-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 77, travanj 2018. :: Projekti školskih knjižnica


Učenje pomoću igara ili game-based learning u školskoj knjižnici

Školska knjižnica mjesto je gdje učenici stječu vještine za samostalno učenje, razvijaju maštu i osposobljavaju se za život kao odgovorni građani. Ona nudi knjige i ostalu građu koja njezinim članovima omogućava razvijanje vještina za cjeloživotno učenje u različitim oblicima i putem različitih medija. Svojim neposrednim odgojno-obrazovnim radom, javnom i kulturnom djelatnošću i stručnim radom školska knjižnica stvara partnerski odnos između učenika, nastavnika i knjižničara te utječe na razvoj samostalnosti, samopouzdanja i na ostvarenje individualnih postignuća kod učenika tijekom školovanja. Ujedno, to predstavlja temelj za razvoj kompetencija za cjeloživotno učenje i u budućnosti. Kako je ovdje riječ o učenicima osnovne škole, najučinkovitiji način da nauče nova znanja i steknu nove vještine svakako je igra i učenje uz igru.

Kada je Radna skupina za darovite učenike Krapinsko-zagorske županije „Futura“  uputila školama poziv na uključivanje u održavanje radionica za darovite, talentirane, motivirane i zainteresirane učenike za vrijeme zimskih praznika u školskoj godini 2017./2018., školska knjižničarka Osnovne škole Zlatar Bistrica osmislila je kreativnu radionicu na kojoj su učenici izrađivali edukativnu društvenu igru. Kreativno-edukativna radionica za učenike održana je u ponedjeljak 8. siječnja 2018. godine u školskoj knjižnici, sudjelovali su učenici 3. i 4. razreda, a cilj je bio izraditi edukativnu društvenu igru s pojmovima o čitanju, knjigama, lektiri i slično. Razgovor o knjigama, knjižnici, o lektiri, o najdražim likovima i događajima iz knjiga bila je motivacija da krenemo s osmišljavanjem igre. Svi učenici sudjelovali su u pripremnim radnjama za izradu igre. Bilo je potrebno izrezati papiriće, složiti polja za igranje, pripremiti papir hamer, osmisliti pitanja na karticama, osmisliti pravila igre i drugo.Učenici su sami osmislili konačan izgled igre i bili aktivno uključeni u njezinu izradu od početka do kraja. U igri mogu sudjelovati po četiri igrača koji bacaju kockicu i nakon dobitka broja šest započinju igru. Na početku igre igrači izvlače motivacijsku karticu s izrekama o knjigama koje uvode učenike u igru i potiču ih da razmisle o važnosti čitanja.

Neke od izreka su: Čitaj!, Ne sudi knjigu po koricama!, Knjiga je hrana za dušu!, Čitanje razvija maštu!, Znanje je moć! Neka polja u igri nose i dodatne bodove ili pak igrač može izgubiti bodove, ovisi dođe li na polje s likom smješka ili tužnića, kako su to učenici nazvali. Također, igrači izvlače kartice s pitanjima kada dođu na određeno polje. Primjeri pitanja: Kako se zove djevojka koja je dugo spavala?, Što je igrokaz?, Nabroji neka bića iz bajki, Što radimo u knjižari?, Kako se zove podudaranje na kraju stiha?, Što sije sijač Božidara Prosenjaka? ili kratki zadatci kao što su Pronađi knjigu s igrokazima i pročitaj ulomak, Pročitaj jednu pjesmu Grigora Viteza, Pronađi na polici knjigu Grga Čvarak i navedi ime njezinoga autora, Pronađi na polici enciklopediju i pročitaj ulomak o…Tijekom igre učenici su se nasmijali i zabavili, podsjetili su se nekih likova i knjiga, bolje su se upoznali s knjižnicom i knjigama na policama te su se lakše snalazili među njima kada su tražili knjige koje su im trebale da riješe neki zadatak iz igre. Natjecateljski duh nije izostao, ali važno je istaknuti dobrobiti učenja u skupini, suradnju učenika te suradničke aktivnosti koje su pridonijele tomu da učenici uče na kreativan i zabavan način u igri koju su sami izradili i osmislili s krajnjim ciljem poticanja čitanja.

Popis literature:

  1. Čudina- Obradović, Mira. 1996. Igrom do čitanja: Igre i aktivnosti za razvijanje vještina čitanja kod djece od 3. do 10. godine života. Školska knjiga. Zagreb
  2. Čudina-Obradović, Mira. 1991. Nadarenost: Razumijevanje, prepoznavanje i razvijanje. Školska knjiga. Zagreb
  3. Došen Dobud, Anka. 2016. Dijete-istraživač i stvaralac: Igra, istraživanje i stvaranje djece rane i predškolske dobi. Alinea. Zagreb
  4. Jensen, Eric. 2003. Super-nastava: Nastavne strategije za kvalitetnu školu i uspješno učenje. Educa. Zagreb
  5. Machala, Dijana. 2015. Knjižničarske kompetencije: pogled na razvoj profesije. Hrvatska sveučilišna naklada. Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu. Zagreb
  6. Visinko, Karol. 2014. Čitanje, poučavanje i učenje. Školska knjiga. Zagreb
  7. Winner, Ellen. 2005. Darovita djeca: Mitovi i stvarnost. Ostvarenje. Lekenik

Snježana Kovačević,

OŠ Zlatar Bistrica

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-