|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 72, siječanj 2017. :: Projekti knjižnica
Robotičke radionice za djecu
Što suvremeno društvo podrazumijeva pod pojmom digitalna pismenost? Danas je podjednako važno biti pismen i imati umijeće čitanja i pisanja, kao poznavati i koristiti informacijsko-komunikacijske tehnologije. Svjesni smo da znanja i vještine stalno treba razvijati jer se informacijsko-komunikacijske tehnologije brzo razvijaju i mijenjaju, te da djecu treba poučavati tim vještinama. Poznavanje Interneta i njegovih servisa omogućuje lakši pristup informacijama, a trend korištenja tzv. Web 2.0 alata nudi korisnicima mogućnost stvaranja i razmjene novih multimedijskih sadržaja. Potrebno je sve korisnike knjižnica učiti kritičkom mišljenju jer je važno prepoznati potrebu za informacijom, pronaći informaciju, procijeniti prikupljenu informaciju, koristiti tu informaciju, odnosno informaciju pretvoriti u znanje.
U trendu s prisutnom idejom da je osnovna pismenost u digitalnom dobu programiranje, drago mi je da su Knjižnice grada Zagreba u organizaciji Američkog kutka Knjižnice i čitaonice Bogdana Ogrizovića ponudile korisnicima novu uslugu kroz program robotičkih radionica za djecu.
Ideja o robotičkim radionicama za djecu u knjižnici počela se ostvarivati u suradnji s dr. sc. Ana Sović Kržić koja je tijekom 2014. godine odradila nekoliko radionica "Lego roboti" u Knjižnicama grada Zagreba. Robotičke radionice dr.sc. Ana Sović Kržić provodi u sklopu programa popularizacije znanosti "ŠUZA - iz škole u znanost i akademsku zajednicu", službenog programa popularizacije znanosti Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu.
Američki kutak Knjižnice i čitaonice Bogdana Ogrizovića u suradnji s Knjižnicom Jelkovec u povodu 10. obljetnice Američkog kutka organizirao je prvu robotičku radionicu za djecu u mreži Knjižnica grada Zagreba.
Radionicu smo održali 30. svibnja 2016. godine u Knjižnici Jelkovec, a sudjelovali su dječaci 4. i 5. razreda OŠ Jelkovec. Robotičke radionice pružaju djeci mogućnost da kroz igru s Lego kockama (Lego mindstorms) i druženje ostvare svoje prve korake u programiranju i robotici. Dječaci su za početak slagali najjednostavniji model robota, a nakon toga su započeli programirati. Programiranje se izvodi uz pomoć programa i uputa sa službene Lego internetske stranice i besplatni su za korištenje. Robot je u pravilu programiran da se vrti u krug, no dodavanjem naredbi robot može izbjegavati prepreke, puštati zanimljive zvukove i izvoditi brojne druge radnje. Nakon prve radionice, zainteresirana djeca dolaze dva do tri puta mjesečno na radionicu u Knjižnicu Jelkovec. Radionicu je vodio pomoćni knjižničar Goran Janeš koji je prošao obuku za radionice u sklopu programa „ŠUZA“.
Robotičku radionicu za djecu predstavili smo i na stručnom sastanku knjižničara dječjih odjela Knjižnica grada Zagreba „Interni četvrtak“, tijekom Europskog tjedna programiranja 2016. godine. Nakon toga održane su robotičke radionice i u drugim knjižnicama: u Knjižnici Augusta Cesarca, Knjižnici Dubec , Dječjoj knjižnici Marina Držića i Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića .
Svaka radionica donese neke nove zanimljive ideje, kuda i kako bi mogao ići robot, kroz igru i eksperimentiranje djeca stječu neka nova znanja i vještine, a knjižnice odgajaju svoje buduće korisnike.
Iva Klak Mršić
Iva.klak.mrsic@kgz.hr
|
|
|
|