-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 73, ožujak 2017. :: Nacionalna kampanja za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom "I ja želim čitati"


Provođenje Nacionalne kampanje „I ja želim čitati!“ u Knjižnici i čitaonici „Fran Galović“ Koprivnica

Knjižnica i čitaonica „Fran Galović“ Koprivnica 2002. godine uvela je knjižničnu uslugu „Čitamo s vama - kako prepoznati teškoće u čitanju - disleksiju“ i od tada kontinuirano radi na programima namijenjenim osobama s teškoćama čitanja i disleksijom te na senzibiliziranju javnosti. Krajem 2016. godine uključila se i u provođenje Nacionalne kampanje za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom „I ja želim čitati!“ koju je pokrenula Komisija za knjižnične usluge za osobe s invaliditetom i osobe s posebnim potrebama HKD-a. Aktivnosti koje se provode namijenjene su roditeljima, starateljima, učiteljima i stručnjacima koji rade s djecom, a dostupna je specifična građa: zvučne knjige, građa lagana za čitanje, stručna literatura, filmovi, glazba, računalne igre, e-čitači, daisy player, e-knjige, a povremeno se održavaju izložbe, edukacije korisnika, predavanja i tribine.

Od početka provođenja kampanje Knjižnica je organizirala radionicu „Tehnike samopomoći za roditelje djece s disleksijom“ u kojoj je sudjelovalo 30-ak roditelja, a odazvali su se i stručni suradnici. Tijekom rasprave stavljen je naglasak na probleme poput nedovoljno stručne edukacije za učitelje i roditelje, neprilagođeni materijali za učenje, nedovoljno asistenata u školama, a gorući problem je nedostatak logopeda na području grada i okolice dok je sustavna terapija neophodna. Voditeljica je bila logopetkinja Diana Plantak, koja je održala i individualna savjetovanja „Pitajte logopeda!“ tijekom kojeg su roditelji mogli dobiti konkretne informacije o terapiji i radu s djecom koja imaju disleksiju ili druge teškoće čitanja i pisanja.

Tijekom kampanje stavljen je naglasak na online bazu zvučnih knjiga Hrvatske knjižnice za slijepe, o kojoj su upoznati i školski knjižničari na Stručnom skupu Županijskog stručnog vijeća školskih knjižničara osnovnih i srednjih škola. Voditeljica Matične službe Knjižnice i čitaonice „Fran Galović“, Ljiljana Vugrinec provela je istraživanje o korištenju digitalne baze zvučnih knjiga Hrvatske knjižnice za slijepe u osnovnim i srednjim školama Koprivničko-križevačke županije s ciljem informiranja i edukacije nastavnika o mogućnostima korištenja online baze zvučnih knjiga. Prema rezultatima istraživanja u Koprivničko-križevačkoj županiji evidentirano je 425 učenika (354 u osnovnim i 71 u srednjim školama) kao potencijalnih korisnika digitalne baze zvučnih knjiga, a najčešći uzrok teškoća je disleksija (52%).

U siječnju je održan sastanak stručnjaka iz svih dječjih vrtića, osnovnih i srednjih škola te knjižnica koje djeluju u gradu Koprivnici, a cilj je bio razmijeniti iskustva, prikupiti ideje i dogovoriti zajedničke aktivnosti u provođenju programa namijenih djeci i mladima s teškoćama čitanja i disleksijom te njihovim roditeljima i učiteljima. Krajem veljače organizirano je predavanje i radionica CSSU-a “Pravo na razvoj pismenosti : građa lagana za čitanje”. Voditeljice radionice, logopetkinja Željka Butorac i knjižničarska savjetnica Dunja Marija Gabriel, polaznike su upoznale s posebnim načinom prilagođavanja pisanih tekstova za osobe s poremećajima u čitanju, pisanju i razumijevanju teksta.

Početkom ožujka organizirana su predavanja „Primjereni oblici školovanja: redoviti program uz individualizirane postupke ili prilagođeni program“ i  „Moje dijete ima teškoće u čitanju i pisanju - kako mu pomoći?“, oba u suradnji s Centrom za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju „Podravsko sunce“. Predavanje Martine Golub Horvat, mag.rehab.educ. i Andreje Sinjeri, mag.logoped bilo je usmjereno na poticanje predvještina čitanja tj. govorno-jezični razvoj, razvijanje fonološke svjesnosti i prepoznavanje veze fonem-grafem kod djeteta, što je preduvjet za kasniji razvoj čitalačkih vještina, a logopetkinje Mirjane Šimek na zakonske regulative obrazovanja učenika s teškoćama. Uz organizaciju predavanja i radionica, knjižničari su radili i na promociji kampanje gostujući u emisiji HRT-a „Dobro jutro, Hrvatska“, a osmislili su i promotivne materijale kako bi javnost upoznali s knjižničnom uslugom i kampanjom. Materijali uključuju plakate, letke i pomagala za čitanje. Do kraja godine u planu su Pričaonica za bebe i malu djecu i njihove roditelje na temu “Pričaj” – govorno-jezični razvoj djeteta u suradnji s odgajateljima i logopedom, predavanje “Dijete s disleksijom u razredu” – iskustvo učitelja i predstavljanje knjižnične građe, kreativna radionica izrade taktilne slikovnice te savjetovanja s logopedom. Provođenjem ovih aktivnosti knjižničari nastoje učiniti knjižnicu dostupnijom osobama s teškoćama u čitanju, informirati širu javnost i povezati sve sudionike u procesu zagovaranja za boljim razumijevanjem problema osoba s teškoćama čitanja.

Ida Gašpar

Danijela Petrić

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-