-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 67, listopad 2015. :: Tema broja: Ljeto u knjižnici


Ljetne radionice u Gradskoj knjižnici Vukovar

S dolaskom ljeta i završetkom školske godine djeca kreću na zasluženi odmor. Osim druženja s prijateljima, odlaska na more i kupanja djeca imaju previše slobodnoga vremena koje ne znaju kako ispuniti. Knjižnice kao kulturno-edukativne institucije koje im mogu ponuditi zanimljive naslove knjiga za čitanje, za njih smišljanju i druge aktivnosti u vidu radionica i druženja. U Gradu Vukovaru Gradska knjižnica istaknula se kao vodeća ustanova u organiziranju programa za djecu za vrijeme ljetnih praznika. Djeca koja za vrijeme trajanja školske godine zbog previše obaveza ne mogu dolaziti na radionice u knjižnicu koriste ljetne praznike i redovito dolaze. Također, povedu i svoje prijatelje koji su došli na praznike kod rodbine, te su ove godine polaznici radionica bila i djeca iz Engleske, Norveške, Srbije, Italije, i drugih gradova u Hrvatskoj. Cilj radionica je ispuniti dječje vrijeme dok su na praznicima i okupiti ih na jednom mjestu te potaknuti razgovor, sklapanje prijateljstva, čitanje, razvoj kreativnog duha te im ponuditi knjige koje im mogu ispuniti slobodno vrijeme.

Nit vodilja prilikom osmišljanja radionica je ta da one djeci trebaju biti zabavne, zanimljive, edukativne te da utječu na razvoj motoričkih sposobnosti i potiču kod njih kreativni duh. S obzirom da preko ljeta u Knjižnicu dolaze djeca od vrtićkog uzrasta do viših razreda osnovne škola, za kreativne radionice nismo odredili dobnu granicu, dok smo edukativne radionice organizirali za učenike od 1. razreda jer uvjet je bio da znaju čitati i  pisati. U nastavku će biti predstavljene radionice koje smo ovo ljeto realizirali u Gradskoj knjižnici Vukovar na Dječjem odjelu.   

Organizirali smo 2014. godine radionice svaki dan, ali ove godine kako provodimo inventuru odlučeno je da će se redovne tjedne radionice održavati dva puta tjedno u poslijepodnevnim terminima, utorkom i četvrtkom.

Utorak je bio rezerviran za kreativnu radionicu „Summer Fun“. Djeca preko ljeta mogu češće dolaziti na radionice zbog viška slobodnog vremena, ali vole uživati u praznicima, te se žele opustiti na radionicama i zbog toga smo za njih pripremili kreativnu radionicu na kojoj su izrađivali predmete povezane s ljetom i ljetnim praznicima. Ovo je radionica isključio kreativnog karaktera na kojoj smo željeli kod djece potaknuti kreativnost i izražavanje jezikom umjetnosti. Izradom mnogobrojnih predmeta u različitim tehnikama od tempere, vodenih boja, upotrebe kolaža, djeca su mogla eksperimentirati, pokazati svoju kreativnost, dobro se zabaviti, a svoje radove ponijeti kući kako bi se mogli pohvaliti roditeljima i prijateljima s napravljenim.

Za one malo zahtjevnije koji osim kreativnoga djela žele nešto i naučiti svakog četvrtka organizirali smo edukativno-kreativnu radionicu „Izlet u povijest“. Prošle godine započeli smo sa serijom edukativno-povijesnih radionica „Izlet u povijest“ te smo obradili  Egipat. Ideja ove radionice je da djeca kroz knjige, prezentaciju, filmove, priče vide kako je izgledao život u određenom razdoblju. S djecom smo proučavali stil života, arhitekturu kuća, odjeću, obrazovanje i pismo starih Egipćana. Nakon edukativnog dijela uslijedio je kreativni dio na kojem su oni trebali izraditi određeni predmet koji je povezan s temom. Prošle godine djeca su između ostaloga izrađivala mumije, piramide i čamce, te smo uz pijesak koji smo donijeli u Knjižnicu sve to složili u malu maketu koja se može vidjeti na slici dolje. 

