|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 66, srpanj 2015. :: Tema broja: Projekti naših knjižnica
Kreativnost na djelu
Veselo, cvjetno, kreativno - sinonimi su za likovno-kreativnu radionicu održanu u sklopu programa "Đački proljetni dani 2015." na Odjelu za djecu i mladež Gradske knjižnice "Ivan Goran Kovačić" u Karlovcu. Naime, već niz godina u vrijeme školskih praznika održavaju se različite edukativne, likovne, kreativne, literarne, glazbene i druge radionice, s ciljem da djeca u skladu sa svojim interesima i željama, kroz aktivnosti koje im nudimo, kvalitetno i zabavno provedu svoje slobodno vrijeme.
Jedna od radionica bila je i likovno-kreativna, pod nazivom "Proljeće". Kao voditeljica radionice željela sam da ovo proljeće proslavimo radom u jednoj za djecu novijoj tehnici, a to je quilling. Ova tehnika posebno je važna za razvijanje sposobnosti i osjećaja za lijepo, za razvoj fine motorike, strpljivosti i koncentracije. Kako bi naš Dječji odjel obogatili za još jedan likovni rad, odlučila sam da izradimo zajedničku sliku u čijem ću radu, osim djece, sudjelovati i ja kao voditeljica radionice. Kako su se bližili i uskršnji blagdani, quilling mi se učinio idealnim rješenjem za izradu čestitke za najdraže. Malo sam se dvoumila oko odabira tehnike, jer iz dugogodišnje prakse u radu s djecom na radionicama znam da se na istovrsne radionice prijavljuju djeca različitog školskog uzrasta (od prvog do osmog razreda osnovne škole). Razlog tomu je ista želja i interes za odabrano. Ipak, vrijedilo je pokušati!
Na radionicu se prijavilo petnaest učenika uzrasta od prvog do sedmog razreda osnovne škole. Već sama riječ quilling pobudila je kod djece interes za značenjem te riječi, stoga smo naše druženje i započeli razgovorom o toj tehnici. Vratili smo se u daleku prošlost i naučili da se quilling prvi put spominje 1200. godine kao vrsta ručnog rada, a potječe od engleske riječi quill što znači ptičje pero. Objasnila sam im da je to umjetnost pomoću koje se izrađuju plosnate ili 3D kompozicije spiralno savinutih, dužih i uskih papirnatih trakica koje sam im pokazala. Od tih spiralnih papirnatih elemenata stvaraju se uzorci i cvijeće koji se kasnije upotrebljavaju u izradi čestitki, albuma, ambalaže za darove, okvira za fotografije i slike. Djeci je bilo interesantno saznanje da su ga tijekom 15.i 16. st. koristile francuske i talijanske redovnice za ukrašavanje religijskih slika, ikona (slika svetaca) i knjiga, a alat kojim su se služile bilo je gušćje pero. U 19. st. plemkinje koriste quilling kao skoro jedinu vrstu ručnog rada za ukrašavanje namještaja, vaza, košara, pladnjeva i sl.
Naučili smo da se u današnje vrijeme za savijanje papirnatih trakica koristi plastični ili metalni štapić, ali smo mi zbog sigurnosti koristili drvene štapiće.
Učenici su već priređene papirnate trakice, obostrano obojane, namotali na štapić i tako dobili manje ili više stisnutu rolicu. Nakon nekoliko okretaja namatanje su mogli nastaviti i prstima. Kraj papira (rolice) namazali smo ljepilom i onda je cijelu zalijepili na podlogu (deblji karton). Element je poprimio oblik ovisno o tome gdje i kako smo pritisnuli rolicu. Konačan rezultat ovisio je isključivo o našoj mašti.
Latica po latica... i nastala je naša "cvjetna slika" kao rezultat zajedničkog druženja i rada. Djeca su napravila i prekrasne čestitke s prigodnim motivima (cvijeće, zečići, pilići, pisanice). Priredila sam izložbu nakon koje smo sliku zadržali kao ukras na našem Dječjem odjelu, dok su čestitke darovali najmilijima.
Druženje smo završili podjelom priznanja za sudjelovanje. Osim radosti i ponosa zbog naučene tehnike, kod djece se rodila i ideja za samostalnom - kućnom izradom slika i čestitki, što je dobar put za daljnji razvoj i širenje kreativnosti.
Dubravka Vaštuka
dvastuka@gkka.hr
|
|
|
|