-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 71, listopad 2016. :: Tema broja: Moderna knjižnica u svijetu koji se mijenja


Petnaest dobrih razloga za ljeto u knjižnici

Suvremeni svijet podrazumijeva i suvremenog knjižničara - fleksibilnog, prilagodljivog, inicijativnog i inovativnog. Novo doba treba kreativnog knjižničara, uvijek spremnog na sve vidove suradnje s pojedincima,  udrugama i svim ustanovama koje se bave odgojem i obrazovanjem djece. Raznim programima potiče se razvoj čitalačke kulture i ljubav prema knjizi, umjetnosti i kulturi općenito, a time i kreativnom razvoju. Svjedoci smo  preobrazbe knjižnice, koja iz tradicionalne velikom brzinom prerasta u suvremeno informacijsko središte. U takvom promjenjivom svijetu mijenja se i uloga knjižničara. Osluškujući potrebe i zahtjeve svojih korisnika, on nastoji usmjeriti svakog pojedinca da zna pronaći, vrednovati i koristiti informacije. Posebno se to odnosi na knjižničare za djecu i mlade, s obzirom na činjenicu da upravo u Dječjem odjelu započinje prvi susret s knjigom – slikovnicom, time i odgoj mladog čitatelja i budućeg korisnika knjižnice. Današnje vrijeme pruža priliku za dobivanje informacija u različitim oblicima, od slikovnice i knjige, preko multimedije do osobnih web stranica za starije školarce i odrasle, počevši od neobaveznog dolaska i boravka, do širokog spektra ponuđene literature koja mladom čitatelju pruža niz zanimljivih sadržaja. Prošlo je dosta vremena od kada su  knjižnice, posebno Dječji odjeli, prestali biti isključivo mjesto čitanja i učenja. Danas je to okruženje gdje djeca i mladi mogu osmišljeno provoditi svoje slobodno vrijeme ali i izraziti svoju kreativnost.

Već dvadeset godina Dječji odjel Gradske knjižnice "Ivan Goran Kovačić" brine o željama i interesima naših najmlađih korisnika, u vidu kvalitetnog provođenja slobodnog vremena. Programom "Đački dani" kojeg organiziramo  tijekom školskih praznika, učenicima nastojimo ponuditi što veći broj radionica u kojima mogu aktivno sudjelovati. Radionice se odabiru prema vlastitim željama i interesima.

Program „Đačkih dana“ započeo je 1996. godine i od tada se kontinuirano provodi. Osim druženja u ugodnom i veselom okruženju, cilj je potaknuti na čitanje, stjecanje novih znanja i vještina te razmjenu iskustava. Prve radionice vodili su vanjski suradnici i manji broj knjižničara a održavale su se tijekom ljetnih mjeseci. Kako se povećavao interes učenika za sudjelovanjem, planira se i organizira sadržajno veći broj radionica, koje se osim ljeti počinju održavati i tijekom proljetnih kao i zimskih praznika. Provedbu radionica omogućio je i veći prostor kojeg je Dječji odjel dobio dogradnjom Knjižnice 2007. godine.

Kako bi što kvalitetnije odgovorili na sve veće zahtjeve mladih korisnika, knjižničari su se našli pred izazovom daljnjih usavršavanja  znanja i kompetencija. Sve veći broj knjižničara preuzima i ulogu voditelja radionica. Tradicionalne radionice i danas se održavaju: literarna, pjesnička, likovna, glazbena, radionica šaha...Tijekom proteklih godina održane su i radionice esperanta, izrade stripa, brzog čitanja, bontona, mode, etno glazbe, starog veza, lutkarske radionice, igrala se igra GO i još mnoge druge. Posebno je izražen interes za kreativne radionice na kojima djeca razvijaju svoje kreativne sklonosti. Radionice prati osjećaj radosti i ponosa nakon što učenici vide "svojih ruku djelo" - gotov predmet ili ukras, kao rezultat svog truda. Radovi se izlažu a nakon toga ih djeca odnose kući, za uspomenu. Sve radionice u sklopu programa „Đačkih dana“ završavaju podjelom priznanja, uz zajedničko druženje. U ovogodišnjem "ljetnom programu", na veliku radost djece, ponudili smo čak petnaest radionica. Novo vrijeme zahtijeva i sve veću informatičku pismenost, pa su radionice informatike uvijek rado posjećene. Ovo ljeto učenici su se mogli uključiti i na radionicu robotike te u igraonicu Playstation 3. Za sve koji se vole družiti s bojama, crtati i izraditi vlastite "ljetne mobile" i "morske magnetiće", dobar izbor bila je likovno-kreativna radionica "Sjećanje na ljeto".

Šahisti su i ove godine zauzeli svoja mjesta ispred šahovskih ploča a vještinu sviranja instrumenta ponudila je glazbena radionica "Nauči svirati gitaru". Održan je i kratki tečaj talijanskog jezika "Parliamo italiano!" a u literarno-likovnoj radionici "Ljeto kroz stih" djeca su napisala pjesmu i popratila je crtežom. Edukativno-filmska radionica  poučila je o osnovnim pojmovima iz filmske kulture dok se  na radionici keramike pod nazivom "Ljetne igre", učilo o svojstvima i vrstama gline, tehnici modeliranja i izradi predmeta u čemu su se učesnici i sami okušali. Uzbudljivo je bilo  sudjelovati na edukativnoj radionici "Izviđačke tajne" koja je dijelom održana i na travnjaku ispred knjižnice. Radost, pjesmu i ples ponudila je  glazbeno-plesno-kreativna radionica "Što se sve može s pjesmom".

Oni koji su željeli naučiti znakovnu abecedu namijenjenu gluhim i nagluhim osobama uključili su se na radionicu znakovnog jezika i znakovne abecede "pričamo rukama znak po znak". Boje i mašte nije nedostajalo na eko-kreativnoj radionici „Eko kutić“ te likovnoj "Slikarske tajne".

"Pruži mi ruku – budimo prijatelji" naziv je edukativne radionice na kojoj su  sudionici imali priliku  čuti o životu slijepih i slabovidnih osoba, o teškoćama s kojima se susreću i načinima kako ih prevladaju, služeći se  raznim pomagalima i psima vodičima.

Petnaest radionica koje je ovo ljeto pohađalo više od dvjestopedeset učenika bile su dovoljan razlog, zašto provesti ljeto u knjižnici.

Kroz program "Đački dani" od prvih početaka do danas, prošle su mnoge generacije učenika. Neki su već odrasli ljudi koji se rado sjete svog sudjelovanja na radionicama i upućuju svoju djecu u knjižnicu, da nastave gdje su oni stali. Ovaj program pokazao se izuzetno uspješnim primjerom dobre prakse i postao je "zaštitni znak" Dječjeg odjela naše Knjižnice. Završetak Đačkih ljetnih dana u Gradskoj knjižnici "Ivan Goran Kovačić" uvijek je i novi početak. "Ljetni dani" opet će ustupiti mjesto zimskima, zimski proljetnima...

Đački dani postali su priča bez kraja.

Dubravka Vaštuka

dvastuka@gkka.hr

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-