-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 77, travanj 2018. :: Projekti školskih knjižnica


Antuntunov jelovnik

Mnoštvo je sadržaja koje kao voditeljica školske knjižnice upisujem u naš Kurikul kao što su Čitam, dam, sretan sam – svoju knjigu daruj i tuđe srce obraduj, Projekt građanin - Financijska pismenost, sudjelovanje u kvizu Koliko poznaješ Hrvatski sabor, suradnja s Centrom za odgoj i obrazovanje Goljak, suradnja s knjižnicom za slijepe osobe, obilježavanje važnih datuma i godišnjica i drugo.

Ovim putem željela bih vam prikazati kako izgleda obilježavanje Dana rijetkih bolesti. Temu obrađujem s učenicima četvrtih razreda kroz edukativno predavanje gospođe Sanje Perić, predsjednice udruge za pomoć oboljelima od Fenilketonurije (skraćeno PKU)  i jednim pripremnim satom koji ja odradim s učenicima.

Kako bi saznali što su  i koje su to rijetke bolesti, i kako bi mogli pratiti predavanje naše gošće napravila sam scenarij istraživačkog učenja u digitalnom obliku koji je dostupan na ISE portalu. Ovakav vid obrade teme učinio mi se prikladnim zbog fokusa na istraživačkom učenju. Sam scenarijo učenja podijeljen je na pet aktivnosti, a posebnost je u samom sučelju u kojem se mogu integrirati brojni digitalni elementi poput fotografija, videa, pitanja za procjenu znanja i dr.

Prva aktivnost je usmjeravanje i postavljanje pitanja u kojoj pogledamo spot na temu rijetkih bolesti, razgovaramo o tome što su to bolesti, kakve bi to bile rijetke bolesti, kako se treba odnositi prema učenicima s rijetkom bolešću, što je to PKU formula i važnost pridržavanja pravilne prehrane. Hiperlinkom odlazimo i na stranicu Hrvatskog saveza za rijetke bolesti na kojoj pročitamo važne informacije.

Druga aktivnost je postavljanje hipoteza u kojoj zaključujemo da rijetke bolesti nisu zarazne, kao i to da PKU nije alergija u kojoj bi se mogle vidjeti reakcije organizma na unesenu hranu. Važnost pravilne prehrane, cjeloživotna disciplina, konzumiranje niskoproteinske dijete, izbjegavanje aspartama dovesti će do toga da dijete odraste u zdravu odraslu osobu. Sve ovo prikazali smo i uz pomoć mentalne mape u Coggleu.

Treća aktivnost je planiranje i istraživanje u kojoj se upoznajemo sa „semaforom“ PKU prehrane i koristeći se PKU kuharicom pokušavamo napraviti meni od tri slijeda koji bi bio privlačan i primjeren oboljeloj djeci. Kao primjer im pročitam Antuntunov jelovnik koji sam sama osmislila:

U desetom selu živi Antuntun

U njega je stvarno neobičan um.

Za doručak sjeda i juhu od kelja kuša,

A kao prilog pečenu ciklu uhom sluša.

On posao svaki na svoj način radi

A za ručak uživa i punjenom blitvom se sladi.

Kad posoli ovce i sijenom nahrani guske

Na ogradu sjeda i uz Bečku krafnu prolaznike gleda.

I za kraj, ali važno jako znaj,

PKU formulu ne zaboravi popiti

I u ormar kokoši zatvoriti.

Četvrta aktivnost je analiza i interpretacija u kojoj podijeljeni po grupama učenici čitaju svoje „vesele“ jelovnike. Za malu provjeru znanja koristim i nekoliko pitanja napravljenih u Kahootu.

U petoj aktivnosti za zaključak i evaluaciju zamolim učenike da poslije samog predavanja i razgovora s gospođom Perić napišu svoje dojmove. Često učenici, ponukani naučenim, naprave i male Power Point prezentacije u kojima pokažu sve što su saznali i naučili o rijetkim bolestima.

Na kraju ovog istraživačkog učenja i predavanja učenici, uz neke stručne pojmove, usvoje i  pojmove kao što su drugačiji, poštovanje, prihvaćanje, disciplina, pomaganje i to da je zdravlje najveća vrijednost, a svojevrsni moto ovog obilježavanja je da ne postoji bolest toliko rijetka da ne zaslužuje našu pažnju.

LITERATURA:

  1. Perić, Sanja. PKU kuharica, Zagreb, EPP, 2015.
  2. Rijetke bolesti. Hrvatski savez za rijetke bolesti, Zagreb, IEG-GRAFIKA 
  3. Web: www.rijetke-bolesti.hr
  4. Facebook: https://www.facebook.com/HrvatskiSavezZaRijetkeBolesti/
  5. ISE portal – http://www.opendiscoveryspace.eu/
  6. Vitez ,Grigor. A zašto ne bi, Zagreb, Alfa, 1993.

Darija Jurič,

OŠ Josipa Račića, Zagreb

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-