-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 66, srpanj 2015. :: Skupovi u zemlji i inozemstvu


Stručni skup „Dječje knjižnice – iskorak u virtualno“

Stručni skup Dječje knjižnice – iskorak u virtualno održan je 27. ožujka 2015. u Knjižnici Medveščak Knjižnica grada Zagreba, a u organizaciji Komisije za knjižnične usluge za djecu i mladež HKD-a i Knjižnice Medveščak.

Ovogodišnji Skup bio je posvećen iskoraku knjižnica u virtualni prostor, ususret mladim korisnicima koji tamo često borave. Potaknute promjenama koje donosi brz razvoj informacijskih i komunikacijskih tehnologija, knjižnice nastoje prilagoditi postojeće te stvarati nove usluge koje će odgovarati naraštajima odraslim uz računala i internet. Svjesni utjecaja takvih promjena na knjižnice, skupom smo željeli otvoriti stručnu raspravu te donijeti zaključke koji će biti vodilja u daljnjem radu.

Uvodna izlaganja ocrtala su okruženje odrastanja današnje djece te ukazala na izazove koji se pred knjižnice postavljaju. Izlaganjem Djetinjstvosinternetomudžepu dr. sc. PredragPale poručio je da trebamo pratiti promjene u okruženju te navike današnje djece i mladeži. Zajedničkim promišljanjem trebamo stvarati strategije za djelovanje u budućnosti. O izazovima koje promjene postavljaju pred knjižničare govorila je DorjaMučnjak iz Knjižnice Filozofskog fakulteta u Zagrebu u izlaganju Knjižničaritehnofobiilitehnofili?. SnježanaBožin, voditeljica knjižnice Goethe-Instituta Zagreb, predstavila je primjere djelovanja knjižnica u digitalnom okruženju izlaganjem Generacija2.0:knjižnicezadjecuimladeuNjemačkoj, a VerenaTibljaš iz Gradske knjižnice Rijeka podijelila je iskustva stvaranja nove mrežne stranice izlaganjemWeb(o)djeci,web(s)mladima.

Predstavljanje primjera dobre prakse pokazalo je da hrvatske knjižnice prilagođavaju usluge za djecu i mladež novim generacijama korisnika u okviru mogućnosti. Koristeći se internetom i alatima weba 2.0, knjižnice čine iskorakuvirtualno nastojeći se približiti mladim korisnicima u virtualnom svijetu. Digitalni alati koriste se za poticanje čitanja i informacijske pismenosti kod djece i mladih.

Danijela Petrić i Dolores Vrbanić iz Knjižnice i čitaonice Fran Galović Koprivnica predstavile su u izlaganju Programi poučavanja informacijske pismenosti u digitalnom okruženju edukacijske programe za poticanje razvoja informacijske pismenosti te upoznavanje suvremenih informacijsko-komunikacijskih tehnologija koje koprivnička knjižnica provodi. Janja Dimnjaković iz Knjižnica grada Zagreba, Gradske knjižnice Ante Kovačića u Zaprešiću, u izlaganju Wiki Dveri IV – upoznajmo etnološku baštinu zaprešićkog kraja predstavila je projekt nastao u suradnji s učenicima, školskim knjižničarima i profesorima u kojem se koristi MediaWiki aplikacija za stvaranje mrežne stranice o baštini zaprešićkog kraja. U izlaganju Facebook grupa „Ljetno natjecanje u čitanju 2014.“ Renate Dobrić iz Gradske knjižnice Kaštela čuli smo kako je društvena mreža Facebook korištena za poticanje čitanja kod djece i razgovore o knjigama u virtualnom svijetu tijekom ljetnog odmora učenika. Realni i virtualni Knjigotron bio je naziv izlaganja Ane Pavlek iz Dječje knjižnice Marina Držića Knjižnica grada Zagreba u kojem je predstavljena mrežna stranica čitateljskog kluba Knjigotron, osmišljena tako da djeci nudi informacije o knjigama te prostor za kreativno izražavanje i komunikaciju. Kako se Knjižnica Jelkovec, nova knjižnica u mreži Knjižnica grada Zagreba, pokušala približiti mladim korisnicima čuli smo od Ive Klak Mršić i Ane Bakarić u izlaganju Knjižnica Jelkovec – pokušaj u virtualnom okruženju. Čitateljski klub ČITAFORA i Putopisna grupa dobili su svoje grupe unutar Facebook stranica KGZ-a, a mladi korisnici priliku za razmjenu informacija, dojmova i razmišljanja u virtualnom svijetu. U izlaganju Suradničko stvaranje na blogu „Tragači“ Vjeruška Štivić, Žozefina Žentil-Barić i Alica Kolarić, iz Narodne knjižnice Petar Preradović Bjelovar, Gradske knjižnice Zadar i Gradske knjižnice Rijeka, govorile su o višegodišnjem suradničkom stvaranju djece i knjižničara na blogu Tragači. Nastao kao online čitateljski klub na platformi Wordpress, blog već četvrtu godinu okuplja djecu iz različitih krajeva Hrvatske te potiče čitanje, njeguje raspravu o pročitanom te nudi virtualno mjesto druženja mladih knjigoljubaca. Posljednji primjer dobre prakse pod nazivom Školska knjižnica u eTwinning projektu stigao je iz knjižnice Osnovne škole Zlatar Bistrica. Snježana Kovačević predstavila je projekt Tell me more about your magazines, čiji je cilj poticanje ljubavi prema čitanju, knjizi te ostalim izvorima znanja, a koji se odvija u parnterstvu sa školom iz Francuske te se provodi online uz korištenje različitih digitalnih alata.

Skupu je prisustvovalo 130 sudionika, većinom dječjih knjižničara narodnih knjižničara iz različitih dijelova Hrvatske te voditelji i ravnatelji.

Na Skupu je zaključeno da se današnja djeca, odrastajući sinternetomudžepu, u mnogočemu  razlikuju od korisnika dječjih knjižnica prije dvadesetak godina. Brz razvoj informacijskih i komunikacijskih tehnologija mijenja okruženje u kojem živimo, što ima značajne posljedice za knjižnice. Načini na koji djeca uče, čitaju i provode slobodno vrijeme uvjetovani su novim tehnologijama, a novim navikama svojih korisnika dječje knjižnice se trebaju prilagoditi. Stoga trebamo pratiti promjene te upoznavati svoje mlade korisnike kako bismo mogli svoje usluge prilagoditi njima. Otkrivanje znanja i djela mašte, poticanje čitanja i podupiranje učenja, slobodnog pristupa svim izvorima i medijima te svih vrsta pismenosti – sve su to već prepoznate zadaće knjižnica za djecu. Knjižničari koji se bave djecom i mladima trebaju nastojati držatikorak sa svojim korisnicima ostvarujući svoje zadaće i pružajući usluge (i) u digitalnom okruženju. Iskustva razmijenjena na Skupu ukazala su i na važnost komunikacije uživo te je istaknuto kako je stvarni kontakt s mladim korisnicima (ipak i još uvijek) nezamjenjiv.

Alica Kolarić

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-