|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 74, srpanj 2017. :: Nacionalna kampanja za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom
Dječja knjižnica "M2" u Kampanji “I ja želim čitati!”
Nakon što je započela Nacionalna kampanja za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom „I ja želim čitati“, koja je po prvi put službeno predstavljena na 13. okruglom stolu za knjižnične usluge za osobe s invaliditetom i osobe s posebnim potrebama pod nazivom "Imate li teškoće čitanja? Dobro došli u knjižnicu!“ 30. rujna 2016. u Gradskoj knjižnici u Zagrebu, Dječja knjižnica M2 uključila se u kampanju.
Službeno smo započeli sudjelovati u kampanji organiziranjem izložbe 16.11.2016. godine. Izložba je prikazivala tekstove kojim smo željeli ukazati na probleme osoba s teškoćama čitanja, pisanja i disleksije, te se na taj način pridružiti Nacionalnoj kampanji za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom "I ja želim čitati!".
Kako je disleksija, te problemi u čitanju, veliki problem o kojem se do sada nije pretjerano pričalo iako se procjenjuje da je između pet do deset posto stanovništva u Hrvatskoj s navedenim problemima, odlučili smo ukazati na dobrobit ranog dijagnosticiranja.
Tako smo 18.11.2016. godine organizirali prvi u nizu susreta, a započeli smo s književnicom Sonjom Zubović koja je u sklopu Kampanje "I ja želim čitati" održala predstavljanje svoje knjige "Nemreš bit pametan". Obzirom da je roman "Nemreš bit pametan" jedini roman za mlade u EU u kojem glavni lik ima disleksiju uz predstavljanje knjige poveo se i razgovor o disleksiji. Uz razgovor o problemima djece koja zapravo vrlo često niti ne znaju da drugačije vide slova rodila se ideja o formiranju kutka za zbirku "Građa lagana za čitanje" koja sadrži literaturu o poteškoćama čitanja, zvučne knjige i ostalu građu laganu za čitanje. Zbirka je utemeljena na građi izlučenoj iz postojećeg fonda knjižnice, a nalazi se na samom ulazu knjižnice tako da je sada bolje uočljiva i više se posuđuje. Nakon izlučivanja zbirke "Građa lagana za čitanje" sve više je bilo upita od roditelja čija djeca imaju problema s čitanjem, te je taj tip građe sve više u posudbi.
Radionicu i predavanje za roditelje i nastavnike Osnovne škole Miroslav Krleža u Zagrebu organizirali smo 01.12.2016. godine uz podršku profesora Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta. Naglasak smo stavili na važnost dijagnosticiranja problema na vrijeme kako bi se poteškoće u čitanju pozitivno odrazile na školski uspjeh djece, njihovo samopouzdanje i motiviranost za školovanje, a time i na kvalitetu življenja kasnije. Uz stručno vodstvo logopedinje Maje Peretić čije je uže područje znanstvenog interesa usmjereno na jezični razvoj, jezične teškoće, te specifične teškoće učenja, a posebno na disleksiju povezali smo učitelje i roditelje, te im ukazali kako rano detektirati probleme i gdje je moguće potražiti stručnu pomoć. Također smo ukazali na probleme s kojima se osobe s teškoćama u čitanju susreću.
Osim osnivanja zbirke, informativne izložbe, te susreta započelo je i održavanje kontinuiranih radionica u svrhu poticanja čitanja za djecu predškolske i školske dobi. Jednom tjedno u sklopu igraonica za predškolski se uzrast odvijaju radionice na kojima se s djecom vježbaju grafomotorika i mozgalice, te se uz slagalice i društvene igrice potiče čitanje. Radionica "I ja želim čitati" zamišljena je kao igraonica za školarce od prvog do trećeg razreda osnovne škole na način da se provodi jednom tjedno. Na susretima čitamo časopise na koje smo pretplaćeni u knjižnici, te uz razgovore rješavamo osmosmjerke i razne mozgalice prilagođene učenicima od prvog do trećeg razreda osnovne škole. Cilj ovih radionica je stjecanje čitalačkih navika, te druženje i igra s vršnjacima u prostoru knjižnice. Ovim radionicama smo knjižnicu pretvorili u dnevni boravak učenika nižih razreda osnovne škole, prilagodili smo sadržaje njihovim potrebama, te nastojimo motivirati, informirati i educirati naše korisnike i prolaznike, odnosno eventualne buduće korisnike naših usluga, o problemima disleksije.
Kako bi poboljšali kvalitetu života osoba kod kojih je ovaj problem izražen, te upoznali širu javnost s razvojem tehnologije ali i osuvremenjavanjem same knjižnice tijekom mjeseca svibnja održati ćemo i radionicu o Daisy knjigama. DAISY je kratica za digitalni audio informacijski sistem. Radionicu na temu Daisy knjige - zvučna građa osmislili smo kao upoznavanje sa "drugačijom" građom, ne standardnom građom, a nakon uvodnog predavanja osmišljen je i kviz o knjižnoj građi laganoj za čitanje za učenike osnovnih škola.
I na kraju, s obzirom na mogućnosti koje nam pruža suvremena tehnologija kao i potrebe da se osobama s posebnim potrebama omogući što kvalitetniji i brži izvor informacija, potrebno je upozoriti javnost na probleme osoba s teškoćama čitanja i disleksije, te raditi na osvješćivanju ovoga problema. Stoga se Dječja knjižnica M2 i uključila u kampanju „I ja želim čitati“, te kontinuirano provodi navedene programe.
Anita Malkoč Bišćan
anita.malkoc.biscan@kgz.hr
|
|
|
|