|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 70, srpanj 2016. :: Tema broja : „Suvremena knjižnica za djecu i mlade“
Sportsko-edukativne radionice u Gradskoj knjižnici Zadar
U modernom društvu ističe se važnost rada s djecom, kao i potreba da se razne djelatnosti predstave djeci u što ranijoj dobi, primjereno njihovom uzrastu i njihovoj mogućnosti spoznaje. U skladu s tim u mnogim ustanovama u kulturi organizira se cijeli niz raznovrsnih radionica namijenjenih djeci, kojima se prezentira njihov rad, poslanje i zadaća.Među njima su svakako i narodne knjižnice na čijim se dječjim odjelima već dugi niz godina organiziraju radionice za djecu. Radionice su namijenjene djeci od najranije dobi, bebama i njihovim roditeljima, djeci vrtićke dobi, predškolcima, djeci nižih razreda osnovnoškolske dobi, djeci viših razreda osnovnoškolske dobi… Te su radionice okrenute jednoj od najvažnijih zadaća knjižničarstva, promociji knjige i čitanja, bilo da se radi o „papirnatoj“ ili e-knjizi, ali sve više i u prezentiranju novih i raznovrsnih znanja i vještina. Knjižničari narodnih knjižnica do sada su pokazali kako su iznimno vješti i sposobni u pronalaženju tema radionica i vrlo interesantnih i domišljatih načina realizacije istih. Knjižničarstvo je alat sa širokim spektrom mogućnosti, daje knjižničarima veliku slobodu u radu, od odabira tema do načina na koji će se ta tema obraditi. U prednosti su pred ostalim kulturnim djelatnostima jer nema ograničenja u smislu specijaliziranosti, već je otvorenost prema svim znanjima glavna pokretačka snaga. Zbog toga se u knjižnicama sve više organiziraju radionice koje naizgled nemaju osnovni motiv, poticanje na čitanje i korištenje knjige, već su izvori novih saznanja i informacija.
Tako su u Gradskoj knjižnici Zadar, u njezinim Ograncima održane sportsko-edukativne radionice: upoznavanje sa šahom, upoznavanje s borilačkom vještinom taekwondo, radionice o plivanju i podsjećanje na igru koju su nekada igrale starije generacije: igranje frenjama (špekulama).
U suradnji sa šahovskom udrugom Casper i predsjednikom udruge Veljkom Šagijem u svim Ograncima Knjižnice održana je edukativna radionica upoznavanja sa šahovskom igrom, s pravilima igranja. Atraktivnosti prezentacije pridonijele su velike šahovske figure koje su donirane Američkom kutku GKZD, a zbog njihovih dimenzija radionica je održana u dvorištu Knjižnice. Nekim posjetiteljima ovo je bio prvi susret s šahom, ali nakon zanimljivih priča o šahu u kojoj su šahovske figure i potezi dobili magičnu vizuru, zasigurno će određeni broj sudionika radionice šah percipirati kao društvenu igru koja je puno više od igre.
Prva radionica, u nizu planiranih o borilačkim vještinama, bila je ona o taekwondou. Trener taekwondo kluba Antonio Čačić sa svojim suradnicima na radionici objasnio je važnost bavljenjem sportom, važnost pravilne prehrane, osobito sportaša, a potom i zašto je dobro trenirati taekwondo. Članovi kluba djeci su demonstrirali udaračku vještinu s atraktivnim nožnim tehnikama i brzinom. Objasnili su i pokazali kako izgleda njihov trening, koliko vježbaju, objasnili stupnjevanje boja pojasa i mnoge druge detalje.
Radionice plivanja bile su namijenjene djeci vrtićke dobi i učenicima prvog razreda. Održale su ih trenerice Plivačkog kluba Zadar, Josipa Nekić i Danijela Kurtin. Upoznale su djecu s elementima igre na suhom i u vodi, radile su se vježbe za jačanje lokomotornog sustava na suhom, metodičke vježbe za učenje plivanja, štafetne igre za razvoj izdržljivosti u vodi. Bila je to prilika naučiti koliko plivanje može utjecati na cjelokupni rast djece i kako plivanje može biti početna, dobra, stepenica za zdrav život i podloga za kvalitetan napredak u sportu.
Igranje frenja je vještina i igra kojom su se igrali i zabavljali naši stari. Pravila i način igranja frenja članovima Knjižnice objasnili su i pokazali članovi Udruge Babura. Svi sudionici radionice okušali su se u igri i uvidjeli kako je za dobru igru potrebno oštro oko i spretna ruka. Udruzi Babura cilj je promicanje društvenih igara i poticanje građana na bavljenje njima. Pokretači su FrenjaFesta, a radionica u Knjižnici bila im je prva ovakvog tipa.
Sve četiri radionice pokazale su kako je knjižnica poželjan partner za suradnju, bilo da je riječ o radionici koju su organizirali partneri knjižnice služeći se njezinim prostorom, kao i slučaj da su radionice plod suradnje partnera i djelatnika knjižnice ili djelo samih knjižničara. Svima koji žele održati radionice u knjižnici zanimljiva je publika, koja je u narodnim knjižnicama mnogobrojna ali i raznolika, pa je taj element iznimno važan za potencijalne suradnike.
Svim radionicama cilj je bio djecu upoznati s osnovama ovih sportova i društvenih igara, ali i literaturom o njima koju knjižnica posjeduje i koja im je na raspolaganju. Pored novih spoznaja važna komponenta ovih radionica bilo je promoviranje sportskog načina života, sportske discipline i sportske etike i nadasve aktivno sudjelovanje sudionika.
Antonijela Nekić
anekic@gkzd.hr
|
|
|
|