|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 70, srpanj 2016. :: Tema broja : „Suvremena knjižnica za djecu i mlade“
Mali pitaju, veliki im čitaju
U rujnu 2013. godine pokrenut je projekt „Mali pitaju, veliki im čitaju“ u suradnji udruge „Iskra – centar za edukaciju i savjetovanje“ (Iskra - CES) i Knjižnice Jelkovec, Knjižnice grada Zagreba (KGZ). Projekt je pokrenut uz potporu Regionalne zaklade za lokalni razvoj „Zamah“ i Gradskog ureda za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom grada Zagreba. Projekt je pokrenut povodom Europske godine čitanja naglas, a kao posljedica brojnih izazova u našem svakodnevnom radu s korisnicima knjižnice.
Osnovni cilj projekta je unapređivanje vještina čitanja, razumijevanja pročitanog , te razvijanje ljubavi prema knjizi i pisanoj riječi. Korisnici projekta su učenici nižih razreda osnovne škole u dobi od sedam do deset godina. Tijekom 2013. godine projekt se provodio tri mjeseca i u njega je bilo uključeno dvanaestoro djece. Svako dijete imalo je volontera s kojim je individualno čitao, jednom tjedno. Volontere je u projekt uključivala udruga Iskra CES pa su volonteri psiholozi, pedagozi, studenti završnih godina društveno humanističkog usmjerenja. Za volontere se tijekom trajanja projekta organizira supervizija i stručna podrška tijekom rada na projektu. Knjižnica Jelkovec kao partner u ovom projektu osigurava prostor, predlaže i sudjeluje u odabiru građe za čitanje, kao i u odabiru djece koja se uključuju u projekt.
Projekt „Mali pitaju, veliki im čitaju“ prerastao je u stalnu aktivnost udruge Iskra CES i Knjižnice Jelkovec od 2013. godine do danas, a od 2014. godine odvija se u dva ciklusa, proljetnom i jesenskom. S obzirom na stručno znanje volontera u projektu, u suradnji s Osnovnom školom Jelkovec u projekt se uključilo i nekoliko djece sa izraženim teškoćama u čitanju. Korisnici projekta od 2014. godine postaju i djeca u dobi od osam do deset godina koja imaju slabije razvijene vještine čitanja i zbog toga u školi postižu slabije rezultate te na taj način imaju povećan rizik od neuspjeha, slabiju socijalizaciju kao i rizik od razvoja nekog od oblika neprihvatljivog ponašanja. Kao još jedan cilj projekta nametnuo se pokušaj smanjenje stope školskog neuspjeha djece, te sprečavanje isključenosti djece koja potječu iz socijalno depriviranih obitelji. Da je projekt primijećen u lokalnoj zajednici svjedoče brojni pozivi roditelja koji žele uključiti u projekt i svoje dijete.
Nastojimo svaki odrađeni čitalački ciklus završiti nekim posebnim događajem kao što je to 2013. godine bio „Festival zajedništva“ gdje su naši mali čitači s volonterima napravili predstavu za prvi rođendan Knjižnice Jelkovec. Proljetni ciklus 2014. godine rezultirao je brošurom Željke Mazzi i Petre Kremenjaš „Roditelj je važan za uspjeh djeteta“. Tijekom 2015. održana su brojna predavanja za roditelje djece uključene u projekt, stručnu javnost i sve zainteresirane korisnike knjižnice na temu disleksije, učenju kroz pokret, tajnama uspješnog učenja. S obzirom da je jesenski ciklus projekta 2015. godine u potpunosti izveden volonterski nastojalo se baš kroz ova brojna predavanja osigurati stručna podrška za volontere i ponuditi im odgovore na neka pitanja s kojima su se susreli u radu na projektu.
U kratkom periodu tijekom jednog polugodišta u školskoj godini ostvare se brojne pozitivne promjene. Uočeni su pozitivni pomaci u čitanju i bolji uspjeh u školi kod pojedine djece, te veći stupanj samopouzdanja, a porastao je i interes djece i roditelja za knjigu i čitanje. Čarolija druženja malih i velikih uz knjigu se nastavlja.
mr.sc. Iva Klak Mršić
iva.klak.mrsic@kgz.hr
|
|
|
|