|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 74, srpanj 2017. :: Tema broja: „Javno zagovaranje – strategija i njezina provedba“
Osvrt na Strategiju javnog zagovaranja HKD-a
Na prijedlog Komisije za javno zagovaranje na 39. Skupštini Hrvatskog knjižničarskog društva (Split, 2014.) usvojena je Strategija javnog zagovaranja HKD-a za razdoblje 2015.-2020. koja se u osnovnim crtama naslanja na ciljeve prve Strategije iz 2008. - 2010. uz nešto veći naglasak na važnost profesionalnog aktivizma i članstva u strukovnim udrugama.
Opći ciljevi
Uvažavajući ciljeve zacrtane u Statutu HKD-a, promjeneuzrokovane ekonomskom krizom i smanjenjem sredstava za financiranje znanosti i kulture, smanjenjem broja članova Društva i prestankom djelovanja pojedinih regionalnih društava, zbog važnosti usvajanja i provedbe dokumenta Strategija hrvatskog knjižničarstva : 2015. - 2020. i Zakona o knjižnicama i knjižničnoj djelatnosti,Hrvatsko knjižničarsko društvo u sljedećem će se razdoblju nastaviti zalagati i usmjeravati svoje zagovaračke aktivnosti široj javnosti i donositeljima odluka, surađujući s tijelima javne vlasti, udrugama i organizacijama civilnog društva u zemlji i inozemstvu u cilju poticanja osiguranja slobodnog pristupa informacijama i znanju.
Pojačano će se okrenuti i stručnoj knjižničnoj zajednici i zagovarati vrijednosti knjižničarske struke i važnost članstva u profesionalnim udrugama. Zagovarati će jačanje Hrvatskoga knjižničarskog društva i regionalnih knjižničarskih društava kao njegovih sastavnica, držeći da uspješno javno zagovarati mogu samo jake strukovne udruge (različite razine djelovanja: lokalna, nacionalna, međunarodna).
Razine djelovanja
Djelovanje HKD-a na različitim razinama bilo je sastavni dio Strategije javnog zagovaranja i u prethodnom razdoblju posebno s kampanjom Imam pravo znati, imam pravo na knjižnicu. HKD pokrenuo je ovu kampanju kako bi informacije o knjižnicama učinio pristupačnijima te kako bi ukazao na središnju ulogu knjižnica u obrazovanju i cjeloživotnom učenju. Kampanja se provodila kroz aktivnosti na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini, u skladu s potrebama pojedinih zajednica, a prvi puta je predstavljena široj javnosti na Danu knjižnica 11. studenoga 2010. u okviru Interlibera te nešto kasnije na Sa(n)jam knjige u Istri.
Radi uspješnog ostvarivanja svih planiranih aktivnosti u Strategiji 2015. - 2020. predloženo je i osmišljavanje nacionalne kampanje za poticanje knjižničarskog aktivizma s posebnim osvrtom na jačanje daljnjeg razvoja naših regionalnih društava i uspostavu aktivnije suradnje s knjižnicama pod nazivom: Budimo aktivni - zagovarajmo zajedno!
Spomenutu kampanju Hrvatsko knjižničarsko društvo započelo je povodom obilježavanja Dana hrvatskih knjižnica 11. studenoga 2016. kada je pored natječaja za dodjelu već uhodanog priznanja „Knjižnica godine“ u HKD Novostima objavljen i sljedeći natječaj:
NAJBOLJI SELFIE U KNJIŽNICI na temu ŠTO MI ZNAČI KNJIŽNICA (objavljeno: 28.09.2016)
|
|
Hrvatsko knjižničarsko društvo pokreće natječaj za NAJBOLJI SELFIE U KNJIŽNICI na temu ŠTO MI ZNAČI KNJIŽNICA.
Natječaj je otvoren od 1. listopada do 25. listopada 2016. Radovi pristigli nakon navedenog roka neće se uzeti u razmatranje.
KAKO SE PRIJAVITI? 1. Fotografiju treba objaviti na Facebook stranici HKD-a, odnosno događanju: Dan hrvatskih knjižnica (poveznica). 2. Uz fotografiju obavezno dodati: hashtag: #danhrvatskihknjižnica2016 i označiti (tagirati) knjižnicu u kojoj je fotografija slikana.
Javno proglašenje pobjednika bit će na Svečanoj proslavi Dana hrvatskih knjižnica 11. 11. 2016. godine u Zagrebu, a istog će se dana u knjižnicama u kojima su snimljene pobjedničke fotografije autorima uručiti nagrade.
|
Središnja svečanost održana je u Hrvatskoj knjižnici za slijepe, dobitnici priznanja "Knjižnica godine", a nagrade za najbolji selfie dodijeljene su u knjižnicama u kojima su tri pobjednice snimile selfie –Gradska knjižnica Đurđevac, Knjižnica OŠ „August Šenoa“ Osijek i Knjižnica OŠ Koprivnički Bregi. Bila je to još jedna dobra prilika za sve aktiviste da zajedničkim nastupom skrenu pozornost javnosti na knjižnice i istaknu njihovu važnost u društvu.
Uključivanje HKD-a u program javnog zagovaranja na međunarodnoj razini
Nominiranjem istaknutih članova HKD-a važno je aktivno sudjelovati u radu međunarodnih udruga, uključivati se u međunarodne kampanje javnog zagovaranja te organizirati sastanke međunarodnih tijela u našoj zemlji. U sljedećem razdoblju posebnu pažnju treba posvetiti nastavku započete suradnje s knjižnicama i knjižničarskim udrugama u regionalnom okruženju.Nositelji: HKD-ovi članovi upravnih i stručnih tijela, predstavnici HKD-a u međunarodnim udrugama, te članovi i partneri koji sudjeluju u međunarodnim projektima.
Primjeri dobre prakse:
- U sklopu Public Library Innovation Programme međunarodne udruge Electronic Information for Libraries (EIFL) u radu s narodnim knjižnicama od 2011. godine u Hrvatskoj je ostvaren niz akcija i inovativnih projekata vezanih uz promociju javnih knjižnica. Zahvaljujući uspješnoj suradnji s narodnim knjižnicama EIFL je u ožujku i svibnju 2016. godine u Opatiji i Zagrebu održao dvije Međunarodne radionice javnog zagovaranja u koje su pored knjižničara iz narodnih knjižnica bili uključeni i HKD-ovi članovi iz drugih tipova knjižnica.
EIFL- Međunarodna radionica javnog zagovaranja. Zagreb, svibanj 2016.
- Uključivanjem naših članova (studeni 2016.) u IFLA / IAP program zagovaranja UN Agende 2030., Hrvatsko knjižničarsko društvo dobilo je priliku aktivnog sudjelovanja u projektima javnog zagovaranja knjižničarske profesije na globalnoj razini. Sve aktivnosti Hrvatskog knjižničarskog društva koje se odnose na provedbu IFLA-inog plana vezanog uz podršku UN Agendi 2030. i ciljevima održivog razvoja dostupne su na: https://www.ifla.org/files/assets/hq/topics/libraries-development/documents/iap-update-may2017.pdf
Edita Bačić
edita@pravst.hr
|
|
|
|