|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 70, srpanj 2016. :: Tema broja : „Suvremena knjižnica za djecu i mlade“
Iskra –centar za obitelj i zajednicu
Suradnja udruge Iskra – Centar za edukaciju i savjetovanje (Iskra – CES) i Knjižnice Jelkovec, ogranka područne Knjižnice Sesvete, u mreži Knjižnica grada Zagreba (KGZ) započela je u prosincu 2012. tijekom okruglog stola u povodu Međunarodnog dana volontera. Sjedište udruge Iskra CES je u naselju Novi Jelkovec, tako da su interesi knjižnice i udruge postali zajednički s ciljem unapređivanja kvalitete življenja naših korisnika odnosno stanara u naselju. Udruga djeluje od 2005. godine a čine je profesionalci pomagačkih struka sa dugogodišnjim iskustvom u civilnom sektoru sa ciljem pružanja edukacije i unapređivanjem kvalitete življenja djece, mladih, obitelji i svih ranjivih skupina društva.
Od prvog radnog dana Knjižnice Jelkovec najveća gužva je na Odjel za djecu i mlade , koji je zaživio kao treći životni prostor u naselju Novi Jelkovec. Knjižnica je postala dnevni boravak za mnogobrojnu djecu i odrasle iz naselja, što je vidljivo u broju održanih aktivnosti i posjetitelja kojih je iz godine u godinu sve više. Odjel za djecu i mlade zadovoljava različite potrebe korisnika od igraonica za najmlađe korisnike, multimedijalnog djela sa računalima, knjižne i AVM građe, te brojnih aktivnosti.
Projekt „Iskra – centar za obitelj i zajednicu“ prijavili smo kao partneri na natječaj za projekte od posebnog interesa za grad Zagreb 2013. godine i provodili smo ga od siječnja 2014. do siječnja 2016. godine. Uz udrugu Iskra – CES i Knjižnicu Jelkovec (KGZ) partneri na projektu bili su OŠ Jelkovec i Centar za socijalnu skrb – Sesvete. Svrha projekta je unapređivanje kvalitete života u lokalnoj zajednici uz sustavno i profesionalno pružanje psihosocijalne i savjetodavne pomoći djeci, mladima i obiteljima. Ciljevi projekta su jačanje obiteljskih odnosa, osvještavanje roditeljske uloge i obaveza koje proizlaze iz nje, podizanje nivoa vještina i metoda potrebnih za uspješan odgoj, edukacija o kvalitetnoj komunikaciji u obitelji, razumijevanje procesa razvoja i odrastanja djece, njihovih potreba i ponašanja, poticanje roditelja na međusobne kontakte i razvijanje mreže podrške među roditeljima, razvijanje zaštitne mreže između roditelja i ustanova u lokalnoj zajednici.
Svi partneri u projektu bili su uključeni u proces selekcije i uključivanja djece i roditelja u aktivnosti koje su se provodile. Naizmjenično su se odražavala predavanje, trening roditeljskih vještina, individualna savjetovanja, te radionice podrške za djecu i adolescente.
Tijekom 2014 .godine održano je pet predavanja i radionica o komunikaciji u obitelji i stilovima odgoja u proljeće, a u jesen je održana „Škola za roditelje“ koja je obuhvaćala osam radionica za roditelje koji nailaze na poteškoće u odgoju djece. Neke od tema radionica bile su „Komunikacija s djecom u obitelji“, „Stilovi odgoja djece i njihov utjecaj na dječji razvoj“, „Psihološke potrebe djece i ravnoteža u obitelji“,“Tajna uspješnog učenja sa svojim djetetom“. Uz predavanja teme su obrađene i kroz praktične vježbe, te individualna savjetovanja.
Pokrenute su i dvije grupe socijalnih vještina, namijenjene djeci od trećeg do šestog razreda osnovne škole, koje su se odvijale u multimedijalnoj dvorani knjižnice subotom ujutro. Djeca su učila životne vještine na ovim radionicama na temu emocije, komunikacija, nenasilnog rješavanja sukoba, samopouzdanja, razvoja tolerancije i prihvaćanja različitosti. S obzirom na dob djeca su bila podijeljena u dvije grupe, te su za svaku grupu organizirane dvadesetdvije radionice. U ožujku 2015. godine za polaznike radionica organizirali smo posjet Fakultetu elektrotehnike i računarstva (FER), gdje su djeca mogla vidjeti brojne laboratorije fakulteta i sudjelovati na radionici „Moj prvi robot“ gdje su sami mogli izrađivati i programirati Lego robote. Posjet su nam omogućili članovi studentske udruge eSTUDENT i dr. sc. Ana Sović Kržić (FER). Ciklus radionica socijalnih vještina završio je predstavljanjem i pokazivanjem radionica roditeljima u sklopu akcije „Naša priča“.
Uz sve zainteresirane roditelje, zanimljivim predavanjima prisustvovala je i stručna javnost, koja je pokazala veliki interes za predavanje „Disleksija od vrtića do fakulteta“ Željke Butorac, prof., „Što djecu muči, a mi to teško prepoznajemo?“ dr. sc. Nataše Jokić-Begić, „Darovito dijete nadahnuće ili problem?“ Jasne Cvetković Lay, dipl. psihologa. U rujnu 2015. godine održana je i konferencija „Iskustva i izazovi u provedbi projekata prevencije nasilja nad djecom“ za stručnu zajednicu.
Mjerljivi rezultati projekta su brojne održane radionice za djecu i roditelje, te sve zainteresirane, kao i 120 volonterskih sati provedenih kroz pomoć u učenju, ostali rezultati projekta vidljivi su u svakodnevnom radu s djecom, korisnicima knjižnice i lokalnom zajednicom.
mr.sc. Iva Klak Mršić
iva.klak.mrsic@kgz.hr
|
|
|
|