-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 76, siječanj 2018. :: Nacionalna kampanja za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom "I ja želim čitati!"


Kampanja „I ja želim čitati!“ na Hrvatskom vojnom učilištu

Svrha predstavljanja Nacionalne kampanje „I ja želim čitati!“ na Hrvatskom vojnom učilištu "Dr. Franjo Tuđman" bila je upoznati s kampanjom korisnike knjižnice: kadete Vojnih studija, polaznike vojnih izobrazbi na HVU od Dočasničke škole do Ratne škole, nastavnike i djelatnike HVU-a. Pokazan je veliki interes brojnim pitanjima vezanih za izložbu. Obuhvaćen je vrlo širok raspon godišta, od studenata do visokih časnika i nastavnika, za koje je procijenjeno da bi ih ova tematika mogla zanimati.

Knjižnica je dio mreže visokoškolskih knjižnica Sveučilišta u Zagrebu i tijekom kampanje “I ja želim čitati” uključila se izložbom i na taj način upozorila na probleme osoba s teškoćama čitanja i disleksijom. Korisnici su upoznati s proizvodnjom građe lagane za čitanje namijenjene svim osobama koje se iz bilo kojega razloga ne mogu služiti standardnim (crnim) tiskom. Informirani su i educirani o teškoćama čitanja i disleksiji te senzibilizirani o problemima i potrebama osoba s teškoćama čitanja i disleksijom.

Cilj je bio informirati HVU zajednicu i zainteresirati ih za pomoć djeci. Ishod se pokazao pozitivnim jer su tijekom kampanje knjižničarima bila upućena brojna pitanja od strane korisnika knjižnice, ali su se i dvije korisnice knjižnice prijavile kao volonterke i čitale djeci predškolskog uzrasta u Dječjoj knjižnici M2. Volonterke su jednom tjedno čitale u vrijeme kutića priče predškolcima. Nakon priče djeca su ostajala kako bi se igrala i prepričavala neke svoje izmišljene priče. Kada su doznali da je volonterka polaznica Hrvatskog vojnog učilišta nisu ih više zanimale bajke već kako i gdje živi volonterka i gdje to ona uči kako bi postala „vojnikinja“. Djeca su bila zainteresirana kako izgleda knjižnica hrvatskih vojnika te smo stoga pozvani u goste kako bi djecu na drugi način potaknuli na čitanje.

Odlaskom u visokoškolsku knjižnicu HVU-a gdje se većinom nalaze stručne knjige u zbirkama pod nazivom Vojna vještina (zbirka sadrži naslove iz filozofije i sociologije rata, strategije, taktike, vojne izobrazbe, vojne tehnike, pješaštva, mornarice i zrakoplovstva te vojne povijesti, kao i razni priručnici, skripte, udžbenici za kadete, te završni radovi polaznika izobrazbi) djeca su se zainteresirala za istraživanje vrste teksta na koju nisu upućeni.

Djeci je posebnom pažnjom obzirom na dob pripremljena izložba stručne građe o Oružanim snagama Republike Hrvatske, obrazovanju vojnika, povijesti vojne opreme i stradanju Vukovara u Domovinskom ratu koju su mogla sama pregledavati i istraživati.

Neke tekstove pročitali smo naglas te na taj način zaintrigirali djecu i čitanje je postalo uzbudljivo, zabavno, djeca su se opustila, a njihovo zanimanje i želja za čitanjem osvježeni. Kod djece koja čitaju naglas često se opaža napredak, počinju bolje čitati, lakše razumijeti pročitani tekst, zaboravljaju na smetnje pri čitanju, otvorenija su pred vršnjacima, dobivaju samopouzdanje i lakše se uključuju u društvene aktivnosti.

Nakon listanja literature i čitanja svi su poželjeli uzeti u ruke stručni časopis „Hrvatski vojnik“ jer su tamo uz njima privlačne slike pronašli i tekstove o temama koje inače ne mogu čuti i vidjeti.

Susret je jako obradovao djecu i knjižničare, naučili smo puno toga, a djelatnici HVU-a su kroz upoznavanje s kampanjom upućeni na probleme osoba s teškoćama čitanja i disleksijom te informirani o nama bitnoj temi. U cilju izgradnje društva koje se temelji na informiranim građanima promidžba kampanje „I ja želim čitati“ bitna je jer potiče građane na aktivno sudjelovanje u kulturnom razvoju društva te inkluziji osoba s teškoćama čitanja i disleksijom.

Nadamo se da će suradnja i susret na obostrano zadovoljstvo postati tradicija, te da ćemo imati još volontera polaznika HVU-a koji će rado čitati djeci i na taj ih način poticati i diversificirati umijeće čitanja.

Anita Malkoč Bišćan

anita.malkoc.biscan@kgz.hr

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-