|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 67, listopad 2015. :: Tema broja: Ljeto u knjižnici
Radni ljetni (i zimski) praznici
Programi koji se nude za vrijeme školskih praznika trebali bi biti posebno osmišljeni i učestaliji nego za vrijeme školske godine. To je logično. Djeca su slobodna od školskih obaveza i knjižnica kao kulturni centar, ponekad i jedini u okolici, ima zadaću pružiti djeci i mladima pomoć u kreiranju slobodnog vremena. Slijedom te misije u knjižnici Dugave, od samog početka provođenja projekta za djecu i mlade, nudimo više aktivnosti koje se, kao i ovoga ljeta, provode svakodnevno kroz jedan ljetni mjesec u prostorima knjižnice, a cijelo ljeto smo otvoreni za kontakte putem elektroničke pošte. Zbog intenzivnosti događanja u zadnjih par godina osmišljeni su i logotipovi i izdvojene su kao zasebne akcije „Ljeto u knjižnici“ i „Zima u knjižnici“ u kojima su na jednome mjestu pobrojene sve aktivnosti iz projekata za djecu i mlade koje im se nude.
Tako je bilo i ove godine u mjesecu srpnju. Svakodnevne radionice s malom grupom od desetak djece, te tri organizirane radionice s djecom DV Tratinčica. Radno, veselo i zabavno.
U sklopu projekta Otkrivamo mlade talente bila je postavljena izložba slikovnice „Orkijev put do sreće“ Petre Štimac, učenice sedmoga razreda OŠ Frana Galovića. To je Petrina treća slikovnica po redu, a ove je godine s njom zaslužila drugo mjesto na natječaju „Moja prva knjiga“ u Karlovcu.
Postavljena izložba bila nam je inspiracija za radionicu „U potrazi za Orkijevim prijateljima“ na kojoj smo čitali izloženu slikovnicu i izrađivali Orkiju prijatelje, odnosno ribice od papirnatih tanjura. Održali smo tri organizirane radionice s djecom iz obližnjeg vrtića "Tratinčica". Jedno čitanje ispred knjižnice u ugodnoj hladovini i dvije likovne radionice u knjižnici s mješovitom grupom Medvjedića i Zečića pod vodstvom tete Lidije i stričeka Marka. Slikovnicu su čitala također djeca, mali Crnonauti, različitih uzrasta, od trećeg do sedmog razreda osnovne škole.
U sklopu projekta Cronauti ovog smo ljeta putovali u Pariz. Punih mjesec dana virtualno putovanje u Grad svjetlosti urodio je power point prezentacijom, osmišljenom izložbom, te prekrasnim radovima iz radionica "A la Matisse" i "Moj Eiffel". Nabavili smo specijalno za ovo putovanje dvije edukativne slikovnice: "Henri's Scissors" autorice Jeanette Winter i "The Little Hippo" autorica Anje Klauss i Geraldine Elschner koje smo (zajedničkim snagama) preveli s engleskoga jezika. Također smo ponudili na čitanje francuske autore, te pročitali Malog princa i La Fontaineove basne. Na početku čitanja Malog princa dogodila nam se prava čarolija. Pridružio nam se petogodišnji Pietro i svojim umijećem čitanja zadivio sve prisutne, pa je do kraja radionica on preuzeo ulogu Maloga princa i učinio naše čitanje baš onakvim kakvo bi trebalo biti: puno pažnje, iščekivanja i uzbuđenja. Najteže je u ovakvim prilozima opisati atmosferu sa radionica. Možda će ponuđene fotografije s radionica to vjernije predočiti. Možda je dovoljan podatak da su se djeca dragovoljno i svakodnevno sastajala u knjižnici kako bi nešto novo naučila kroz kreativni rad koji im je bio na raspolaganju. Možda bi gornji naslov trebalo nadopuniti u "Čarobni radni ljetni praznici".
Majda Bakić
majda.bakic@kgz.hr
|
|
|
|