|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 70, srpanj 2016. :: Tema broja : „Suvremena knjižnica za djecu i mlade“
Provedba radionica How Yes No... ili Kako da učenje ne bude mučenje u Gradskoj knjižnici Zadar
Radionice How Yes No... ili Kako da učenje ne bude mučenje provode se u Gradskoj knjižnici Zadar od 2011. godine. Provode ih volonteri, studenti psihologije koji u ciklusu od pet radionica (Upoznavanje s tehnikama učenja, Koncentracija, Planiranje, Strategija i Trema) pomažu učenicima osnovnih i srednjih škola savladati poteškoće s učenjem te unaprijediti njihove vještine i tehnike učenja. U cilju nastavka suradnje Gradske knjižnice Zadar i Odjela za psihologiju Sveučilišta u Zadru te provođenja radionica How Yes No..., u ožujku 2016. održan je sastanak predstavnika Gradske knjižnice Zadar i Odjela za psihologiju Sveučilišta u Zadru. Na sastanku je dogovoreno da će u ovom ciklusu studenti volonteri održati radionice samo za učenike koji su uključeni u projekt Besplatna pomoć u učenju te učenike iz Osnovne škole Šime Budinića. Zbog velike zainteresiranosti učenika za projekt Besplatna pomoć u učenju, pretpostavljalo se kako će jednaka zainteresiranost postojati i za projekt How Yes No...
Nakon dogovora s učenicima, njihovim roditeljima i studentima volonterima, u koordinaciji Knjižnice, oformljene su dvije grupe učenika osnovnih škola u kojima je zajedno bilo 20 učenika. Radionice su se održale u pet termina, od 20. travnja do 5. svibnja u prostoru Mediateke Gradske knjižnice Zadar. Svaku od radionica provodile su po dvije studentice psihologije koje volontiraju pri svom Odjelu. Prema dogovoru, Knjižnica je osigurala tehničku podršku, potreban pribor i sve ostalo što je bilo potrebno te se brinula da sve protječe prema planiranom. Voditeljice projekta bile su Anita Vulić-Prtorić i Marta Cifrek Kolarić s Odjela za psihologiju Sveučilišta u Zadru.
Sudionici ovih skupina pokazali su izrazito veliku zainteresiranost, kao i njihovi roditelji, te su radionice bile posjećene prema planu i dogovoru. Vladala je opuštena atmosfera i sve je prošlo u najboljem redu. Isto tako, studenti volonteri zadovoljni su održanim radionicama i zainteresirani za nastavak suradnje u sljedećoj školskoj godini. Nakon završetka cjelokupnog ciklusa sve zastupljene strane ovog projekta potvrdile su želju za nastavkom suradnje na jesen. Korist ovih radionica bila je obostrana, studenti su stekli iskustvo predavanja i prenošenja svog znanja, a učenici su imali priliku prevladati svoje poteškoće u učenju i naučiti kako učiti. Gradska knjižnica Zadar opravdala je svoju funkciju središta zajednice unutar koje djeluje. Pokazala je kako ide ukorak s vremenom osluškujući potrebe svojih korisnika i šire zajednice. Otvaranjem svojih vrata članovima zajednice pokazali smo kako smo spremni na svaki oblik suradnje koji će biti na korist, posebice djeci i mladima.
VOLONTERSKI OSVRTI
Radionice su bile jako zanimljive, a djeca koja su ih pohađala uglavnom draga, pričljiva i otvorena za raspravu. Mislim da su oni naučili nešto od nas, ali da smo i svi mi koji smo sudjelovali, odnosno vodili radionice, svakako ostvarili dobit, u vidu novog iskustva s ovakvim načinom rada i upoznavanjem svojih granica. (Petra Cerovečki)
Općenito sam poprilično zadovoljna odrađenim radionicama, djecom i njihovom aktivnošću na radionicama. Najvažnije mi je to što su djeca doista izvukla nešto korisno iz svih tema koje smo obradili i što su svi na koncu dali pozitivnu povratnu informaciju. (Iva Jakšić)
Sudjelovanje u ciklusu radionica „How yes no“ u najkraćim crtama mogu opisati zanimljivim, zabavnim i poučnim. Odlično je to što smo dobili priliku raditi s djecom, vidjeti kako razmišljaju (to mi je bilo posebno fascinantno, zapravo sam pozitivno iznenađena njihovom ambicioznošću, voljom da nešto nauče i prije svega njihovom dječjom „naivnošću“) i kako se trude usavršiti svoje tehnike učenja. Sam koncept radionice i ideje da se mi kao studenti psihologije uključimo u projekt takve vrste smatram pozitivnim. Djeca mogu nešto naučiti od nas, a mi učimo u radu s njima i stječemo iskustvo. :) (Petra Kasap)
Matea Bakmaz
matea.bakmaz@gkzd.hr
Tina Mihić
tina.mihic@gkzd.hr
|
|
|
|