Kako smo dobili pozitivne povratne informacije od polaznika radionice odlučili smo i ove godine nastaviti s tom radionicom, ali tema je bila „Rim“. Djeca su kroz knjige mogla vidjeti i proučiti tko su bili Rimljani, gdje se protezalo njihovo carstvo, način gradnje cesta, utvrda, arena, tko su bili rimski gladijatori, kako su se odijevali Rimljani, u koja su božanstva vjerovali itd. Nakon razgovora o pročitanome uslijedio je kreativni dio radionice na kojem su djeca od hamer papira ili kartona izrađivali lovorove vijence, rimske mozaike, kopče za haljine, opremu za gladijatore: štitove, mačeve i kacige, dok smo na završnoj radionici s djecom jeli sladak tost s medom, poslasticu u kojoj su uživali i stari Rimljani. Radionice „Summer Fun“ i „Izlet u povijest – Rim“ s djecom su vodile knjižničarke Marija Bugarski i Nikolina Španović kroz cijeli srpanj i kolovoz, a na radionicama je sudjelovalo oko 100 djece.

Već tradicionalno svakog ljeta u Gradskoj knjižnici Vukovar održava se tečaj stranog jezika. Počevši od engleskog, preko talijanskog, ove godine smo ponudili tečaj francuskog jezika koji je držala studentica engleskog i francuskog jezika iz Beča – Helena Bačić. Radionica se održavala dva tjedna i djeca su imala priliku čuti francuski od izvorne govornice,  naučiti osnove potrebne za svakodnevni razgovor, brojeve, boje, itd. te se upoznati s Francuskom i njezinom kulturom.

Zadnja dva tjedna prije polaska u školu za učenike od 1. do 4. razreda organizirali smo radionicu priprema za polazak u školu „Bez panike! To je samo škola...“. Prvi tjedan organizirali smo radionice za učenike 1. i 2. razreda koje su vodile knjižničarke Vanja Sabo i Anita Baier Jakovac. Učenici su se kroz igre, kvizove, radne listove i druge aktivnosti, prisjetili školskih tema i zadataka koje su obradili prošle školske godine i to iz hrvatskog jezika, matematike, prirode i društva te engleskog jezika. Svaki dan je bio rezerviran za jedan predmet, a u petak smo za njih pripremili iznenađenje jer smo organizirali dolazak policajaca koji su s njima razgovarali o sigurnosti u prometu i ukazali im na to kako se trebaju ponašati u prometu kada krenu u školu.

Nakon što je završila radionica s učenicima 1. i 2. razreda, tjedan pred polazak u školu organizirana je radionica za učenike 3. i 4. razreda koju su vodile knjižničarke Marija Bugarski i Nikolina Španović, te Anita Bair Jakovac koja je s učenicima ponovila teme iz engleskog jezika. Svi polaznici radionica nakon druženja i razgovora s policajcima dobili su diplome za pokazan trud i znanje na radionicama.

Tijekom ljetnih mjeseci Gradska knjižnica Vukovar organizira za djecu edukativno-kreativne radionice kako bi im ispunila vrijeme i potaknula ih na dolazak u Knjižnicu. Cilj tih radionica je da se djeca međusobno druže, razgovaraju, upoznaju, naprave nešto novo, budu okružena knjigama i iz Knjižnice odu s knjigom u ruci. Osim pozitivnih reakcija od strane djece i roditelji su dolazili s riječima pohvale kako smo uspjeli djecu odvući od kompjutera i ispuniti im slobodno vrijeme. S ponudom različitih radionica – kreativna radionica, edukativno-povijesna radionica, radionice učenja stranog jezika te pripreme za školu – djeca su mogla odabrati one koje im se najviše sviđaju i na njih dolaziti. Iako radionice nisu bile obavezne, djeca su redovito dolazila, a brojka od 349 djece koliko ih je sudjelovalo na radionicama pokazatelj je da smo uspjeli i ovo ljeto ispuniti njihovo slobodno vrijeme.

Marija Bugarski

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-