-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 70, srpanj 2016. :: Tema broja : „Suvremena knjižnica za djecu i mlade“


Svi u park!

U jednom od najljepših hrvatskih parkova, i zaštićenom spomeniku parkovne arhitekture RH, Vrbanićevom perivoju u Karlovcu, proljeće je već tradicionalno vrijeme održavanja niza edukativnih i kreativnih radionica. Radionice se održavaju u sklopu projekta "Živjeti s parkom" koji već devetu godinu zaredom organizira Javna ustanova Natura Viva za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode na području Karlovačke županije. Projekt se provodi uz potporu grada Karlovca, Karlovačke županije i Gradske knjižnice "Ivan Goran Kovačić" Karlovac te uz suradnike, Udrugu za slijepe Karlovačke županije, Gimnaziju Karlovac i Šumarsku i drvodjeljsku školu Karlovac. Projekt je prije svega namijenjen mladima s ciljem vraćanja života u park, kao što je bio nekada. Osim što je rekreativan i zabavan, projekt ima i svoju edukativnu komponentu. Ovogodišnje edukativne i kreativne radionice održane su povodom 22. svibnja – Međunarodnog dana biološke raznolikosti i Dana zaštite prirode u RH. Uvijek su vezane uz prirodu, njenu zaštitu i očuvanje te bioraznolikost. Radionice su raznovrsne; rekreativne, edukativne, literarne, likovne, kreativne, namijenjene i slabovidnim osobama...

Sudionici su djeca predškolske dobi, učenici osnovnih škola i srednjoškolci ali i studenti s Karlovačkog Veleučilišta. Pored njih i ostali slučajni prolaznici svih dobnih skupina su dobrodošli. U Vrbanićevom perivoju ove je godine, točnije 23. svibnja, održano devet radionica za djecu i mlade. Slatkovodni rakovi u karlovačkim rijekama, Šišmišologija, Metode procjene zdravstvenog stanja stabala, Kruženje tvari u prirodi, bile su samo neke od njih. Kao i prethodnih godina i djelatnici Gradske knjižnice "Ivan Goran Kovačić" rado su se odazvali sudjelovanju u ovom hvale vrijednom projektu, u ulozi voditelja radionica. Tako se Dječji odjel knjižnice tog sunčanog, proljetnog jutra preselio u park. Jedna od radionica bila je i edukativno-kreativna, pod nazivom "Svijet ptica".

Ovu radionicu osmislila sam iz razloga što su ptice po svojoj brojnosti i raznovrsnosti glavni stanovnici parka. Sudionici su bili učenici 4. razreda OŠ "Dragojla Jarnević". Prirodno okruženje posebno je doprinijelo opuštenoj atmosferi i vedrom raspoloženju. Razgovarati o pticama, ujedno i  uživo slušati njihov pjev, za sve je bio poseban doživljaj. U uvodnom dijelu pričali smo o parku i nazivu kojeg nosi. Ime je dobio po gradonačelniku Josipu Vrbaniću, koji se na inicijativu tadašnjeg Društva za proljepšavanje grada svesrdno založio za uređenje parka. U početku se planiralo da park bude mali botanički vrt na otvorenom. Josip Vrbanić dao je urediti nasad drveća i ukrasnog bilja. Osim iz domaćih rasadnika sadnice su se nabavljale iz Trsta i Beča. Park je otvoren za javnost 1896. godine. Napravljen je i mali zoološki vrt a parkom su slobodno šetali paunovi i plijenili poglede šetača. Učenici su bili oduševljeni ovim saznanjem ali i iznenađeni podatkom da je u današnje vrijeme zabilježeno u parku 21 vrsta ptica, među kojima se ovdje gnijezdi 15 vrsta. Neke svijaju gnijezda u dupljama, druge u krošnjama drveća, manji dio i u grmu. Među gnjezdaricama dominiraju dupljašice, kojih je zabilježeno 9 vrsta. Među nama poznatijima su: djetlić, sjenica, čvorak, poljski vrabac, koji je ujedno i najbrojniji. Od ptica koje se gnijezde u krošnjama drveća, spomenuli smo goluba grivnjaša, sivu vranu, zebu, žutaricu. Veći dio ptica ovdje prezimi dok neke sele u južnije krajeve i na proljeće se vraćaju. Učenicima sam ukazala i na Svjetski dan ptica selica koji se obilježava od 2006. godine, svakog drugog vikenda u mjesecu svibnju, u svrhu podizanja svijesti šire javnosti o potrebi zaštite ptica selica i njihovih staništa. Posebnu pozornost učenika, privukle su ptice pjevice, noćne ptice i one iz porodice grabljivica. O njima smo također razgovarali i sve popratili fotografijama. Zaključili smo da u Vrbanićevom perivoju prevladavaju široko rasprostranjene i brojne vrste ptica, od kojih niti jedna nema viši status ugroženosti. Edukativni dio radionice završili smo razgovorom o ornitologiji - nauci o pticama, kao i zanimljivostima iz ptičjeg svijeta. Uslijedilo je čitanje prigodne priče nakon čega su učenici pokazali svoju kreativnost.

Ptice izrezane od papira bojili su i ukrašavali, slijedeći svoju razigranu maštu. One sada "lete" Dječjim odjelom naše knjižnice i sjećaju na još jedno lijepo i korisno druženje.

Budućnost  vidimo u daljnjem razvijanju suradnje s odgojnim i obrazovnim ustanovama, udrugama i pojedinim stručnjacima radi pružanja što kvalitetnije usluge kroz razne programe, radionice i ostale aktivnosti. U svom prostoru ili izvan njega, knjižnica je tamo gdje su i njeni korisnici.

Dubravka Vaštuka

dvastuka@gkka.hr

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-