavom razredu. Te su aktivnosti mogli zamijeniti za klasičnu obradu lektire. Popis pročitanih knjiga vodili su u posebno oblikovanoj čitateljskoj putovnici koju je likovno uredila učiteljica Armina Rod. Paralelno su na sličan način radili i slovenski đaci u Križevcima kod Ljutomera. Oni su pozvali Gornjostubičance na manifestaciju Noč branja 27. i 28. siječnja 2017. Nagrada najaktivnijim čitačima bio je put u Križevce gdje su proveli noć sa svojim, također u čitanju aktivnim, prijateljima u njihovoj školi - zabavljajući se i, naravno, družeći se s knjigama. Noč branja započela je pozdravima i koktelom dobrodošlice, učenice gornjostubičke škole predstavile su se prezentacijom o Hrvatskoj, o gornjostubičkoj školi, o svojim čitateljskim sklonostima. Zatim je uslijedilo eksperimentalno čitanje naglas omiljenih knjiga u kojem je bilo zanimljivo slušati kako su slovenski đaci čitali hrvatske tekstove i obrnuto. Potom se naglas čitala indijska narodna pripovijetka Pametni sudac na koju su se nadovezale kreativne radionice scenografije, kostimografije i izrade letećeg ćilima. Poslije večere su se učenici bavili dramatizacijom, prevođenjem kraćih tekstova sa slovenskog na hrvatski, snimljeni su intervjui. Zatim je u školskoj dvorani uslijedilo literarno razgibavanje, a nakon toga literarni ples do ponoći. Nakon što su se učenici pripremili za počinak u vrećama i na strunjačama u nekoliko učionica, mogli su čitati uz svjetlo baterijskih svjetiljaka do kad su htjeli, točnije rečeno, do kad su mogli biti budni. Ujutro se sve pospremilo za normalno odvijanje nastave od ponedjeljka i poslije doručka cjelokupna je aktivnost zaključena zajedničkim pozdravom i fotografijom.
Nastavak suradnje je uslijedio za Dan Europe, 9. 5. 2017. kada su učenici i učiteljice Osnovne šole Križevci pri Ljutomeru doputovali kako bi izveli predstavu Pametni sodnik kojom su uspješno nastupili na slovenskom regionalnom natjecanju školskih dramskih družina pod vodstvom svoje učiteljice Katje Koroša. Kako su izvedbi predstave prisustvovali učenici od 2. do 8. razreda, za neke je ovo bila prva prigoda da uživo čuju slovenski jezik. Za male je glumce, s druge strane, ovo bio prvi međunarodni nastup. Moramo naglasiti da su se odlično snašli, štoviše, druženje s domaćinima pri obilasku Gornje Stubice, u pauzama predstava i nakon ručka bila je prigoda za sklapanje novih prijateljstava.
Zaključak: Svim ovim primjerima dokazano je da knjige omogućuju različita putovanja i da spajaju ljude – čitajte čim više!
Ines Krušelj-Vidas
ikvidas@gmail.com
|
|
|
|