|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 69, travanj 2016. :: Knjižničari preporučuju
Promocija knjige Kreativna industrija i nakladništvo Nives Tomašević Tomašević, Nives. Kreativna industrija i nakladništvo. Zagreb : Naklada Ljevak, 2015.
Nakon zadarske promocije, 18. veljače 2016. godine održana je i zagrebačka promocija knjige Kreativna industrija i nakladništvo autorice Nives Tomašević, u prostoru Knjižnice i čitaonice „Bogdan Ogrizović“. Promociju je vodila voditeljica knjižnice Jasna Kovačević, a knjigu su predstavile recenzentice akademkinja Dubravka Oraić Tolić, docentica Marijana Tomašević i autorica.
Akademkinja Oraić Tolić rekla je kako je autorica uspješno spojila svoje dvije profesije, urednice u nakladničkoj kući i sveučilišne profesorice, te je nastao plodonosni spoj prakse i teorije na kojem je temeljeno promišljanje o sudbini knjige u suvremenoj kulturi. Knjiga ima tri inovativna aspekta: (1) autorica je uvela pojam kreativne industrije u nakladništvo, (2) primijenila je taj pojam u praksi i (3), zajedno je sa suradnicima primijenila taj pojam i u samom vizualnom oblikovanju ove konkretne knjige. Također, Dubravka Oraić Tolić istaknula je kako autorica ispravno, znanstvenim pristupom, raspravlja na teorijskoj razini o pojmu kreativne industrije kao sestrinskom pojmu kulturne industrije, zaključujući od općega prema posebnom. Na općoj razini progovara o osnovnim definicijama, ali i o problemima umjetnosti kao kulturnog dobra, o europskim propisima i strategijama, o autorskim pravima i drugim problemima. Prelazeći na razinu pojedinačnoga raspravlja o nakladništvu i otvara niz pitanja – od knjige kao kulturnog dobra do budućnosti kreativne industrije u nakladništvu, posebno u vrijeme elektroničke knjige. U drugome dijelu knjige autorica iznosi primjere iz prakse koji pokazuju kako nakladnici već spontano primjenjuju kulturnu industriju (npr. organizacijom raznih festivala vezanih uz knjigu i čitanje ili organizacijom događanja u knjižnicama).
Druga promotorica, docentica Marijana Tomić s Odjela za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru posebno je naglasila kako ova knjiga pruža čvrste smjernice za osvješćivanje ekonomske snage kulture i baštine u Hrvatskoj. Nakladništvo, kao dio kreativne industrije, znatno utječe na različite segmente kulture i ima dvije bitne uloge – tržišnu i kulturnu. Tržišna vrijednost kreativne ekonomije i prognoza njenog rasta precizno su istaknuti u knjizi – autorica na temelju statističkih podataka ilustrira ekonomsku snagu kulturne industrije i nakladništva te hitnost poduzimanja mjera kojima će se u Hrvatskoj osigurati ustroj kulturne industrije kao važne ekonomske grane koja može donijeti nove mogućnosti zapošljavanja i potporu gospodarstvu. Primjeri dobre prakse navedeni u ovoj knjizi uključuju prikaz aktivnosti na sveučilištima, u nakladništvu i u knjižnicama, i svi oni mogu biti poticaj institucionaliziranju kulturne industrije u Hrvatskoj. Takav pristup važan je za očuvanje kulture i identiteta na lokalnoj i globalnoj razini, za bolje uključivanje u svjetsku ekonomiju, za promicanje društvene inkluzije, kulturne raznolikosti te za razvoj ljudskog potencijala.
Autorica je na kraju zahvalila svim suradnicima te je zaključila kako kultura, ako je planirana i ako ima adekvatnu potporu, može biti profitabilna djelatnost. Iako hrvatsko nakladništvo trenutno nije u najboljoj situaciji, u njemu rade ljudi kojima su knjiga i čitatelj izuzetno važni, a bez obrazovanih čitatelja nema razvoja kulture niti ekonomije.
Knjiga Kreativna industrija i nakladništvo imat će širok krug čitatelja: studente, sveučilišne nastavnike, nakladnike, informacijske stručnjake – sve koji se na bilo koji način bave kulturom, informacijama i ekonomijom i koji žele svoju kreativnost unaprijediti i usmjeriti ka boljitku kulturnog i ekonomskog razvoja društva.
Ivana Hebrang Grgić
|
|
|
|